Kajsa-Varg.

Direktlänk till inlägg 12 april 2011

Jobb o vila .

Av Kajsa Varg - 12 april 2011 00:34

Klockan 7 i morse var det dags att jobba igen,men fasen funkar inte att vara uppe o gå i 5 tim.i streck,sen så kul när man kommer .

Ingen visste om att jag skulle komma o jobba stod inte uppsatt i boken att jag skulle vara där.

Så de tyckte eftersom vi var en utöver så kunde jag sitta o vaka,men det sa jag ifrån för ska jag vara där o jobba då¨måste jag vara ute på fältet liksom så att jag kommer in i arbetet.

Men när jag kom hem så var jag bara tvungen att lägga. mig på sängen för att vila,det kröp o värkte i hela kroppen o under fötterna så stack det som kolsyra o pulserade o fan så slut man va.

Man kan ju inte va helt frisk om man blir så,fan är så ARG för jag vill ju kunna hålla igång har ju alltid varit en som jobbar o håller igång med det mesta.

Måste inse o lära sig leva med sin värk,göra saker o ting i små portioner :-(  men det är banne mig svårt för jag kan baske mig inte lära mig att leva med min värk,är faktiskt djävligt less på den.Dessvärre verkar ju ingen läkare heller tro på det som det verkar eftersom jag aldrig får något svar på varför jag har så här.Den enda som talat om för mig vad det troligtvis är men inte får ställa diagnos,är sjukgymnasten.

 

Men senare på e.m tog jag med dotra upp i skogen så hundarna fick springa fritt,enklare så för då slipper man gå så långt o underlaget är mjukt att gå på.

Vilken dag det varit med en underbart skön värme o en lärka som sjöng o drillade för fullt o koltrasten som tävlade ikapp,bara så härligt.


Lite nya kort o sen kort på nyfriserade Hjördis,ett beslut som skär i hjärtat på mig men det var nödvändigt både för henne o mig.

      Tulpaner !underbara blomma <3


                       

Här en bild på mina tovade ägg o kyckling i påsk-riset.

 
 
Lena

Lena

12 april 2011 13:17

Hon ser ju jätte gullig ut i den där frissan.Ser ju ut som hon blev gladare än sin matte hehe.Det är så fint när man klipper kroppen kort och sparar lite på benen och huvudet.

Gulligt blev det med de tovade äggen och kycklingarna i påskriset.

Jaså du är uppväxt i Österbybruk du,det visste jag inte.Ja,det är fint där.Jag måste åka dit i sommar igen.
Fina bilder på tulpanerna.

Men fy för din värk hela tiden,det måste ju vara hur jobbigt och irriterande som helt.Näe Karin nu får du slå näven i bordet hos doktorn.Kanske det beror på stress eller.Du borde få vara hemma och bara ta det lugnt ett tag.Kanske rent utan förtids pension.Ja jag tror faktiskt på det.
Kramiz på dig och ha det så bra.

http://lenaochpudlarnas-blogg.bloggagratis.se

Kajsa Varg

15 april 2011 18:44

Tack snälla du!ja mina föräldrar bor i de gula brukshusen från klockstapeln,kankse 200m från herrgården.Ja passa på o åk dit på sommaren för då finns det mycket att titta på som utställningar o vallonsmedjan kan man gå in i,sen har Karins stallcafe öppet så du kan fika gott o kanske kika på min fars tavlor som han ställer ut där;-)
Sen har ju orangeriet öppnat så man kan kika på blommor.
Nej du Lena nu får man inte ens vara sjukskriven för vissa läkare,man mår så dåligt när man ska till den nya läkaren usch!!!!
o sluta jobbet har jag funderat på,o kanske det blir så.
Nej ingen förtidspension,men att få må bra skulle inte vara så dumt innan man börjar jobbet.
kramen

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kajsa Varg - 7 mars 2012 08:39

Som vanligt så kommer man lite på efterkälken när man inte är inne så ofta,men iallafall så var jag till stallet häromdagen och det var så mysigt. När jag gick ut till hagen för att hämta Ozzy så kom han emot mig på en gång så ut som han väntat på ...

Av Kajsa Varg - 2 mars 2012 15:41


Var med i en utlottning hos Pisan på ett fint halsband som hon gjort,men vad glad jag blev när hon sedan meddelade mig att jag hade vunnit det.När man minst anar det så dyker turen upp. Ska lägga in en bild på det fina halsbandet så fort batteriern...

Av Kajsa Varg - 13 februari 2012 11:27

Ja det blir långt mellan varven,tur att man hittar tillbaka ibland;-) jag har börjat på akupunkturen igen för mina krämpor,lilljäntan är sjuk igen och bidde ju inte bättre så till slut gav jag mig inte så hon fick en dos stark penecillin som hon nu s...

Av Kajsa Varg - 28 januari 2012 16:36

Igår var det på min lott att ta hand om Ozzy,min dotter skulle till Örebro på konsert med sin kompis Ronja och hennes föräldrar. mockat skit,laddat höväskorna och gjort kvällsmat och laddat mat till imorgon.Sen borstat och fixat Ozzy fin ,för att s...

Av Kajsa Varg - 19 januari 2012 16:11

Igår var jag in på bloggen och skrev ett långt inlägg,när jag sedan skulle spara så försvann allt jag hade skrivit co sen var inte sidan tillgänglig. Fasen vad arg jag var,men nu får  vi hoppas att det fungerar idag. Idag har man inte gjort så my...

Presentation


Kajsa-Vargs Blogg.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Klockan.

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7 8 9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Här kan du skriva lite mer privat.


Ovido - Quiz & Flashcards