Kajsa-Varg.

Direktlänk till inlägg 18 april 2009

Hur står det till med vården?

Av Kajsa Varg - 18 april 2009 15:55
Glitter Graphics - GlitterLive.com

Denna dagen ett liv.

Idag åkte vi till min far i Österbybruk,gubben skulle lämna in jäntans bil på lagning i Örbyhus o sen lämna en hästskrinda.Jag och Agnes stannade i Österby hos far min och drack kaffe och pratade.

Han var alldeles i upprivnings tillstånd,när han pratade om mötet de haft  hemma om vad som skulle göras till morsan,han fickju inte något  klart för sig hur det skulle bli.

Sen skulle de ha möte i Östhammar på sjukhuset med läkare och sköterska och terapeften(Felstavat hoppas ni förstår)m.m.

Läkaren var ny och visste knapp om att de skulle ha möte,visste inget om mor,eller vem hon var,så det blev inte så mycket till möte men läkaren sa att de troligtvis kommer att skriva ut mor nästa vecka så hon får komma hem.

Men HALLÅ!!! vad är det hon säger,ska de skriva ut mor från sjukhuset,sitter i rullstol knappt kan röra v.ben ingen känsel i v.arm den är hon helt lam i.En otrolig trötthet,kan inte resa sig själv upp i sängen,kan inte gå på toa själv m.m.m.m

Inget gjort i lägenheten,jamen hon kan ha en säng i finrummet och en toastol som är tömbar.Hon ska få en ett larm så hon får ringa h-tjänst om hon vill gå på toa,men tror säkert att de som bestämmer också vill ha det så att.Är h-tjänsten 2 mil bort ,vem f-n kan hålla sig så länge.Har själv jobbat i h-tjänsten och de har fullt upp.Kan inte komma ifrån på stört.

Och visst går det väl att ha det så,MEN hon kan ju inte rulla från rum till rum  eller ta sig ut kan inte laga mat,inte lägga sig själv,det är ju bara ca:4veckor sen det hände och det var en väldigt stor stroke hade läkaren i Uppsala berättat.ja fy fan säger jag.Snacka om att far min, höll på att få spader när han berättade.

Men jag ska kolla upp detta närmare,så får vi se vad de säger.


På vägen upp till Österby på en åker,såg vi ett 60-tal tranor har aldrig sett så många på en gång.

Sen fotade jag lite i Österbybruk så ni får se,där bodde jag med mina föräldrar,och flyttade därifrån till min gubbe i Faringe när jag var 18år.

Ett väldigt vackert brukssamhälle i Uppland.(vallonbruk)

Klarblå och fin himmel idag,men hua vad kallt ute och på f.m så snöade det lite här.

Ta hand om er och ha det så gott.


BRUKSKONTORET.

HERRGÅRDEN OCH V.FLYGEL GAMMEL TAMMEN (värdshus med gammel tammen som sägs åka i sin gamla rullstol på vinden)

KYRKAN TILL HÖGER DÄR GIFTE VI OSS 1987. HERRGÅRDEN VAR DET FEST I

HERRGÅRDEN.             

 VALLON SMEDJAN SOM ÅTER SKA STÄLLAS IORDNING.

 
 
Ann

Ann

18 april 2009 17:10

Hej!!Det där låter inget vidare kul,inte kan dom väl skicka hem din mamma utan att ha haft vårdplanering om hur det ska vara och vilcka hjälpmedel hon behöver hemma.
Kram Ann

http://ann.bloggagratis.se

 
Ulla

Ulla

18 april 2009 17:17

Verkar inte riktigt klokt det du skriver.
Det fattar väl vem som helst att man inte kan skicka hem någon bara sådär,allra helst inte efter vad din mor gått igenom.

Oj! det var många tranor på en gång. I veckan som var så såg jag ett par tranor på en viss åker som de brukar stanna till vid. Men innan de kom så har det varit massor av Canadagäss där och en dag så var det en 7-8 svanar tillsammans med gässen.
Här har vi också blå himmel men de är inte nå varmt direkt,bara sådär en +5 grader.

Just ja sparade du länken jag skickade till dig om produktinfon. på tisdag?
Skriv gärna till min email
Ha det gott Kram Ulla

http://ladyinblue.bloggagratis.se

 
janet65

janet65

18 april 2009 21:17

JAG HÅLLER MED DIG OM ATT SJUKVÅRDEN I DAG ÄR SKRÄMMANDE, VAR MED OM MYCKET UNDERLIGT DÅ MIN FAR VAR JÄTTESJUK OCH LÅG PÅ SJUKHUS. BLA LÄMNADE DOM HONOM ENSAM I DUSCHEN NÄR HAN VARIT SÄNGLIGGANDE PÅ MIVA I CA 2 VECKOR GISSA VAD SOM HÄNDE......... HAN SVIMMADE OCH KOM INTE ÅT LARMET. MAN BLIR FÖRBANNAD. KÄNNER MED DIG. KRAM

http://janet65.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kajsa Varg - 7 mars 2012 08:39

Som vanligt så kommer man lite på efterkälken när man inte är inne så ofta,men iallafall så var jag till stallet häromdagen och det var så mysigt. När jag gick ut till hagen för att hämta Ozzy så kom han emot mig på en gång så ut som han väntat på ...

Av Kajsa Varg - 2 mars 2012 15:41


Var med i en utlottning hos Pisan på ett fint halsband som hon gjort,men vad glad jag blev när hon sedan meddelade mig att jag hade vunnit det.När man minst anar det så dyker turen upp. Ska lägga in en bild på det fina halsbandet så fort batteriern...

Av Kajsa Varg - 13 februari 2012 11:27

Ja det blir långt mellan varven,tur att man hittar tillbaka ibland;-) jag har börjat på akupunkturen igen för mina krämpor,lilljäntan är sjuk igen och bidde ju inte bättre så till slut gav jag mig inte så hon fick en dos stark penecillin som hon nu s...

Av Kajsa Varg - 28 januari 2012 16:36

Igår var det på min lott att ta hand om Ozzy,min dotter skulle till Örebro på konsert med sin kompis Ronja och hennes föräldrar. mockat skit,laddat höväskorna och gjort kvällsmat och laddat mat till imorgon.Sen borstat och fixat Ozzy fin ,för att s...

Av Kajsa Varg - 19 januari 2012 16:11

Igår var jag in på bloggen och skrev ett långt inlägg,när jag sedan skulle spara så försvann allt jag hade skrivit co sen var inte sidan tillgänglig. Fasen vad arg jag var,men nu får  vi hoppas att det fungerar idag. Idag har man inte gjort så my...

Presentation


Kajsa-Vargs Blogg.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Klockan.

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< April 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Här kan du skriva lite mer privat.


Ovido - Quiz & Flashcards