Kajsa-Varg.

Direktlänk till inlägg 5 april 2010

En konstsväng med inlägg av lite hund.

Av Kajsa Varg - 5 april 2010 22:39

Det var nu ett tag sedan jag skrev,men ska försöka peta ner några rader.

Igår var vi på konst på väg,på flera olika ställen här i Uppland visar flera olika konstnärer sin konst som glasutställare,smycken tavlor m.m

Min far ställer ut i Tobo ett litet samhälle strax innan Tierp där kråkorna flyger förbi upp o ner kanske ni hört.

Tobo institutet där tror jag/har för mig att de har kurser för att bygga o lära sig spela nyckelharpa ,nyckelharpan som Erik Sahlström är känd för o vet ni Benny Andersson ska eller om han höll på att lära sig spela nyckelharpa.

När vi kom dit så höll min far o envän till honom att spela fiol/folkmusik,sedan gick vi runt o kikade lite o en dam hade gjort smycken i glasfusing och ljuslampetter stora glasfat jättefina saker men dyrt,ja kanske inte smyckena det var bra priser ändå fast det var dyrt:-) sedan var det en dam  skriver böcker gör bilder till så fina o så himla dumt jag glömde helt bort att fota,men lite tavlor blev iallafall.

            

Sedan åkte vi hem till min far o mor på kvällen o fikade,jag hade gjort en massa smörgåssnittar och tagit med mig för att bjussa på.

På vägen hem till mina föräldrar åkte vi förbi Tegelsmora kyrka det var så litet och fint där så det blev ett kort sedan en bit från kyrkan så satt Spelemannen Erik Sahlström som staty på en bänk o spelade.

Barnbarnet fick se bilder då sa hon att det var gammelmorfar.

     

Sedan så fick jag höra att min faster o man skaffat sig en hund,en stor collie,han var 3 mån. och hette Musse så himla mjuk o go o jättesöt.Men ack vilka vassa tänder.

                  Sedan blev det en sväng med mina svartnosar också.

            



 
 
Lena

Lena

6 april 2010 17:15

Så fina målningar,den med björkarna gillar jag.Fina bilder och en fin hundvalp.Och så förstårs är ju dina bilder alltid lika fina.Du gillar att fota precis som jag,hihi!
Ha det!

http://lenaochpudlarnas-blogg.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kajsa Varg - 7 mars 2012 08:39

Som vanligt så kommer man lite på efterkälken när man inte är inne så ofta,men iallafall så var jag till stallet häromdagen och det var så mysigt. När jag gick ut till hagen för att hämta Ozzy så kom han emot mig på en gång så ut som han väntat på ...

Av Kajsa Varg - 2 mars 2012 15:41


Var med i en utlottning hos Pisan på ett fint halsband som hon gjort,men vad glad jag blev när hon sedan meddelade mig att jag hade vunnit det.När man minst anar det så dyker turen upp. Ska lägga in en bild på det fina halsbandet så fort batteriern...

Av Kajsa Varg - 13 februari 2012 11:27

Ja det blir långt mellan varven,tur att man hittar tillbaka ibland;-) jag har börjat på akupunkturen igen för mina krämpor,lilljäntan är sjuk igen och bidde ju inte bättre så till slut gav jag mig inte så hon fick en dos stark penecillin som hon nu s...

Av Kajsa Varg - 28 januari 2012 16:36

Igår var det på min lott att ta hand om Ozzy,min dotter skulle till Örebro på konsert med sin kompis Ronja och hennes föräldrar. mockat skit,laddat höväskorna och gjort kvällsmat och laddat mat till imorgon.Sen borstat och fixat Ozzy fin ,för att s...

Av Kajsa Varg - 19 januari 2012 16:11

Igår var jag in på bloggen och skrev ett långt inlägg,när jag sedan skulle spara så försvann allt jag hade skrivit co sen var inte sidan tillgänglig. Fasen vad arg jag var,men nu får  vi hoppas att det fungerar idag. Idag har man inte gjort så my...

Presentation


Kajsa-Vargs Blogg.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Klockan.

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14
15
16
17 18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Här kan du skriva lite mer privat.


Ovido - Quiz & Flashcards