Kajsa-Varg.

Alla inlägg den 9 april 2010

Av Kajsa Varg - 9 april 2010 17:46

Idag bar det av tidigt hemifrån,guben jag o lilljäntan.

Jag var till sjukgymnasten där det var träning för mig o fler,började med cykling som uppvärmning.

Sedan var det olika tränings grejer som jag tränade vid o magstärkare m.m

men var lite svårt att kunna göra det på rätt sätt,för de var de djupare musklerna som skulle tränas om jag fattat rätt.

Men maskinen med armarna den var inget vidare för mina armar ,men den skulle jag då hoppa över så ska sjukgymnasten hitta på en annan övning istället..Sen var det ju bra för sjukgymnasten hade koll på en,för hon vet hur jag är att jag jobbar som attan precis som när man var 16 o varför det blir så ...ja det vete sjutton.

Sedan var det en man där som såg att jag inte gjorde rätt vid en maskin där man tränar armarna o jag tyckte själv att det inte känndes bra.

Då säger han till mig att så där ska du inte göra för då får du ont,o det är ju jättebra att de håller ett öga lite här o där o törs säga till en.

Sjukgymnasten såg på långt håll att jag gjorde en rörelse fel ,för jag skulle först tänka mig sen spänna magen o sedan sträcka ut benet,bra att ha henne med så att varje rörelse blir rätt o träningen blir bra.

Men sedan när jag skulle byta om herregud träningsvärk redan o kände av hela kroppen,hur ska det bli imorgon:-) ja det är väl bara att stretscha det första man gör i morgon.

Sen när man var klar så hade ju inte affärerna öppnat ännu,så vi drog till domkyrkan o tittade oj va det var fint där inne.

Mycket målningar i tak o väggar som var så klara o fina i färgerna.  

Tyvärr räckte inte kameran till för att få bra kort på väggmålningarna.       

              

målning på vägg.            STORT glasfönster.              Stor väv inne i domkyrkan.

     

      

Heliga Birgitta.       Denna dam stod inne i kyrkan o tittade ,så verkligetstrogen var tvungen att titta både en o två gånger innan jag såg att hon inte var verklig.

    

 Jesus på korstet som de tar ned.Tyckte mest det såg ut som en brädhög. 

Tyckte väl inte att detta var vackert i domkyrkan.Mera konst var det glas konst

och detta var ivägen vid gravkoret som jag skulle fota gillade inte detta.Ja gud va man klagar;-)

    


Vi gick där en bra stund o tittade o lilljäntan tyckte det var spännande.Vid utgången så hade de en liten affär där man kunde handla,så vi köpte en liten ikon som man viker ut sedan så hittade jag ett armband med massor av småikoner på.Där inne i domkyrkan vid utgången så fanns det vid väggen ett hål med en skiva över,man såg djupt djupt ner i ett hål ,som var en gammal vattenbrunn.Det var en vattenåder som ledde precis förbi där o hålet var 16m djupt,men efter ett ras så är hålet 11m djupt.

Sedan så fanns det ett fik mittemot som vi var in o drack kaffe med hallonpaj

  

och vaniljsås,lilljäntan åt polkagrisglass o jordgubbsglass.Där hade dom de största kandelabrar jag någonsin sett.

  

     

2 av 3 målningar av domkyrkan inne i cafeèt.

Kafeèt utifrån.

     Klicka gärna bå bilden så får ni ett bildspel o bilden kommer mer till sin rätt.

Sedan var vi en snabb sväng ner till Upplandsmuseèt för att titta om det var mycket vatten i Fyrisån,och det var det minsann.

     

  

Få se hur det blir med forsränningen för det var en hisklig fors o fart på vattnet.

  

GUSTAVIANUM.   

SALUHALLEN.

    

Men nog tyckte jag det var dyrt med parkeringen 2 tim för 100kr. lite saftigt.

Sen bar det av till leksaksaffären för att byta rockringen som tjejerna fick till påsk,så nu är det full snurr på den igen.

Snacka om glada pudlar när vi sedan kom hem de höll på att slå knut på sig o varandra:-)

Voffsingarna gillade verkligen sin boll.

  

 Sen bar det av till jobbet för guben o för mig blev det en god kopp kaffe sen var det bara att sätta igång att skjutsa grabben till jobbet,men behöver ej hämta för sen åker han bussen till tjejen.Så det blir nog en Konjakstryffel o ett glas Cherry senare ikvällmmmmmmmmm gött.


Önskar er en underbar Fredagskväll,nu blir det snart talang som vi ska kika på


Måste bara visa damen i domkyrkan i verklig storlek.

  




Presentation


Kajsa-Vargs Blogg.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Klockan.

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14
15
16
17 18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Här kan du skriva lite mer privat.


Skapa flashcards