Kajsa-Varg.

Alla inlägg den 6 april 2011

Av Kajsa Varg - 6 april 2011 22:51

Ja då har man varit hos sjukgymnasten,o tänk att jag hittade fram till slut.

Fick nålar på lite andra ställen denna gång o sen de vanliga i ländryggen o axeln och  rackarns vad ont det gör,fast bara för en kort stund.

Men det syns att jag reagerar starkt på nålarna så det låter bra:-) och man känner faktiskt hur det arbetar under huden hoppas ni förstår hur jag menar.

Kan vara lite svårt att formulera sig ibland.

 Sedan så fick jag tips av sjukgymnasten om att ta en kruskavel att lägga på golvet o rulla under foten som jag har ont under.

     

En under bart varm o skön dag det varit idag,synd att man inte varit ute så mycket,men 12,5 grader varmt ute o sol på em.


Sen kajan verkade inte vara kvar i skorstenen,men hu vilket liv det på den,för några år sedan så hade vi en stackars krake som åkt ned i skorstenen o förde ett herrans liv.

Fick ringa svärfar så han kom o fixade bort fläkten o kunde plocka ut kajan som var hel o inga skador men bra nog chockad,sen var det bara att ta ut henne på trappen o sen flög hon iväg.


Nej  nu blir det en kopp gott fruktte o sen sängen,natti natti på er alla medmänniskor.

Av Kajsa Varg - 6 april 2011 10:56

Igår var jag så till läkaren med min onda fot som jag dragits med i ca:6mån.men det är bara att fortsätta att ha mina inlägg i skorna ej gå skolös inomhus.

Sen så funkar det inte att vara uppe o gå eller ta promenader,för efteråt så har jag så vidrigt ont i foten att det inte går att stöda på den o då belastar jag den högra sidan mer o frå problem där också :-( men då säger hon att när jag jobbar så ska jag inte vara uppe o gå så mycket innan,för då får jag ju gå mycket på mitt jobb sedan istället.

Sen så när jag talade om att jag hade så f-b- ont när  jag jobbade under 2 dagar så det fungerar inte att vara uppe o gå mycket,-men tar du värktabletter då? säger hon, nej! sa jag till henne vill ha ordning på foten o inte äta värktabletter för jag ska kunna jobba o sen hjälper ju inte tabletterna.

Kanske om det skulle vara antiinflammatoriska tabletter,vad vet jag inte jag som är läkaren.

Sen så hjälpte ju inte värktabletterna när jag hade ont i axeln,ja men de gör de nog nu säger hon.

Sen blev jag sjukskriven 5 dagar,hur fan ska foten hinna bli bra o ländryggen som jag felbelastar.

Sen så sa jag till läkaren att arbetshälsan skulle ha skickat remiss tillbaka om att jag ska kolla upp om det kan vara fibromyalgi för läkaren där tyckte nog att det skulle kollas upp för att det är bra att få en diagnos,inte ett ljud från läkaren kom det.Sen är det ju så att jag har ännu inte fåt någon diagnos på varför jag hela tiden har så ont i min kropp o får jag ont någonstans så tar det så lång tid att gå över o att det blir inflammationer.

Nej det var inte roligt att gå till läkaren,känns så hemskt att behöva  komma dit o bli sjukskriven men samtidigt så vill man ju ha hjälp att bli bra.


Nej igår blev guben o ungarna så arga över läkarens bemötande o att jag ej får någon hjälp,så nu blir det att ringa till en vårdcentral i uppsala istället....annars gör barnen det,så jag får nog ringa först;-)


Nej nog nu,men nu måste jag stänga ner så jag hoppas det inte blitt för galet skrivet.

Hör att det har rasat ned en kaja i skorstenen,måste kolla upp dettta,vilket liv stackars liten.

ÖNSKAR ER EN UNDERBAR DAG KRAMAR PÅ ER ALLA.

Presentation


Kajsa-Vargs Blogg.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Klockan.

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7 8 9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Här kan du skriva lite mer privat.


Ovido - Quiz & Flashcards