Kajsa-Varg.

Direktlänk till inlägg 10 juni 2010

Min nya stora lilla Hjördis.

Av Kajsa Varg - 10 juni 2010 01:14

Ja nu är då som sagt min stora Hjördis nerklippt och har blivit lilla Hjördis.

Man kan väl säga som så då,att min minsta jänta har ju velat ha en kinesisk nakenhund o nu har hon fått en sådan i familjen;-)

Hjördis päls hade vuxit på sig snabbt o hon är ju som sagt 1 år nu och tovåldern har trätt in.

Så det var behövligt att klippa ner henne för mina armar orkar inte med att borsta o kamma ut hennes päls nu medans den riskerar att tova sig.

Men jag tror o det syns på henne också att hon stormtrivs med denna korta päls,men däremot så får man allt vara försiktig och tänka på det att hon är nu ett lätt byte för mygg och fästingar.

Sen så fryser hon lättare,men utan pälsen så kan hon ha Chisàs stickade tröja i ull så hon kan få en extra päls när det så är kallt ute.

Sen tycker alla i familjen att hon blivit så söt o go o mysig nu,men hon ser mycket skörare ut i sina ben nu de har ju blitt så smala.

                   


 
 
Lena

Lena

10 juni 2010 07:41

Hej o hopp!
Nu är jag här och kikar oxå.Kanon Karin vilken lätt skött frisyr du har på puddlan nu i sommar.Du ska se att när det växer till sig lite så kommer det se jätte fint ut.Men klipp till lite mer på huvudet oxå så ser det mer passande ut.Hon är fin din Hjördis.Jag älskar pudlar de är en helt fantastiskt ras.Men pälsvården den gillar jag inte om jag ska vara helt ärlig(det vet du säkert om vid det här laget).Det tar sån tid med den.Ska jag skaffa mig en hund i framtiden så blir det en som man kan bada,borsta och sen klart,hihi!Men det är svårt oxå när man har haft denna härliga ras.Mina armar klarar inte av pudelns päls.När jag hållt på med Alina så får jag sån värk efteråt och händerna domnar bort,så då tyckte jag att det är dags att lägga av.Fina bilder på tjejen.Ha en bra dag!
Kram

http://lenaochpudlarnas-blogg.bloggagratis.se

 
Kerstin

Kerstin

13 juni 2010 22:54

ja nu är de likt varandra våra små söta pojk/flickpudlar1
Skönt för de tror jag...nu kan de bada som de vill!

http://trekillarsblogg.bloggplatsen.se

 
Anneli & Twix

Anneli & Twix

14 juni 2010 15:24

Hon blev ju hur charmig som helst :) Jo Karin tänk på en sak till, använd solskyddsfaktor 30 på henne om solen lyser, annars kan hon bränna sig... Fick veta det av vet då jag klippte ner Sanny min silver pojke...

Grattis till sonens student! Håller tummarna att du får ett nytt jobb!

Ha det bäst! Sköt om dig! Kram kram

http://pottipotti.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kajsa Varg - 7 mars 2012 08:39

Som vanligt så kommer man lite på efterkälken när man inte är inne så ofta,men iallafall så var jag till stallet häromdagen och det var så mysigt. När jag gick ut till hagen för att hämta Ozzy så kom han emot mig på en gång så ut som han väntat på ...

Av Kajsa Varg - 2 mars 2012 15:41


Var med i en utlottning hos Pisan på ett fint halsband som hon gjort,men vad glad jag blev när hon sedan meddelade mig att jag hade vunnit det.När man minst anar det så dyker turen upp. Ska lägga in en bild på det fina halsbandet så fort batteriern...

Av Kajsa Varg - 13 februari 2012 11:27

Ja det blir långt mellan varven,tur att man hittar tillbaka ibland;-) jag har börjat på akupunkturen igen för mina krämpor,lilljäntan är sjuk igen och bidde ju inte bättre så till slut gav jag mig inte så hon fick en dos stark penecillin som hon nu s...

Av Kajsa Varg - 28 januari 2012 16:36

Igår var det på min lott att ta hand om Ozzy,min dotter skulle till Örebro på konsert med sin kompis Ronja och hennes föräldrar. mockat skit,laddat höväskorna och gjort kvällsmat och laddat mat till imorgon.Sen borstat och fixat Ozzy fin ,för att s...

Av Kajsa Varg - 19 januari 2012 16:11

Igår var jag in på bloggen och skrev ett långt inlägg,när jag sedan skulle spara så försvann allt jag hade skrivit co sen var inte sidan tillgänglig. Fasen vad arg jag var,men nu får  vi hoppas att det fungerar idag. Idag har man inte gjort så my...

Presentation


Kajsa-Vargs Blogg.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Klockan.

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Här kan du skriva lite mer privat.


Ovido - Quiz & Flashcards