Kajsa-Varg.

Alla inlägg den 11 april 2010

Av Kajsa Varg - 11 april 2010 23:35

En härlig stund vid Tjärven blev det o solen hade kommit fram o i lä så var det så himla gött att  sitta o njuta i värmen.

Men någon havsörn ville inte dyka upp,men massor med måsar som skrek ja ett himla liv var det.

Sen var det tofsvipor,sädesärlor3 st. brun kärrhök o sädesgäss o lite annat smått o gott.

Fågelsjön o inte en fågel i sikte,men vackra färger,tänk om man kunde måla.

  


Barnen lekte naturligtvis o hade jättekul de dämde med det lilla vatten som fanns i en skreva på en sten och räddade myrorna som kom ivägen för vattnet.

Som sagt är man liten så behövs inte mycket föränn det blir kul att roa sig.

  


På vägen hem så plockade barnen lite blåsippor med sig

         

,och då naturligtvis kommer 2 tranor o trumpetar över huvudet på oss,och vi hör en beckasin men om det är dubbel eller enkel det vete sjutton :-)

Men nästa gång får vi åka upp lite tidigare på f.m så kanske de t är lättare att få syn på fler fågel.

  

Tranor som jag fotat April 2009.

Träffade också på ett hundekipage vid sjön.Där ska jag säga att mina hundar var som små pluttar jämfört med varghunden hans vikt var 80 kilo de ni.

      

  

Lite mer bilder från sjön.

        


                                                  
                    


Av Kajsa Varg - 11 april 2010 01:18

Idag har varit en slö dag men upp kom jag till slut,fy fasen vad stel o ont i kroppen värkte o var stel i kroppen hela dagen.

Men det är väl av gårdagens bravader.

var in til Uppsala igen grabben hade prisutdelning i Allianshallen,fy fasen va med bilar fanns inte en parkering att få.

Men guben släppte av oss o han fick ställa bilen bakomAllianshallen,ja inte var det lång stund detta tog men hela laget fick en stor buckla o sedan fick alla en varsin medalj.

Efter detta så blev det en sväng till Ikea,inte klokt vad mycket folk det var där också inte roligt att stå i kö med min onda rygg.Men guben förbarmade sig över mig ;-) så jag fick gå o sätta mig hittade faktiskt 2 stolar lediga.Sen så käkade vi en liten lätt lunch där,lilldotra hade en kompis med sig också så vi var 5 st som åt sen blev det naturligtvis en varsin mjukglass o 1 kopp cappucini det slutade på 90 spänn kan inte bli billigare.

Sen tog vi en sväng till djurafären Corall tror det är brukshundsklubbens men är inte riktigt 100,behövde balsam till mina svartingar.

Det blev ett balsam med minkolja o ett koppel till Hjördis sen köpte vi med ett varsitt ben till svartingarna som fick vara hemma.

Sedan bar det iväg hem,väl hemma så gick guben o jag en prommis till svär o morfar för att hämta hem voffsingarna.

Sen språkade vi en stund, sen var det bara att gå hem o laga mat.

Äntligen hemma! var så förbaskat kallt ute brr,hundarna fick sina ben o naturligtvis så ska ju Hjördis också ha Chisa`s ben för det kan ju vara bättre än hennes:-) tokigt avis denna tjej.

Sen blev det lövbiff med pommes-frites o beasås ,rött till de vuxna o must till barnen.

Till körslaget lite mer rött tryffel o äppelkaka,ja här stoppar man i sig:-) inte undra på att man ser ut som man gör:-)

Tyckte idag att Picassos kör var dunderbra,vilken bra version av Mikael Jackssons låt gillar ju inte Jacksson något vidare men denna var bra.

Sett att jag lyckats få in en klocka i bloggen,men att få in presetationsbilden verkar helt uteslutet för min del.

Men måste ju säga att jag trodde den skulle komma automatiskt in när man har skrivit ett inlägg på någons blogg.


Här kommer en bild in på den lilla ikonen o mitt armband jag köpte i Domkyrkan.

Är ju vansinnigt förtjust i sånt här o änglar:-)

        




Presentation


Kajsa-Vargs Blogg.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Klockan.

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14
15
16
17 18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Här kan du skriva lite mer privat.


Skapa flashcards