Kajsa-Varg.

Alla inlägg den 14 januari 2011

Av Kajsa Varg - 14 januari 2011 21:36

Idag var jag så på möte om mitt arbete,min chef hon hade ringt sig sjuk,hade väl kunnat ringt tidigare  för mötet var ju trots allt kl. 10,så kanske vi kunnat få en ny tid där alla parter varit med o jag kunnat haft någon på facket med.

Men kom ihåg alla som mår dåligt blir sjukskriven,bli inte långtidssjukskriven,för då vill ingen ha dig på ett arbete trots att du mår bra och trivs.

FAN FAN FAN !!!!! har du en dålig arbetssituation där du som jag råkade hamna i utbrändhet,prata alltid med din chef istället för att göra som jag gjorde.

Det är då den som jobbar sliter o gör rätt för sig o vill alla väl, det är den som får sota för allt o sedan så vill ingen ha dig.

Däremot den som felat den får vara kvar på arbetet och som jobbar på som  inget av allt detta hänt.

Har haft ett helvete tycker jag med allt o all sjukskrivning,trodde nu att allt hade fixat sig men inte då.

Nu ska detta dras ut ännu längre o får fortsätta att gå i ovisshet om man kommer att fortsätta att ha ett jobb i framtiden.

För vem vill ha en fd,sjukskriven utbränd gammal kärring som snart fyller 51,vart är världen på väg,denna ålder ska väl vara den atraktivaste åldern på arbetsmarknaden tycker jag för vi har ju jobbat i många år o är erfarna.

Nej! nu ska man vara ung smal o fräsch,var finns respekten för äldre är det så fult att bli äldre o ha varit sjukskriven i dagens Sverige   



Tyck vad ni vill om det jag skrivit,men glad över att ha varit på mötet det blev jag inte sen svårt att skriva om vad som hände på mötet,för man får ju inte skriva vad som helst.

Alltså en oviss framtid till mötes.......känner att jag inte vill ge längre allt jag har på jobbet nu....men det kommer jag ju att göra iallafal för vara stilla o ta det lugnt är inte min melodi.

Sen måste jag tillbaka till mitt gamla arbete inte för att jobba..men de har blivit uppköpta o ska ha möte med alla anställda,o eftersom allt har blivit så utdraget,så nej! skiter i det  blir så krångligt när jag ska skriva orkar inte tänka det,FAAAAN !!!!!

  


Sen när man kommer hem så då hade Ellen varit hos läkaren hon hade då en öroninflammation så det blev penecillin igen,den förra tog hon sista tabletten i Söndags som var för då hade hon halsfluss.

Grabben som varit sjuk länge i hög feber o hosta,han fick vara frisk ca:en vecka sen blev det penecillin för honom också han hade halsfluss.

Sen i förrgår pratade jag med min mor,då var farsan dålig,han har så ont sa hon o han bara vill sova sen är han röd på ögonen o i ansiktet sa hon.

Det värsta med den mannnen är att han vägrar att åka till läkaren,o han hade behövt åka till läkaren inom vissa timmar för han hade som jag konstaterat per telefon bältros.

Men igår så hade en gammal jobbarkompis kört honom till husläkaren,som sedan skickade honom vidare till UAS o en ögonläkare.

HAn hade då bältros i ansiktet o vad jag förstod så var det ingen fara med ögonen o sen fick han medicin,så man får hoppas att han inte får några med utav detta.

Ja fy vilken sjuk vinter,men nu blir det snart ljusare o våren är inte så långt borta får man hoppas;-)




Nej nu önskar jag er alla goa bloggare en underbar Fredagskväll.

Stora kramen på er alla.

  

Presentation


Kajsa-Vargs Blogg.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Klockan.

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Här kan du skriva lite mer privat.


Ovido - Quiz & Flashcards