Kajsa-Varg.

Alla inlägg den 20 november 2010

Av Kajsa Varg - 20 november 2010 21:54

Fasen att det ska va så trögt att ta sig in på bloggen,när man sätter sig så blir det facebook som man slöar sig framför.

Man behöver ju inte anstränga sig där precis o det är väl därför man slöar där:-)

Igår efter jobbet så var jag o dotra på utveckllingssamtal sen drog vi direkt till Uppsala.

Skulle vara inne hos en ergonom via mitt förra jobb,vi oratade så mycket o hon tog sig verkligen tid 1 timme o 40 min satt vi o pratade så min man o dotter som väntade tyckte det verkligen drog ut på tiden.

Men det hade ju inte gått någon nöd på dem,dotra fick som hon ville så de hade varit på en leksaksaffär hela tiden:-)

Sen så drog vi iväg för vi skulle inhandla mat o andra förnödenheter,mot slutet så var jag så slut så skallen o jag fungerade inte alls nästan iallafall.

Väl hemma så skulle allt i kassarna packas upp o sedan så satt man sig i fotöljen o vipps så hade man somnat.

Idag har man verkligen fått sota för att man hade så mycket för sig på Fredagen o vaknade av a till under natten för jag hade så ont i kroppen o mina armar.

Ja ibland så funderar jag verkligen över hur det ska gå med en när man har sån värk,för bättre lär man ju inte bli när man haft det så här i massor med år nu.

Men lökaren på företagshälsan tyckte ju att jag skulle få min värkfastställd så att säga.

Att har de tagit en massa prover o inget visar sig då menade hon att då kan man inte bara låta det vara,utan då får man lov att kolla o se om det var isådanafall är Fibromyalgi.Men det fick/kunde inte den här företagsläkaren göra utan hon skulle skicka en remiss till min husläkare.

Ja herrejestanes hur de håller på ibland,för det var ju till dessa jag skulle gå hos för en rehabilitering:-) men dessa ska man bara prata med o sedan så skulle hon se om jag hade värk o vidare,och de syntes ju att jag hade kronisk värk sa hon.


Idag har jag så varit ut i skogen med guben o doggarna,vi plockade toppmossa till första advent o hundarna hade så kul för är vi i skogen får de springa helt fritt o de bara älskar det.

De små soverNär jag sedan kom hem så blev det mat broccoli gratäng,du lägger broccolibitar i en form med olivolja i ,fullt med tärnadefärska tomater eller krossade tomater över sedan så tar du feta ost bitar o strör över detta lite corn o sedan en sås gjord på bara grädde sen strör du fetaost bitar överdetta o in i ugnen.

Så jä-la gott det var tillsammans med en fetaostsallad.


När vi käkat så åkte sonen o guben till Vattholma för där hade grabben innebandymatch,jag hade turen att få gäster min rara vän Eva med barn kom o hälsade på o med hade de min jänta som varit där o lekt.

Då var ju naturligtvis hennes nya lilla tös med,hon är ju så söt den lilla o bara sover o sover så ett tag var hon lite orolig,sover de verkligen så här mycket frågade Eva,ja tänk vad man glömmer fort igenligen.men jag lugnade henne o talade om att ja de sover mycket sen hämtar de ju kraft o växer när de sover så här mycket o de är ju så nya så då sover de och  min minsta sov också så här mycket när hon var liten.

Äter sover äter sover bajjar:-) det är vardagen för en liten ny skrutt som kommit till världen ;-)

  

Önskar alla, att er Söndag blir en lugn o skön dag.KRAMAR till er alla.

Här kommer ett kort som jag länge letat efter o som nu äntligen är hittat,vår gamle Clay o hans tjej Pyret ute på en promenad med sin husse o matte.

Han är tyvärr inte hos oss längre o inte Pyret hos sin matte heller,borta sedan ett antal år tillbaka men en hund som alltid finns kvar i mitt hjärta en underbart härlig hund.

  

Ja det var det här Höstkortet jag skulle skicka till din Hösttävling Lena,men tyvärr så fungerade inte skrivaren så jag fick ut något foto till dig.

Det var jättesynd för nu när jag fotat av det så kommer inte det klara o fina färgerna fram i bilden.

Men vill du ta det här höstkortet till dig så är det ditt vännen.







Presentation


Kajsa-Vargs Blogg.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Klockan.

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Här kan du skriva lite mer privat.


Skapa flashcards