Kajsa-Varg.

Alla inlägg den 7 april 2011

Av Kajsa Varg - 7 april 2011 15:50

Idag på morgonen när jag ätit min frukost,så tar jag en sväng o fixar på diskmaskin,sen blir det enstund dator.

När jag sitter vid min dator så hör jag en massa konstiga metalliska ljud,till slut går jag in o kollar diskmaskinen om besticken rasat snett i bestickkorgen.

Men icke sa nicke inget fel där,står o lyssnar en stund om jag ska höra ljudet igen.

Plötsligt så hör jag ljudet igen från vår fläkt,rackarns det var en kaja nere i skorsstensgången nere vid fläkten i köket.

       

Bara att ringa svärfar som bor nära,han kommer o skruvar ned fläkten o därinne så sitter en skraj kaja o när han tar in handen o ska ta den så tar den sig upp en bit så han inte får tag i den.

Under tiden så får han kava ut en massa småskit o pinnar som kajan tagit med för att bygga bo uscha buscha.

Efter ett tag så har den blivit lite trött så då får svärfar tag i kajan så han kan ta ut den.        

Sen går vi ut o svärfar håller upp kajan o släpper den,o vipps flyger den iväg i en stor sväng o kraxar ett tack till oss.

Ser ni den lilla mörka fläcken till hö.om flaggstången,det är kajan som flyger iväg:-) ps.flaggstången är rak o fin,vet ej vad som hänt i kameran med bilden :-) 

Dagens goda gärning var gjord:-)

Sen en sväng till mitt jobb,var tvungen att skriva under papper om tjänsten,dessvärre så när jag åkte hem så kom jag att tänka på vad skrev jag under på ( snacka om att vara helt j-kla virrig o borta i skallen.

Har ju märkt att jag glömmer en massa,o ungarna som säger åt mig hela tiden -hur är det med minnet mamma?

På vägen hem så hade det börja blåsa ganska ordentligt,o plötsligt så blåser det ner 2 stora grenar på körbanan.

Men jag hann att väja för dem i tid så jag slapp köra på dem,soptunnor som blåst omkull o en del som rasat ut nära vägen så det gäller att ställa dem säkert nu när det blåser så pass.

                                           

Önskar er en skön o go kväll,själv ska jag nu borsta hund,sen blir det bad.......för hunden alltså ;-)


 

Presentation


Kajsa-Vargs Blogg.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Klockan.

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7 8 9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Här kan du skriva lite mer privat.


Ovido - Quiz & Flashcards