Kajsa-Varg.

Alla inlägg den 12 mars 2011

Av Kajsa Varg - 12 mars 2011 16:17

Igår skulle guben o jag åka ut en sväng o ta med lilljäntan på vägen när hon slutade skolan,men först en sväng till postlådan.

Vad fick jag se i lådan jo fullt med reklam förståss o sen ett brev adresserat till mig,oj vad nyfiken man blir.

Hoppade in i bilen o kollade brevet o hade för mig att jag inte väntar något,när jag fick upp det så var det 2 trisslotter i o ett vykort så fint o på det en ängel med texten änglar finns.

Det var från min härliga o goa bloggarvän Lena,tack snälla snälla du ,du gjorde mig så GLAD för jag är en aningen nere och det var så skönt att få vara glad för en stund.Du är förresten en ängel du med Lena o Wiper också så härliga o goa. 

Var ner senare på kvällen när vi kommit hem o köpte en ram till kortet ,så fin tavla det blev.

Men Lena,det bidde ingen vinst men en härlig stund av spänning blev det, o nära var det ju.

                                                 

Sen var vi iväg och hämtade tjejen vid skolan sen en sväng till Fjällnora,skönt att få komma ut o gå en sväng o båda hundarna var med o de fick gå enbra stund utan koppel och de var så duktiga.

Sen stannade vi o tittade på getterna o de var så nyfikna på oss,men hundarna brydde sig inte de ville bara vidare.

Sen var vi ner till sjön o nu var den inget vidare,så mycket hade smällt o så blött o slaskigt.

Men några skridskoåkare var ute på sjön o åkte där inte solens strålar nått ännu.

Så nu tar det nog våren ordentlig fart,så underbart att få se att det är tomt på snö på vissa små ytor.

Sen efter den promenaden så bar det vidare till ett ställe som heter Fullerö,oj vad mycket saker det finns där.http://www.fullero.nu/ kika gärna in så får ni se

De säljer allt från uteblommor o krukor STORA urnor till inneblommor krukor i alla dess former o material.

Möbler o mycket som de kallar chabby chick,dukar o massor massor med saker i gammalt stuk o nytt.

Sen blev det fika en kopp kaffe o en god fralla med grönsaker o st o skinka mums va gott,guben  o jäntan tog en STOR våffla med grädde o sylt.

Sen inhandlade jag så jag ska göra ett låååååånggt smycke som ska hänga utanpå panelgardinerna i köket,bildbevis kommer sedan när jag fått ihop det hela sen måste jag försöka få tag i svart tunn kedja till detta.

Nej nu måste jag ut med hundarna o sen blir det bullbak innan melodifestivalen.

Ha det så gott alla,önskar er en skön kväll.



Presentation


Kajsa-Vargs Blogg.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Klockan.

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Här kan du skriva lite mer privat.


Skapa flashcards