Kajsa-Varg.

Direktlänk till inlägg 8 oktober 2010

Trippen till mitt Ångermanland.

Av Kajsa Varg - 8 oktober 2010 23:15

Oj nu har varit borta länge härifrån ser jag,men har ju så dålig inspiration till att skriva o sen har man inte varit så bra.

Trippen till Norrlandsluften hjälpte inte denna gång:-(men nu 2 veckor efter jag blev sjuk så är det bara huvudvärken o hostan kvar.

Men vi åkte en dag senare än vi skulle,man hade ju hoppats på att få må lite bättre innnan vi åkte upp men icke sa nicke.

Men det var gött ändå o åka,för jag hade hittat mina kusiner  via f.b vi kom ifrån varandra sen vi var små.

Så den äldsta kusinen i syskonskaran bodde kvar i Sundsvall,så vi hade bestämt träff i Birsta .

Vi behövde inte vänta länge innan de kom och hela kusinens familj kom så vi stod bra länge o pratade.

Men nästa gång så åker vi hem till dem istället,för den här gången kände vi att vi inte hann.

De ville ju förståss bjuda hem oss på kaffe,men det får bli nästa gång sa vi o när vi sen pratat så var det ju nästan helmörk o vi hade ju som sagt en bra bit kvar till stugan.

Men mor o svärfar hade åkt före oss så de hade värmt upp i stugan åt oss.

Men det var underbart att hitta mina borttappade kusin o hans familj var så lätt att prata med o barnen likaså.det kändes  verkligen att vi var släkt.

Men väl uppe vid stugan sedan så blev ju naturligtvis hundarna tokiga av glädje,för de älskar att vara där uppe.

På Fredagen kom så sotaren 10 min över 7 en ung glad o pratsam sotare,som vanligt när vi har folk som kommer så bjuds de på kaffe arbetare som bekanta.

Guben min kände ju att det luktade så gott av kaffe,men säger inte åt sotaren o rätt som det var när jag kommer ut på trappen så har han åkt..

Men duktig var han o trevlig så kaffet får bli nästa gång:-) så på kvällen blev det myspys framför brasan och barnen grillade korv o mashmallows.


Dagen efter så tog guben in trädgårdsmöbler o sågade ner en björkhäck ner mot sjön,sedan så eldade vi upp grenar  o lilltjejen o guben grillade korv nere vid potatislandet.

Ja en annan orkade ju inte göra något direkt,så jag  tittade på jordhögen som skulle lassas ut på gräsmattan nere vid sjön,sen blev det inte mer:-) men fika ner vid sjön blev det o ett glas för halsen;-) så underbart o soligt .

Men på morgonen hade vi vaknat tidigt o frost o kallt var det,men blev som sagt så gött framåt dan.

  


Sen var jag till min mormors o hennes föräldrars grav där jag fixade till o gjorde fint,så nöjd med det jag fick till.                                                                                              

                                       

       

Ja det var en liten sammanfattning från stugan.

Här kommer lite höstbilder från stugan.

                                                                          

Tänk att på lilla ängen ,påenasidanav huset ner mot sjön växte det fullt med midsommarblomster NU,kunde inte låta bli att plocka in en bukett.

  



 
 
Lena

Lena

9 oktober 2010 07:47

Jättefina foton Karin!Jag förstår mycket väl att ni alla stormtrivs där.Det ser så lugnt och skönt ut.Jag såg oxå midsommar blomster igår,konstigt att de blommar fortfarande.Pudel tjejerna älskar väl att få rusa runt där kan jag tänka mig:)
Vad du är duktig på att fota:):)
Hoppas du känner dig piggare nu.
Ha det gott!

http://lenaochpudlarnas-blogg.bloggagratis.se

Kajsa Varg

9 oktober 2010 15:35

Ja men visst är det bakfram i naturen ibland,min far som visstas mycket i naturen säger ofta nu förtiden att nu märks det i naturen med växter djur o klimat att det är något som börjar märkas av klimatförändringarna.Men man vet ju inte kan ju bli konstigt ändå också.
Tack Lena!det jag helst nu skulle vilja göra är att framkalla o göra bilder själv,när jag var mindre så var jag ofta med min far till ett ställe där vi bodde o där fanns det ett mörkrum o fullt med utrustning för att göra bilder.
Det var så härligt att se när bilderna framträdde efter en stund o lukten av alla vätskorna som man skulle blanda till.
Sen framkallade min far filmen hemma kommer jag ihåg,han är jätteduktig att fota o tar otroligt mycket bilder o när vi var små.
Då var det ju svartvitt som gällde och det blir ju så fina bilder,men jag skulle fota svart vitt en gång o det är jättesvårt att få fina bilder.
Mycket piggare,men igår fick jag tillbaka hostan o lite feber,men idag är det bra igen.Nej nu ska jag ut med hundarna i skogen,sen på Måndag börjar ju älgjakten o då får man hålla sig borta.
Ha det gott! och kramizen.

 
Pisan

Pisan

9 oktober 2010 09:45

Åååhhh vad fint ni har det där! Blir avundsjuk... Hoppas du får en fin lördag! Kram! ♥

http://pisansblogg.bloggplatsen.se

Kajsa Varg

9 oktober 2010 15:25

Ja vi hade en riktig tur att vi fick detta ställe,huset är inte så närkvärdigt,men tomten utsikten o sjön alldeles vid knuten.
Tänk att man fick ett sådant ställe som bara fanns i drömmarna.
Önksar dig också Pisan en underbar Lördag.
Kramiz

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kajsa Varg - 7 mars 2012 08:39

Som vanligt så kommer man lite på efterkälken när man inte är inne så ofta,men iallafall så var jag till stallet häromdagen och det var så mysigt. När jag gick ut till hagen för att hämta Ozzy så kom han emot mig på en gång så ut som han väntat på ...

Av Kajsa Varg - 2 mars 2012 15:41


Var med i en utlottning hos Pisan på ett fint halsband som hon gjort,men vad glad jag blev när hon sedan meddelade mig att jag hade vunnit det.När man minst anar det så dyker turen upp. Ska lägga in en bild på det fina halsbandet så fort batteriern...

Av Kajsa Varg - 13 februari 2012 11:27

Ja det blir långt mellan varven,tur att man hittar tillbaka ibland;-) jag har börjat på akupunkturen igen för mina krämpor,lilljäntan är sjuk igen och bidde ju inte bättre så till slut gav jag mig inte så hon fick en dos stark penecillin som hon nu s...

Av Kajsa Varg - 28 januari 2012 16:36

Igår var det på min lott att ta hand om Ozzy,min dotter skulle till Örebro på konsert med sin kompis Ronja och hennes föräldrar. mockat skit,laddat höväskorna och gjort kvällsmat och laddat mat till imorgon.Sen borstat och fixat Ozzy fin ,för att s...

Av Kajsa Varg - 19 januari 2012 16:11

Igår var jag in på bloggen och skrev ett långt inlägg,när jag sedan skulle spara så försvann allt jag hade skrivit co sen var inte sidan tillgänglig. Fasen vad arg jag var,men nu får  vi hoppas att det fungerar idag. Idag har man inte gjort så my...

Presentation


Kajsa-Vargs Blogg.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Klockan.

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Här kan du skriva lite mer privat.


Skapa flashcards