Kajsa-Varg.

Direktlänk till inlägg 20 december 2010

Bacillen den elaka.

Av Kajsa Varg - 20 december 2010 23:45

                             

Har nu inte varit inne o skrivit på länge,men lilljäntan har o är sjuk men på bättringsvägen.

Nu på Onsdag så är det 14 dagar sedan hon blev sjuk,början med hög temp sedan kom hostan.

Tycker så synd om stackarn tror det blir 11 dagar så har hon legat i 39-40,3 graders temp,o en hosta som inte är av denna värld öronont o magont,sen klarar hon inte av dofter o har ingen lust o vill inte äta.Sen har vi varit till läkaren i tre omgångar,första gången mot den höga tempen som inte ville ge sig,sen knastrade det när hon lyssnade på lungorna också,det togs flera prover bl.a influensa.Sedan så hade läkaren lovat ringa på Fredagen i vilket fall som hellst om hon inte fått svar på proven.

Då ville hon att när vi inte fått provsvaren att vi skulle komma till läkarstationen så hon fick lyssna en gång till o sedan så togs en sänka till o den hade då blivit högre men inte alarmerande högre sen bad jag läkaren att titta i örat eftersom hon haft ont kvällen före o det var ju rött förståss.Hon fick så pc utskrivet som jag åkte in på Lördagen till Uppsala för att hämta.

Nog är det lite komiskt,apoteket hade inte medicinen inne så de talade om var de hade den/kunde ha den hemma,men eftersom de sen har ändrat med Apoteken nu så talade hon sedan om att det finns ett apotek här o ett där som man kan fråga om de har medicinen.men nog är det bra galet när man tycker att det ska bli bättre men bara blir sämre.

Ja iallafall när man sedan kommer hem från Uppsala så går jag direkt till mina sjuklingar o vad får man se?jo lilla skruttan är full med utslag hela hon o i ansiktet med.

Var bara att ringa till 1177 o kolla med dem vad som kunde ha stött till,hon hade ju då ätit en clementin o eftersom hennes imunförsvar nu är nedsatt så var det säkert den hon reagerat på.

Vi skulle då ge henne en allergitab. som vi hade hemma mot klådan,ja kära nån hur stackarn råkat ut.

Men idag så ringde jag o de ville att jag skulle komma så de fick se henne o då fick grabben som också är dålig hänga med så de fick lyssna på honom.

Det visade sig att det var Urtikaria,nässelutslag, på grund av hennes dåliga imunförsvar som hon nu har så kunde det bli så här av att hon ätit av Alvedonet eller att hon reagerat på clementinen.

Men sedan så bad jag läkaren titta i hennes öra,för det var ju därför vi fått pc sa jag,örat var bra o sedan i o med febern låg bra nu så skulle vi sluta ge Agnes pennecilinet.

Vad snopen jag blev,vi som hade haft sånt schå att få tag i meducinen o sedan så var det ju dyrt så nog blev man lite snopen.

Men jag ville ju helst inte att hon skulle äta pc,men man vill ju göra som läkaren säger.

Men får hoppas att det blir bra nu,så nu kommer jag att vara hemma 2 dagar för att vätska upp skruttan o se till att hon får mat i sig lite med ofta.

Influensa provet visade ingen flunsa utan var ett virus så kallat förkylningsvirus,men jag kan lova att det har varit hemskt för de som fått detta så nog är det som en hemsk influensa men värken i kroppen saknas.

Hoppas att ni vänner slipper råka ut för denna bacillusk,huvva.

                                                             


Ja inte har det blitt mycket gjort här hemma heller,har bara jobbat o passat upp på sjuklingarna,för det är ju inte bara sonen o dottern som legat,guben blev liggandes någon dag efter dotra o sonen.

Har idag på kvällen kollat gran,men det är inte lätt när man knappt orkar lyfta en gran:-( men alla såg hemska ut men man får väl ta en som jag hittade nära hemmet o billiga var dem,men nej jag väntar o annars så får jag väl ta den lilla plastgranen då tänkte jag.

Då talade svärfar om att han hade en gran så jag köpte hans stora gran så skulle han köpa en mindre,vi har ju ganska högt i tak så det måste hellst vara en stor.

Där vi bodde så fanns det bara smått så det passade oss bra att byta med varandra.


Nej nu får ni ha det så gott alla,o man får tacka för att ni kikar in trots att det blir lite inlägg.KRAMIZEN på er alla.


                                                             


 
 
Pisan

Pisan

21 december 2010 11:05

Men usch vad jobbigt det låter. Stackars lilla skruttan. Hoppas hon blir bättre nu. Önskar dig en riktigt God Jul! Varm julkram från mig! ♥

http://pisansblogg.bloggplatsen.se

Kajsa Varg

27 december 2010 21:36

Tack snälla Pisan!hon mår nu bättre o har varit ute idag o fått ätit strips på Max som hon önskat.
kramelikramen.

 
wiper

wiper

21 december 2010 12:16

Mitt minne är så dåligt nu på grund av nacken för visst har jag lovat dig en klädnypeklänning?. Jag måste skriva upp allt. Du får den efter juldagarna för nu hinner jag inte. Hoppas det inte var julpostklänning för då har jag tabbat mig. Har nu noterat.Skönt att dottern är på bättringsvägen. Inte roligt när barnen är sjuka. Det var lång tid med feber stackars flickan. Ja du sen apoteken blev privata så har det blivit mycket sämre och även dyrare. Vissa läkemedel finns inte på vårt apotek så man måste åka till grannkommunen eller Jönköping och det blir dyrt och alla har inte bil. Förstår att du har fullt upp hemma med att både julstöka och passa upp sjuklingar. Hade jag barn och jobb så hade jag aldrig hunnit blogga. Hoppas din dotter blir frisk snart för det tar på kroppen.

Vilken fin bakgrund.

Ha en bra dag och sköt om dig
varm kram

http://wiper.bloggplatsen.se

Kajsa Varg

26 december 2010 01:35

Ingen brådska,vi bestämde typ att du gör den när du har tid för jag ska ha den till i vår.
Så spar dina krafter o bli bra så tar du den sen,och du får fria händer till en snygg/söt liten klänning,för jag inbillar mig att vi har samma smak.
Ingen julklänning alltså:-)
De är på bättringsvägen nu o bara hostan är kvar.
Hoppas du snart mår bättre,så jobbigt med värk o att det sätter sig på minnet är kämpigt.
Krya på dig vännen,kramiz.

 
Lena

Lena

22 december 2010 07:51

Hej Karin!
Men oj så hon råkat ut din lilla jänta.Hoppas att hon är på bättringsvägen nudå.Det verkar vara en hemskt influensa som går nu.Jag har haft ont i kroppen i flera dagar.Så jag hoppas att inte nått bryter ut nu när det ska bli jul.
Nu önskar jag er alla en riktigt god och fridfull jul,och ett gott nytt år!!!!!
Krya på er nu!!!
Kramar

http://lenaochpudlarnas-blogg.bloggagratis.se

Kajsa Varg

26 december 2010 01:15

Hoppas du håller dig frisk,inget vidare att ligga sjuk huvva huvva.
Hoppas du haft en riktigt skön julafton,o önskar dig en skön fortsättning på julen.
Massor med julekramar till dig.

 
Anneli & Twix

Anneli & Twix

27 december 2010 18:41

God fortsättning!
Hoppas att lillan snart är pigg och kry igen!

Kramkram

http://pottipotti.bloggplatsen.se

Kajsa Varg

27 december 2010 21:33

Tack för omtanken Annelie,Ja nu har hon blitt bättre,hennes högsta önskan när hon blev bra var att få äta strips på Max o det har vi varit o gjort idag.
Men ack så trött skruttan blev,men det blir nog bra det me snart.
kramelikramen.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kajsa Varg - 7 mars 2012 08:39

Som vanligt så kommer man lite på efterkälken när man inte är inne så ofta,men iallafall så var jag till stallet häromdagen och det var så mysigt. När jag gick ut till hagen för att hämta Ozzy så kom han emot mig på en gång så ut som han väntat på ...

Av Kajsa Varg - 2 mars 2012 15:41


Var med i en utlottning hos Pisan på ett fint halsband som hon gjort,men vad glad jag blev när hon sedan meddelade mig att jag hade vunnit det.När man minst anar det så dyker turen upp. Ska lägga in en bild på det fina halsbandet så fort batteriern...

Av Kajsa Varg - 13 februari 2012 11:27

Ja det blir långt mellan varven,tur att man hittar tillbaka ibland;-) jag har börjat på akupunkturen igen för mina krämpor,lilljäntan är sjuk igen och bidde ju inte bättre så till slut gav jag mig inte så hon fick en dos stark penecillin som hon nu s...

Av Kajsa Varg - 28 januari 2012 16:36

Igår var det på min lott att ta hand om Ozzy,min dotter skulle till Örebro på konsert med sin kompis Ronja och hennes föräldrar. mockat skit,laddat höväskorna och gjort kvällsmat och laddat mat till imorgon.Sen borstat och fixat Ozzy fin ,för att s...

Av Kajsa Varg - 19 januari 2012 16:11

Igår var jag in på bloggen och skrev ett långt inlägg,när jag sedan skulle spara så försvann allt jag hade skrivit co sen var inte sidan tillgänglig. Fasen vad arg jag var,men nu får  vi hoppas att det fungerar idag. Idag har man inte gjort så my...

Presentation


Kajsa-Vargs Blogg.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Klockan.

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Här kan du skriva lite mer privat.


Ovido - Quiz & Flashcards