Kajsa-Varg.

Direktlänk till inlägg 7 april 2010

Sovit bort en vacker dag.

Av Kajsa Varg - 7 april 2010 20:29

Idag hemkommen från arbetet 5.30 på morgonen,en stadig frukost o sedan sängen.

Men eftersom barnen har lov o är hemma så har det väl blivit lite si o så med sömnen.

Flickorna gick själva upp till bonngården för att mata lille Pontus,det hade gått jättebra o han blir så glad när tjejerna kommer.

Då kommer han springande mot dem o bäar,o sedan så kan ju inte tjejerna låta bli att gå en sväng inne i ladugården också.

Så när de kommer hem så mmmm uj va det luktar kossa:-) ja tänk om man kunde ha en ladugård o lite mark så man kunde ha lite får, det är något som står högt på min lista men är nog något jag får drömma om.

För tänk vad kul det skulle vara att få lära sig att spinna, sedan så kan man tova o göra väldigt mycket fina saker av ull,du får fina fårskinn som du kan sy olika saker av o framför allt trots att det är hemskt så kommer man ju inte ifrån att lamm med vitlök är otroligt gott

Nej nu blir det kaffe o chokladpudding,ha en fortsatt underbar kväll o kramen på er alla underbara medmänniskor.

      

  


 
 
Cia

Cia

8 april 2010 17:06

Hej vännen! Precis vad barnen behöver i sitt liv,djur och natur.
Vikingagården är rätt liten och har öppet under helger och lov under sommarhalvåret. Heter Gunnes gård och ligger precis granne med oss här i Upplands väsby. Man kan gå in genom www.upplandsvasby.se för att läsa lite mer. Om ni tar er hitåt kan du väl höra av dig före så kan vi ta en fika? Kramiz

http://www.ciabel.bloggplatsen.se

 
Pisan

Pisan

8 april 2010 18:51

Jag har alltid fantiserat om att jag bor på landet i någon torpliknande byggnad och så har jag hönor ute på gården. Tänk dig; färska ägg! Sååå gott och så vet man ju vad pippin har ätit för nåt också :-) Egna får är ju också en grej jag skulle kunna tänka mig, tänk att få tova nåt fint av EGEN ull! Önskar dig en fin kväll! KRAM!

http://pisansblogg.bloggplatsen.se

 
Lena

Lena

8 april 2010 19:58

Jadu Karin jag vet faktiskt inte hur man gör,komer inte ihåg.Men har du gått in på färger&utseende?prova att lägga in en ny presentations bild där.Hoppas du fixar det!Ja visst är hon fin min svartnos,en riktig Lady.Fala och Fidde är kvar ännu(och lillen blir förstårs kvar hos mig ett tag till),så fullt upp har jag.Ojoj vilket jobb med dessa valpar.De blir ju 10 veckor nu på Söndag.Det här blir nog min sista kull för nu börjar jag bli för gammal,hihi!Jag får ägna mig åt fotografering och naturen sen.
Ha en bra kväll,det är vargmannen på animal planet kl.21.00 ikväll.
Kram

http://lenaochpudlarnas-blogg.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kajsa Varg - 7 mars 2012 08:39

Som vanligt så kommer man lite på efterkälken när man inte är inne så ofta,men iallafall så var jag till stallet häromdagen och det var så mysigt. När jag gick ut till hagen för att hämta Ozzy så kom han emot mig på en gång så ut som han väntat på ...

Av Kajsa Varg - 2 mars 2012 15:41


Var med i en utlottning hos Pisan på ett fint halsband som hon gjort,men vad glad jag blev när hon sedan meddelade mig att jag hade vunnit det.När man minst anar det så dyker turen upp. Ska lägga in en bild på det fina halsbandet så fort batteriern...

Av Kajsa Varg - 13 februari 2012 11:27

Ja det blir långt mellan varven,tur att man hittar tillbaka ibland;-) jag har börjat på akupunkturen igen för mina krämpor,lilljäntan är sjuk igen och bidde ju inte bättre så till slut gav jag mig inte så hon fick en dos stark penecillin som hon nu s...

Av Kajsa Varg - 28 januari 2012 16:36

Igår var det på min lott att ta hand om Ozzy,min dotter skulle till Örebro på konsert med sin kompis Ronja och hennes föräldrar. mockat skit,laddat höväskorna och gjort kvällsmat och laddat mat till imorgon.Sen borstat och fixat Ozzy fin ,för att s...

Av Kajsa Varg - 19 januari 2012 16:11

Igår var jag in på bloggen och skrev ett långt inlägg,när jag sedan skulle spara så försvann allt jag hade skrivit co sen var inte sidan tillgänglig. Fasen vad arg jag var,men nu får  vi hoppas att det fungerar idag. Idag har man inte gjort så my...

Presentation


Kajsa-Vargs Blogg.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Klockan.

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14
15
16
17 18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Här kan du skriva lite mer privat.


Skapa flashcards