Kajsa-Varg.

Direktlänk till inlägg 13 november 2010

Rart besök.

Av Kajsa Varg - 13 november 2010 12:15

Igår Fredag när jag kom hem  från jobbet,så blev det en liten stunds vila.

Sedan så fick jag rart besök,min vän Eva kom på besök med familjen nykläckta baby hela 3 dagar gammal.

Vem som sedan tog bebben o satt med henne nästan hela tiden, var ju jag naturligtvis mys pys på högsta nivå.

ÅÅååå vill ha en också:-) men man è ju galen för gammal bara o inse,får nöja mig med att låna andras.

Men en som var intresserad av babyn det var min dvärgpudel Chisa,oj vad det skulle luktas överallt hon stod t.om på bakbenen för att nå extra upp till den lilla.

När vi sedan skulle gå in o fika så sprang Chisa före o hoppade o tittade efter den lilla precis som om hon var så jätteglad o skulle få göra något riktigt roligt.

Sedan kom ju också Hjördis in min andra voffsing o blev ju sååå nyfiken o ville lukta o hur hon hoppade upp för att se vad jag höll i min famn.

Hon gillade ju också den lilla men Chisa ville ju absolut inte att Hjördis skulle vara nära den lilla så efter en veckas uppehåll av bråk mellan dem,så var det dags igen attans vilket liv det blev Chisa ville ju inte alls att Hjördis skulle vara hos bebben för det var ju Chisa`s .Har aldrig sett Chisa på det viset o min vän Eva tyckte det såg faktiskt lite för roligt ut att hon försvarade babys mot Hjördis.

Ja det är inte lätt att beskriva det som hände men synd att man inte filmade hur Chisa betädde sig.Skulle ju vara så underbart om Chisa skulle få egna babysar för hon är så omtänksam o snäll vill vill VILL .

Sen är det ju TUR att det inte var vår baby,för då hade det varit jobbigt när båda ville babyn så väl.


Här kommer det lite bilder på babyn som inte fått något namn bestämt ännu,men det finns några som det ska väljas emellan,under tiden får man väl kalla henne för Tösabiten men jag tyckte hon såg ut som en Simone;-)

                                                                      3 dagar gammal hand.

       

Mor o dotter.              <3  Oj vad trött man kan vara,men det var ju så jobbigt häromdagen,med att möta allt nytt.<3


Har också fått hem en massa nya pärlor som senare ska gås igenom o sorteras,men otroligt fina pärlor o nya vackra änglavingar har jag hittat.

Det är från en ny sida på nätet som heter Ängla design som jag handlat ifrån.

Men nu blir det en stunds städa o om möblering på tjejernas rum "pust"





 
 
Ruth

Ruth

14 november 2010 19:18

Vilken söt liten tösabit, Så mysigt att få snosa på dom små liven, dom luktar ju så himlagott. Nää, jag är klar mett mitt smått och får mysa med mina barnbarn nu mera. Ledsnar jag så är det bara att lämna tillbaka dom, så bekvämt och passar mig perfect. Har lännkat till dig på min blogg.
Ha en fin kväll

http://bernamis.bloggplatsen.se

Kajsa Varg

14 november 2010 22:24

Hejsan Ruth o tack för besöket,men visst är de mysiga.
Men som sagt vi har gjort vårt,o får mysa med våra barnbarn istället o det är ju sååå mysigt o sedan just att man lämnar tillbaka dem när man vill.
Jag länkar till dig också,önskar dig en skön Måndag.

 
Lena

Lena

15 november 2010 10:20

Så söt liten bäbis då:)Så gosigt att få hålla en stund.
Kram Karin

http://lenaochpudlarnas-blogg.bloggagratis.se

Kajsa Varg

17 november 2010 21:46

Visst är hon SÖT!ja det var så mysigt att få hålla o gosa med henne.
Så fort jag fått lönen så blir det iväg att köpa nåt gulligt till henne:-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kajsa Varg - 7 mars 2012 08:39

Som vanligt så kommer man lite på efterkälken när man inte är inne så ofta,men iallafall så var jag till stallet häromdagen och det var så mysigt. När jag gick ut till hagen för att hämta Ozzy så kom han emot mig på en gång så ut som han väntat på ...

Av Kajsa Varg - 2 mars 2012 15:41


Var med i en utlottning hos Pisan på ett fint halsband som hon gjort,men vad glad jag blev när hon sedan meddelade mig att jag hade vunnit det.När man minst anar det så dyker turen upp. Ska lägga in en bild på det fina halsbandet så fort batteriern...

Av Kajsa Varg - 13 februari 2012 11:27

Ja det blir långt mellan varven,tur att man hittar tillbaka ibland;-) jag har börjat på akupunkturen igen för mina krämpor,lilljäntan är sjuk igen och bidde ju inte bättre så till slut gav jag mig inte så hon fick en dos stark penecillin som hon nu s...

Av Kajsa Varg - 28 januari 2012 16:36

Igår var det på min lott att ta hand om Ozzy,min dotter skulle till Örebro på konsert med sin kompis Ronja och hennes föräldrar. mockat skit,laddat höväskorna och gjort kvällsmat och laddat mat till imorgon.Sen borstat och fixat Ozzy fin ,för att s...

Av Kajsa Varg - 19 januari 2012 16:11

Igår var jag in på bloggen och skrev ett långt inlägg,när jag sedan skulle spara så försvann allt jag hade skrivit co sen var inte sidan tillgänglig. Fasen vad arg jag var,men nu får  vi hoppas att det fungerar idag. Idag har man inte gjort så my...

Presentation


Kajsa-Vargs Blogg.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Klockan.

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Här kan du skriva lite mer privat.


Ovido - Quiz & Flashcards