Kajsa-Varg.

Direktlänk till inlägg 23 augusti 2010

Ett tag sedan man bloggade nu.

Av Kajsa Varg - 23 augusti 2010 23:05

Ja här blir det inte mycket skrivet:-) tröttheten är enorm när man kommer hem från jobbet så jag slocknar jämt när jag kommer hem.

Sen har jag ju hundarna o idag cyklade jag en sväng med minsta tjejen ingen lång sväng men det räckte för oss.

I förra veckan var jag i serveringen o serverade barnen o höll ordning i matsalen o torkade av borden,sen på slutet så städas golven av.

Denna vecka är jag i disken,då är vi två tjejer som turas att torka disk o plocka undan det rena.Naturligt vis så klirrade det en tallrik i golvet för mig idag,men det är sånt som händer.

Sedan får den andra tjejen stå o plocka in disken i maskinen o spola av all disk,o kära nån vad jobbigt o stressigt det var,kom hem totalt utpumpad o svettigt från jobbet idag.

Sedan så var jag bara tvungen att lägga mig och koppla av en stund på sängen för ländryggen bara värkte o sedan kände jag att jag var tvungen att försöka stressa ner,efter en stund så hade man somnat.

  

Men det var välbehövligt,sedan orkade man fixa maten o sedan blev det en tur med jäntan.


Sedan så var vi till mina föräldrar  en sväng i Lördags var en liten marknad där så vi rullade ut mor min i stolen,så hon fick in på affären o handla mat o sedan kika runt lite vid marknadsstånden.

Sen gick vi hem o jag lagade mat o en blåbärspaj till efterrätt.

Sen så tog vi en tur med hundarna i herrgårdsparken,oj vad de sprang o lekte med varandra  så underbart att se dem.


Men en sak har jag iallafall fått klart för mig att nu är det hög tid att ringa en biståndsbedömare o säga till att min mor behöver sjukgymnasti en stund varje dag o lite hjärngympa.

Så konstigt att en person som fått en så stor stroke inte ska få sjukgymnastik som är så viktigt för strokepatienter så de kan komma vidare o bli starkare,min mor blir bara svagare o får svårare med att placera o få ihop meningar o ord rätt.

 Ha det så gott alla godingar som läser detta ska försöka så fort jag kan o komma in och hälsa på hos er.


                                  Njut av min vackra polkaros.                    

 
 
Lena

Lena

24 augusti 2010 10:07

Helt rätt visst ska din mamma ha sjukgymnastik.Släng dig på luren och ring.Du verkar ha ett stressigt arbete nu,se till att ha bra skor.Kanske någon bra sula i oxå,det gör mycket för ben o rygg.Kanske kommer du in i jobbet snart och börjar slappna av mer.Så tråkigt att du inte hittar din kamera.Ser fram emot när du fixar en ny så man får titta på dina fina bilder.För du ska INTE vara utan en kamera,KARIN+KAMERA jajamen.De är inte så dyra att köpa nu,du kan få en för 400-500 kr på Media markt.Du har så mycket omkring dig,men det håller en vid liv oxå.Har du tänk något mer på uppfödning då Karin?

Ha det bäst min vän och sköt om dig!
En stor bamse kram till dig.

Det blir jätte mysigt dit jag flyttar Karin,jag är så glad för det.Gammalt men det struntar jag i.Jag mår sååå dåligt att sitta här i lägenheten på Brynäs.

http://lenaochpudlarnas-blogg.bloggagratis.se

 
Kerstin

Kerstin

25 augusti 2010 16:32

Förstår att du är trött när du kommer hem,så vad skönt att du kan vila då!
Vilken otroligt vacker blomma!
Kram

http://trekillarsblogg.bloggplatsen.se

 
Lena

Lena

27 augusti 2010 09:31

Absolut Karin,hösten är underbart vacker.Hösten och våren är väl årstiderna jag gillar mest.Vilken vacker blomma du har fotat.Hur jobbar du nu då?är det Mån-Fre?Och hur är det med dina puddlissar?går det bra med klippningen nu?många frågor hihi.Tack för att du skriver till mig,jag blir alltid lika glad när jag ser att Karin kikat in.Ha en trevlig helg och mys med din familj.
Bamse kramar från mig

http://lenaochpudlarnas-blogg.bloggagratis.se

Kajsa Varg

31 augusti 2010 16:35

Hejsan Lena!
Jag jobbar nu Månd.-Fred 10-14,väldigt stressiga o intensiva 4 tim,men det går fort men man blir trött.
Sen märks det att man inte mår bra av stressen som man klarade galant förr.
Sen är jag inne i en bra period nu med lite värk,så det änns skönt.
Men däremot tröttheten är lite jobbig.
Ja pudlisarna går det bra med,Hjördis päls är så lättskött nu.
Det går bra med klippningen,tassarna tycker jag är lite svåra att klippa/raka.
Men jag har ju som sagt presentkort på en klippkurs.men väntar till i vår tror jag.
kramiz Karin.

 
wiper

wiper

27 augusti 2010 18:32

Det är inte undra på att du blir trött när du har så mycket omkring dig. Vad gott det låter med blåbärspajen. Det låter verkligen konstigt att dom inte hjälpt din mor. Det finns ju träningsprogram som gör att en strokepatient kan bli så bra som möjligt. Min man fick träningsprogram och hjälp fast han bara hade en liten stroke och nu är balansen bra igen. Vården blir sämre för varje år tyvärr. Vacker blombild.

Sköt om dig och ha en fin helg
varm kram

http://wiper.bloggplatsen.se

Kajsa Varg

31 augusti 2010 16:39

Hejsan Wiper!
Men visst är det galet med vården nu för tiden,min mors bror fick ju också bra hjälp när han fått sin stroke.
Det enda mor får är 2 veckors boende på ett sjukhem,där de kollar vad hon kan sedan så får hon träning under den tiden.
Men det är ju inte bra att ha sådan träning när man fått en stroke tycker jag,det ska vara daglig träning av en sjukgymnast.
Ha det så gott o kramen .

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kajsa Varg - 7 mars 2012 08:39

Som vanligt så kommer man lite på efterkälken när man inte är inne så ofta,men iallafall så var jag till stallet häromdagen och det var så mysigt. När jag gick ut till hagen för att hämta Ozzy så kom han emot mig på en gång så ut som han väntat på ...

Av Kajsa Varg - 2 mars 2012 15:41


Var med i en utlottning hos Pisan på ett fint halsband som hon gjort,men vad glad jag blev när hon sedan meddelade mig att jag hade vunnit det.När man minst anar det så dyker turen upp. Ska lägga in en bild på det fina halsbandet så fort batteriern...

Av Kajsa Varg - 13 februari 2012 11:27

Ja det blir långt mellan varven,tur att man hittar tillbaka ibland;-) jag har börjat på akupunkturen igen för mina krämpor,lilljäntan är sjuk igen och bidde ju inte bättre så till slut gav jag mig inte så hon fick en dos stark penecillin som hon nu s...

Av Kajsa Varg - 28 januari 2012 16:36

Igår var det på min lott att ta hand om Ozzy,min dotter skulle till Örebro på konsert med sin kompis Ronja och hennes föräldrar. mockat skit,laddat höväskorna och gjort kvällsmat och laddat mat till imorgon.Sen borstat och fixat Ozzy fin ,för att s...

Av Kajsa Varg - 19 januari 2012 16:11

Igår var jag in på bloggen och skrev ett långt inlägg,när jag sedan skulle spara så försvann allt jag hade skrivit co sen var inte sidan tillgänglig. Fasen vad arg jag var,men nu får  vi hoppas att det fungerar idag. Idag har man inte gjort så my...

Presentation


Kajsa-Vargs Blogg.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Klockan.

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Här kan du skriva lite mer privat.


Ovido - Quiz & Flashcards