Kajsa-Varg.

Direktlänk till inlägg 12 juni 2010

Mötet.

Av Kajsa Varg - 12 juni 2010 23:22

Ja då har det varit födelsedagar med tårta o skolavslutning med tårta ja kära nån nu kommer väl kilona att stiga uppåt:-( men gott har det varit.

I Fredags kunde jag då inte vara med när ena flickan hade sin skolavslutning,jag var nämligen tvungen att vika mig o ha ett möte med f.s.kassan min chef sedan så var min doktor med o från facket kom en tjej med.

Jag har nu talat om för dem att mitt jobb kan jag inte fortsätta med om jag har så här ont i ryggen armar o resten av kroppen.

Jag måste alltså nu stå till arbetsmarknadens förfogande till en viss % men det är ju verkligen synd att f.s.kassan ska tvinga ut folk i arbete som inte är friska hur ska detta gå i längden.

Men min chef då som varit såå ja helt enkelt hon har inte gjort något:-/ ja nu skyllde hon på samordnaren,att det var hon också som sagt att jag inte kunde arbetsträna då o inte då,men det är helt enkelt ljug för jag har inte pratat med samordnaren.

Bara en gång o det var då hon ringde o frågade om jag skulle komma o jobba 4 tim innan jag börjar men då hade jag ju inte fått något schema,det roliga var då, sa chefen att det var samordnaren som skulle fixat detta för chefen  sa att hon skulle gett mig ett schema.:-/

Sen trodde jag aldrig att chefen skulle dra upp all skit när det är hon själv som gjort allt detta.så jag blev så arg när hon satt där o ljög o sa hur det var.

Så jag fick dra mitt från början,o jag märkte och tror att de andra lutade sig mer på mig där o det får jag verkligen hoppas.

Men nu har jag bett om förflyttning till ett annat jobb inom kommunen,för sen är det bara så att jag klarar inte av att jobba på en arbetsplats som inte mår bra o sedan med en chef som helt enkelt ljuger ja tyvärr kan jag inte säga annat o det är synd för så här ska det inte behöva vara.

Sen sa jag till dem på mötet att jag hoppas verkligen att ingen annansjukskriven skulle behöva ha det som jag haft det med chefen från början till slut.

Jag brydde mig sedan inte i vad chefen sa utan var som vanligt o vi pratade som vi skulle vara vänner o det tyckte hon från f.s kassan o från facket var så bra att det fungerade mellan oss om ni förstår vad jag menar.

Sen sa också läkaren till f.s.kassan att vi hade velat ha kontakt men att vi sedan fick ringa o tjata o skriva flera gånger för att till slut få kontakten,för det får man komma ihåg att tiden förlängs inte om hjälpen från f.s kassan kommer mycket senare.


Sen satt chefen och muttrade att i princip tar det här tid o jag har inte tid.ja kära nån samtidigt tycker jag synd om henne för hon klarar inte av att ta personal o prata o hjälpa dem  med det hon ska.

Man måste kunna ge o ta ,o vara varandra till hjälp o kunna prata med varandra o vara lyhörd och inte stjälpa varandra och det gäller både chefer och personal gentemot varandra.Då tror jag en arbetsplats kan må bra

 .Men sedan så passade jag på att säga till chefen också att jag måste ha alla dessa papper jag velat fylla i och som jag skulle ha haft av henne för lääänge sedan medans hon från facket var med.

Sedan så sa jag också till om friskvårdspengen på en gång,så nu kan jag gå på massage några gånger så jag får hoppas på en liten bättring ett tag så man kanske får sova lite på nätterna ett tag.

Ja nu är det bara att hoppas att hon håller det som vi kom överens på detta möte denna gång:-)

Sedan så är det så bra att min man följde med för han sa också till när saker o ting inte stämde,Tack min älskade snälla gube jag är dig evigt tacksam för detta.

Sen min goa sjukgymnast som skulle tänka på mig denna fredag o ville att jag skulle höra av mig efter detta o min kurator som hjälpt mig så mycket jag är er evigt tacksam tänk om alla kunde vara så goa.

Ja nu är det bara o vänta o se vad det blir,men jag har ringt på ett jobb som skolmatsbiträde

men det var ju tungt sa de.

Men jag vill ju gärna testa för tiderna var 10.00-14.00 ville jag ha lunchrast så jobbade jag till 14.30 bara tiden är ju bra o sedan så serverade man barnen mat man diskade plockade undan o sedan var det disk.

Vill ju gärna prova på men känns lite tokigt också om man inte skulle orka med,men det får bli en annan femma.


  Här kommer en bild på mig o mina tjejer på skolavslutningen förra året.                                       
     




 
 
Lena

Lena

13 juni 2010 10:02

Hej Karin.
Det lät trevligt med det nya jobbet,tror du kommer att passa utmärkt där.Och bra tider är det ju oxå.Oj så jobbigt,jag blev alldeles svettig när jag läste inlägget.
Ha det bra!

http://lenaochpudlarnas-blogg.bloggagratis.se

 
munamaj

munamaj

13 juni 2010 18:44

Hej Karin, men va jobbigt med sådana människor. De passar inte som chefer.
Nu ska jag kolla andra stället, se om du skrivit något.
Kramen Ulla

http://munamaj.bloggplatsen.se

 
Kerstin

Kerstin

13 juni 2010 22:58

Så skönt att du fått det där mötet nu och vad bra att din kära man hakade på...bra med stöttning!
Det blir nog bra med det nya jobbet, din självkänsla kommer att växa där och om det inte funkar...so what?...du har i alla fall testat! Det verkade vara bra tider!
Ha en bra vecka...och för att orka vara sjuk i Sverige så måste man vara frisk!
Kramar ifrån oss alla till er alla!!!!!!

http://trekillarsblogg.bloggplatsen.se

 
Lena

Lena

24 juni 2010 17:11

Trevlig midsommar önskar jag er alla.Ät gott och drick gott och dansa runt stången.
Många karamar

http://lenaochpudlarnas-blogg.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kajsa Varg - 7 mars 2012 08:39

Som vanligt så kommer man lite på efterkälken när man inte är inne så ofta,men iallafall så var jag till stallet häromdagen och det var så mysigt. När jag gick ut till hagen för att hämta Ozzy så kom han emot mig på en gång så ut som han väntat på ...

Av Kajsa Varg - 2 mars 2012 15:41


Var med i en utlottning hos Pisan på ett fint halsband som hon gjort,men vad glad jag blev när hon sedan meddelade mig att jag hade vunnit det.När man minst anar det så dyker turen upp. Ska lägga in en bild på det fina halsbandet så fort batteriern...

Av Kajsa Varg - 13 februari 2012 11:27

Ja det blir långt mellan varven,tur att man hittar tillbaka ibland;-) jag har börjat på akupunkturen igen för mina krämpor,lilljäntan är sjuk igen och bidde ju inte bättre så till slut gav jag mig inte så hon fick en dos stark penecillin som hon nu s...

Av Kajsa Varg - 28 januari 2012 16:36

Igår var det på min lott att ta hand om Ozzy,min dotter skulle till Örebro på konsert med sin kompis Ronja och hennes föräldrar. mockat skit,laddat höväskorna och gjort kvällsmat och laddat mat till imorgon.Sen borstat och fixat Ozzy fin ,för att s...

Av Kajsa Varg - 19 januari 2012 16:11

Igår var jag in på bloggen och skrev ett långt inlägg,när jag sedan skulle spara så försvann allt jag hade skrivit co sen var inte sidan tillgänglig. Fasen vad arg jag var,men nu får  vi hoppas att det fungerar idag. Idag har man inte gjort så my...

Presentation


Kajsa-Vargs Blogg.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Klockan.

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Här kan du skriva lite mer privat.


Ovido - Quiz & Flashcards