Kajsa-Varg.

Alla inlägg den 28 januari 2012

Av Kajsa Varg - 28 januari 2012 16:36

Igår var det på min lott att ta hand om Ozzy,min dotter skulle till Örebro på konsert med sin kompis Ronja och hennes föräldrar. mockat skit,laddat höväskorna och gjort kvällsmat och laddat mat till imorgon.Sen borstat och fixat Ozzy fin ,för att sen in i ridhuset och rida.Det blev att skritta honom ett tag sedan körde vi lite övningar från kaptensstallet och han gick så fint.  Sen försökte vi oss på trav men fick ta ner honom snabbt;-) det var inte som att rida Brandur eller Snoken det inte.Sen fick han sin nya grimma,så nu har han det mjukt och gott inget hårt som skaver.En härlig stund vid stallet,känner mig verkligen stolt över vad jag klarat av idag:-) så här ska man ha det varje dag oj va underbart.
   
Sen blev det middag hemma med några av mina barn och grabbens flickvän,potatisklyftor och stekt biff med en massa gott.
Sen så blev det varma bananer med kanel och vaniljglass,och turturduvorna skulle sedan se på film så vi satte oss också för att se.
Det blev filmen Bilar 2 Joel sa att han måste hålla sig uppdaterad,så han och barnen hade något att prata om på dagis,han är nämligen barnskötare och jobbar som dagiskille/fröken.
Ja inte var det en film för mig men den var fint gjord tycker jag,nej jag tog datorn i knät istället o surfade medans de andra såg filmen.
De här bilderna på rådjuren är från Januari 2010,snacka om att det var mycket snö.Då var snön nästan under magen på dem,så de hade svårt att få tag i mat osv,nu når snön knappt över klövarna på dem.Så nog är det skillnad på snödjupet i år. 
   
Nej nu så blir det en kopp kaffe med lite glass.
Ha det så gott ute i stugorna,kramen på er alla medmänniskor.
                                                         
                                    

Presentation


Kajsa-Vargs Blogg.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Klockan.

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Här kan du skriva lite mer privat.


Ovido - Quiz & Flashcards