Kajsa-Varg.

Direktlänk till inlägg 10 augusti 2009

Tillbaka till vardagen.

Av Kajsa Varg - 10 augusti 2009 22:58

Ja då var man tillbaka o hemma igen,hade gärna varit kvar ett tag till men gubben börjar jobba.En är ju alldeles för skrajsen för att vara kvar själv också.

Var så underbart kul att komma hem och få läsa alla inlägg från er som jag fått.Tack alla, ni vet vilka ni är och ni är guld värda ingen nämnd ingen glömd.

Vi har haft en underbar tid i stugan,men inte mycket sitta stilla.

Hjördis är det nämligen fart i,och hon hittar hela tiden på nya upptåg.

Gräver upp gropar överallt,tränar att anfalla alla stillasittandes fötter morrar tuggar ruskar.Är nyfiken på det mesta o inte rädd av sig alls,en go och vild brud med egen vilja.

Chisa och Hjördis har kommit varandra jättenära nu,de älskar att leka ihop är underbart att se dem tillsammans.

Men de är verkligen olika i sättet,Chisa är den försiktiga tjejen som är väldigt harig av sig och mattes ständiga följeslagare,Hjördis är den tuffa o självständiga tjejen som gärna går på upptäcktsfärd och är inte rädd av sig.

De har nu lite att lära av varandra,men en sak har jag sett på Chisa hon skulle verkligen bli en underbar mamma om det skulle bli något nån gång=)

Sen var vi till en barndomskamrat till mig där uppe,så Chisa o Hjördis fick då träffa en vacker vit storpudeltjej,Chisa har busat lite med henne förra sommaren.Men Hjördis fick bara träffa henne på håll efter som hon inte är färdigvaccinerad,men hon tyckte nog att hon var lite läskig när hon skällde.

Bilfärden gick hur bra som helst upp till Norrland,vi åkte sent på kvällen så Hjördis låg på en kudde i mitt knä och sov hela vägen upp.Likadant vägen hem.De var så duktiga alla mina tjejer,tvåbenta som fyrbenta.

Sen var det så härligt vid stugan,för där uppe kunde man sitta ute till sent på kvällen inga knott o nästan inga mygg.

Helt otroligt för här nere har ju vi så förbaskat med mygg.

Imorgon ska jag försöka sätta in lite kort som vi fotat.

Ha det så gott alla goa bloggarvänner.


Kortet Helenas foto,på en vacker Hjördis.


 
 
Helena

Helena

10 augusti 2009 23:56

Hahaha,
jaa, den där lilla bruden är det tryck i ;) !!! Hon är för skön! Söt som socker är hon oxå.....
Härligt att Chisa'n trivs med att ha en huligan i huset ;) ! Det är nog bra att hon fostrar lill-Hjördis lite!
Härlig tur ni haft till stugan!
Ha det bra så hörs vi snart igen!
Kramisar från Helena, pussa svartingarna från mig!

http://pudelfnatt.wordpress.com

 
Lena

Lena

11 augusti 2009 07:50

Hej Karin!Jaså ni har semestrat klart nu.Ni verkar ha haft det så bra i stugan,Ser fram emot lite bilder sen.Ja här är det full rulle nu kan jag lova.Och man blir väldigt trött så här på slutet.Så visst blir det skönt att valparna flyttar nästa vecka.Skulle jag säga något annat så skulle jag ljuga.Men det är ju klart att det blir ju jobbigt när dom åker oxå,och man kommer att sakna dom.Killarna är inte tingade ännu,så man får se hur det går.Hon ser riktigt tuff ut på bilden din lill tjej,hihi!kul att du är tillbaka på bloggen!
Kram vännen

http://lenaochpudlarnas-blogg.bloggagratis.se

 
Lena

Lena

11 augusti 2009 09:44

Glömde att svara på frågan.Typiskt mig!Ja det där badet i Tierp är sånt där gruv som dom grävt upp.Det är djupt där,och djupare kommer det att bli.Jag tror det har stått något i tidningen om det.
Kram

http://lenaochpudlarnas-blogg.bloggagratis.se

 
Ann

Ann

11 augusti 2009 18:13

Varmt välkommen tbx(:
Kram o hej/Ann

http://ann.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kajsa Varg - 7 mars 2012 08:39

Som vanligt så kommer man lite på efterkälken när man inte är inne så ofta,men iallafall så var jag till stallet häromdagen och det var så mysigt. När jag gick ut till hagen för att hämta Ozzy så kom han emot mig på en gång så ut som han väntat på ...

Av Kajsa Varg - 2 mars 2012 15:41


Var med i en utlottning hos Pisan på ett fint halsband som hon gjort,men vad glad jag blev när hon sedan meddelade mig att jag hade vunnit det.När man minst anar det så dyker turen upp. Ska lägga in en bild på det fina halsbandet så fort batteriern...

Av Kajsa Varg - 13 februari 2012 11:27

Ja det blir långt mellan varven,tur att man hittar tillbaka ibland;-) jag har börjat på akupunkturen igen för mina krämpor,lilljäntan är sjuk igen och bidde ju inte bättre så till slut gav jag mig inte så hon fick en dos stark penecillin som hon nu s...

Av Kajsa Varg - 28 januari 2012 16:36

Igår var det på min lott att ta hand om Ozzy,min dotter skulle till Örebro på konsert med sin kompis Ronja och hennes föräldrar. mockat skit,laddat höväskorna och gjort kvällsmat och laddat mat till imorgon.Sen borstat och fixat Ozzy fin ,för att s...

Av Kajsa Varg - 19 januari 2012 16:11

Igår var jag in på bloggen och skrev ett långt inlägg,när jag sedan skulle spara så försvann allt jag hade skrivit co sen var inte sidan tillgänglig. Fasen vad arg jag var,men nu får  vi hoppas att det fungerar idag. Idag har man inte gjort så my...

Presentation


Kajsa-Vargs Blogg.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Klockan.

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Här kan du skriva lite mer privat.


Ovido - Quiz & Flashcards