Kajsa-Varg.

Alla inlägg den 2 september 2009

Av Kajsa Varg - 2 september 2009 18:34

Efter barnen åkt till skolan blev det frukost för hundar,mig själv o Embla.

Hundarna ut en stund Hjördis brydde sig inrte ett dugg om att det hällregna,Chisa fick man inte ut alls jo det förståss en tass ut på verandan sen vände hon o gick in o lade sig.

Efter alla morgonbestyr blev det sagostund i sängen myspys med Embla och 2 hundar som sov o 2 stora myshundar ja nog var det fullt isängen alltid,3 böcker läste vi ut.Sen var det dags för fika o Björn o Linda åkte till skolan,tur att farfar finns som alltid ställer upp o skjutsar till bussen i Almunge när det inte finns någon buss som går härifrån där vi bor.

Sen bakade Embla o jag hastbullar till fikat.

Klippte klorna på Hjördis,herrejestanes det var inte lätt det. Hon skrek o tjöt o kravlade ut ur mitt grepp.Sen har jag tagit 2 fästingar på henne idag,ni skulle hört vilket liv.Ja man blir ju en aning fundersam vad hon försöker tala om för mig,men tji fick den lilla damen klorna blev klippta o fästingarna försvann.Ja detta är en dam som vet vad hon vill.

Stackars den säger jag som ska klippa Hjördis(vilda Hilda)som vi börgat kalla henne här hemma,hur ska detta gå.Men go är hon när man tular med en,sen har hon en massa pip ljud då när man tar upp henne o ska gosa.

Ja de är för härliga dessa pudlisar.

Sprutan förra veckan för Hjördis blev inställd,så nu har Leif o Ellen åkt in till Funbo till en veterinär så Hjördis ska få sin spruta.Stackars lilla gumman vad hon kommer att bli ledsen.Men den gör ju gott.

Ja det var denna dag det,usch vad man nu är trött.Får försöka sussa tidigare ikväll,ska upp jättetidigt imorgon då bär det av till Uppsala på en årlig kontroll sen till min läkare.Ska sedan försöka hinna titta på en bil,men i vanlig ordning så hinner vi nog inte det.

Ha det så gott alla medmänniskor hoppas ni också haft soligt o fint väder idag.

                              

Presentation


Kajsa-Vargs Blogg.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Klockan.

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Här kan du skriva lite mer privat.


Ovido - Quiz & Flashcards