Kajsa-Varg.

Direktlänk till inlägg 6 december 2010

Men att det ska va så trögt;-)

Av Kajsa Varg - 6 december 2010 20:18

Ja ar det skämmigt längesedan man var in på bloggen,men har man stor familj o 2 hundar så hinner man inte o nu är det mycket kakbak m.m

Men idag så var Ergonomen på jobbet o skulle titta hur jag jobbade,så hon fick ju säga åt mig hur jag ska arbeta o det är med mycket nära kroppen o det är fötterna som ska jobba.

Så när jag ska moppa matsalsgolvet då ska jag som nästan dansa runt ;-)

Ja killen jag pratade med skulle skicka ut en plog sa han o sedan så ville han ha mitt namn o telefon nr.

Ja det är bara att vänta o se när plogen kommer,vi som alltid haft bra snösväng på vår väg.

Men måste bara skriva om snöplogningen på vår väg,den är i år/vinter helt urusel.

Så idag när jag skulle ner en sväng till Thun`s så var det så mycket snö på vägen så det var svårt att köra,så när jag kom hem då var det bara att ringa vägtrafikvärket.

Ja killen jag pratade med skulle skicka ut en plog sa han o sedan så ville han ha mitt namn o telefon nr.

Ja det är bara att vänta o se när plogen kommer,vi som alltid haft bra snösväng på vår väg.

Nej nu ska jag lägga in lite kort jag fotat här hemma med all snö.

Ha det s¨gott alla vänner,ska försöka ta en sväng runt på lite bloggar senare o läsa.

                          

 
 
Lena

Lena

8 december 2010 05:46

Hej Karin!
Så fina vinterbilder,det ser så mysigt ut där hemma hos dig.Med mig är det bara bra och hoppas att det är det med dig oxå.
Kram

http://lenaochpudlarnas-blogg.bloggagratis.se

Kajsa Varg

18 december 2010 00:59

Tack snälla Lena!men nu kan jag inte få in fler bilder på ett tag för det är en grej som kommit bort som man ska sätta i fotochippet i,o som vanligt är man dålig på vad sakerna heter:-(
Kramen!

 
munamaj.

munamaj.

8 december 2010 17:43

Hej Karin, Men va Mycket snö ni har,mycket mer än vad vi har fått. Än ska jag väl säga, för vem vet ?
Men kan inte förstå att de inte plogar när de ser ut sådär. Hoppas att de har gjort det nu i alla fall ;-)
Bra att du har fått dit ergonomen så du vet hur du ska jobba nu. Armarna ska du inte heller hålla för högt när du jobbar.
Nu ska jag ta och paketera kalendern som jag ska skicka till dig. Du kan väl skriva och tala om vad du tycker om den.
Jo, en till fråga, Vad tycker Ni om Handserumet? Vill gärna få veta.
Ha en härlig vecka,
Kramen Ulla

http://munamaj.bloggplatsen.se

Kajsa Varg

18 december 2010 00:57

Önskar dig o Brian en skön helg,och tack snälla för titten.
Kramizen/Karin o svartnosarna.

 
Kerstin

Kerstin

8 december 2010 20:09

Vilka härliga bilder, det är så vackert med ett snöigt landskap....det är bara att njuta!
Hoppas ni har det bra// kramen

http://trekillarsblogg.bloggplatsen.se

Kajsa Varg

18 december 2010 00:54

Visst är det underbart med snö det är så vackert.
Tack snälla för det fina julkortet.
Kramizen på er.

 
wiper

wiper

12 december 2010 19:23

Det går att ha vadsomhelst i klänningarna även plastpåsar och hårrullar. Dom är egentligen för klädnypor. Jag syr en åt dig efter julen. Är det nån särskild färg du gillar?. Tack för dina gulliga ord i din kommentar ;)

Jag skulle själv aldrig hinna blogga om jag hade familj och jobb. Så det är helt förståeligt att du inte hinner. Man behöver ju inte blogga hela tiden utan lägga in ett inlägg ibland. Vad tråkigt att snöröjningen blivit så dålig. Det verkar vara botten överallt. Vad fint och vackert du bor, fantastisk omgivning. Att ni även har en sån fin belyst gran utanför.

Ha en skön kväll
kram

http://wiper.bloggplatsen.se

Kajsa Varg

18 december 2010 00:52

Tack snälla du,jag älskar alla färger men i köket har jag ekfärgade luckor,känner på mig att vi har ganska lika smak så välj du ett tyg som du gillar o överraska mig:-)
Önskar dig/er en skön helg,kramizen.

 
Lena

Lena

12 december 2010 19:49

Hej Hej!
Här rullar allt på som vanligt.Ja jag får väl hoppas att jag har hälsan i behåll.Klarat mig från förkylning osv iallafall peppar,peppar:)
Kom nyss in efter en promenad med Alina,fasiken så kallt det är.Det riktigt biter i kinderna.Jag ska ta och smörja in hennes tassar nu,tror det är bra.Hoppas det inte är din tur att bli sjuk till jul nudå,usch inget vidare.
Ha det så bra så hörs vi snart igen.
Kramen på dig.

http://lenaochpudlarnas-blogg.bloggagratis.se

Kajsa Varg

18 december 2010 00:47

Tack för påhälsningen Lena!
Här hemma är de bara sjuka,bara jag o ena dottern som håller sig frisk.
Får verkligen hoppas att man håller sig frisk tills julen varit över.
Ja det är bra att förebygga o smörja in deras små trampdynor.
Ha det så gott Lena,ska försöka kika in hos dig i helgen,önskar dig en skön helg kram/Karin o svartnosarna.

 
sus

sus

12 december 2010 20:09

Underbara vinter bilder, jätte mysigt. Kikade förbi här å lämnar spår efter mig :)

http://htpp://dusisus.bloggplatsen.se

Kajsa Varg

18 december 2010 00:43

Tack snälla! o tack för avtrycket o påhälsningen,alltid kul när någon ny bekantskap kikar in:-).

 
Lena

Lena

19 december 2010 08:48

Tack Karin:)
Önskar er alla en mysig och fin fjärde advent.
Kram

http://lenaochpudlarnas-blogg.bloggagratis.se

Kajsa Varg

20 december 2010 23:04

Tack snälla,kramen tillbaka

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kajsa Varg - 7 mars 2012 08:39

Som vanligt så kommer man lite på efterkälken när man inte är inne så ofta,men iallafall så var jag till stallet häromdagen och det var så mysigt. När jag gick ut till hagen för att hämta Ozzy så kom han emot mig på en gång så ut som han väntat på ...

Av Kajsa Varg - 2 mars 2012 15:41


Var med i en utlottning hos Pisan på ett fint halsband som hon gjort,men vad glad jag blev när hon sedan meddelade mig att jag hade vunnit det.När man minst anar det så dyker turen upp. Ska lägga in en bild på det fina halsbandet så fort batteriern...

Av Kajsa Varg - 13 februari 2012 11:27

Ja det blir långt mellan varven,tur att man hittar tillbaka ibland;-) jag har börjat på akupunkturen igen för mina krämpor,lilljäntan är sjuk igen och bidde ju inte bättre så till slut gav jag mig inte så hon fick en dos stark penecillin som hon nu s...

Av Kajsa Varg - 28 januari 2012 16:36

Igår var det på min lott att ta hand om Ozzy,min dotter skulle till Örebro på konsert med sin kompis Ronja och hennes föräldrar. mockat skit,laddat höväskorna och gjort kvällsmat och laddat mat till imorgon.Sen borstat och fixat Ozzy fin ,för att s...

Av Kajsa Varg - 19 januari 2012 16:11

Igår var jag in på bloggen och skrev ett långt inlägg,när jag sedan skulle spara så försvann allt jag hade skrivit co sen var inte sidan tillgänglig. Fasen vad arg jag var,men nu får  vi hoppas att det fungerar idag. Idag har man inte gjort så my...

Presentation


Kajsa-Vargs Blogg.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Klockan.

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Här kan du skriva lite mer privat.


Ovido - Quiz & Flashcards