Kajsa-Varg.

Direktlänk till inlägg 22 mars 2010

En underbar dag ,men med lite skavanker.

Av Kajsa Varg - 22 mars 2010 23:20

Idag så var Hjördis ut med jäntan i trädgården,sen kommer hon springandes eller,om ni sett en räv som hör en mus o gör ett upphopp så gör vår Hjördis när hon leker i snön,

Rätt som det är skriker hon som hon fått kniven i sig,Ellen bar in henne o hon bara skrek.

Kunde absolut inte stödja på sitt bakbenet,hon höll benet uppdraget o lilltassen hängde.

Det var så himla hemskt,ringde vet,sjukhuset o vår vette som vi åker till ingen svarar.

Sista utvägen,ringer min uppfödare Yes!!hon svarar,vi pratar en stund hund,bestämmer att jag ska avvakta ett tag blir det inte bättre så är det vetten som gäller.

Phu!hon låg o vilade o nästa gång vi pratades vid så var allt ok igen,man blir ju så fruktansvärt rädd att de ska ha brutit något eller att något åkt ur led.

Ja det är skönt när man har någon att ringa o prata hund med om det är något som händer.

Men tänk jag passade på att kolla om jag fick klippa hennes klor,hon bara låg o vilade  lät mig klippa hennes klor hon som alltid är så rädd om sina tassar.

Var ju sånt strul med jobb f.k idag ringer det en tjej då har jag fått en ny handläggare,ja nu får vi se vad som händer bad henne om att få fler dagars arbetsträning.

Så nu är det bara att vänta på papper att ylla i,ja fy bubblan har ju så svårt med kom-ihåget  så jag fick fråga om flera gånger.

Ja man ska inte vara utbränd o ha en jäkla värk både här o där,sen arbetsträna o åka på alla rehabiliteringar o sedan försöka ringa hit o dit o få allt att gå ihop så jag inte får skit i slutändan.

Phu bara det gör att jag sedan i torsd.känner mig totalt slut inombords tappat minnet mer allt är en j-vla röra,glömmer saker o blir lätt iriterad o arg.

Men fick iallafall svart på vitt,arbetstränar man så ska man gå tillsammans med en annan medarb.så man kommer in i jobbet,blir du trött o slut får ont då ska du vila.Detta med att kanske få gå hem efter halva tiden ,nej det gick ej,var jag som sagt trött o hade värk så skulle jag gå o sätta mig.

Men varför funkar sådant för dagpers.undrade jag,men det är ju så att jag ska tillbaka på mitt nattjobb o då var det detta som gällde.

Ska försöka få tag i min boss imorrn så får vi se vad jag kan ändra med henne,för jag måste ju ha en chans att lära mig det nya med mobilerna o hur man gör med det runt i kring dessa.För att kunna detta så måste jag få börja när vi börjar på natten o inte kl.22.00,ja vi får se vad hon säger.


Imorgon ska jag ner till jäntan o se efter min Embla,för hennes mor ska jobba extra på sit jobb o hjälpa kallsjänkan som är vikarie att göra snittar.

Hon hade ju aldrig gjort några förut så dotra fick uppgiften att hjälpa henne,för det inte lite snittar som skulle göras.

Igår fixade jag Hjördis nos tassar o hals,fick nosen otroligt bra faktiskt.

Jänta som körade sjöng i kyrkan igår sjöng ihop med Erland Hagegård,guben skulle filma:-)visst gjorde han det men han fick bara med när tjejerna sjöng en låt själva sen tog batteriet slut.

Men våra kompisar var där o hade spelat in så de skulle försöka lägga ut det på Yuo tub eller vad det heter,men ska höra imorgon om jag kan få sätta in det på bloggeno lite bilder.PS:orkar inte läsa igenom så jag hoppas inte inlägget blev för rörigt,men det är ju bara en dagbok så då får det finnas fel,kan ju samtidigt vara charmigt o roligt med lite småfel,ror det kallas mänskligt.

Hmm Imorgon kanske man har något i postlådan,då vet jag några som blir glada.

Natti natti på er o suss så gott.

  

Dessa 2 kort är tagna 20 Mars i år.

    

Dessa 4 bilder tagna 19-20 Mars förra året,nog är det lite skillnad.

        

 
 
Ulla

Ulla

23 mars 2010 11:05

Jaa, du min goe vän, att ha med sj.kassan att göra måste man vara frisk och stark?????? jag vet.
Paketet skickade jag igår vid 10,30 bör vara framme idag. Vad jobbigt när djuren gör sig illa, tur att det gick bra. Jag tittade runt lite på dina sidor igår kväll och såg ett garn som du kallade regnbågs garnet, heter det så? vad har du köpt det? Tyckte att det var så mysigt. ha det gott så hörs vi kram

http://www.ullasglitter.se

 
Helena

Helena

23 mars 2010 23:04

Hehe,
så det kan gå om man är en vildbasare ;) ! För det mesta går det över om de sträcker till sig i lekens hetta! Det ska bli kul att se damerna dina snart igen :) !!!
Försäkringskassan ja, de har då sina egna regler... Det är bara att fortsätta bråka, till slut måste de ju fatta att du är SJUK! Du måste vara rädd om dig!
Ha det gott så hörs vi!
Kramisar från Helena och gänget

http://pudelfnatt.wordpress.com

 
wiper

wiper

25 mars 2010 18:06

Vilken otäck händelse och vad hon hon måtte ha stackaren. Hoppas allt gick bra för hunden. Jag är själv utbränd så jag vet hur det känns och har gått igenom alla slussar tills det inte gick längre. Hoppas du får rätt hjälp och kan jobba lite i alla fall. Synd att ni inte fick mer film från konserten men förstår att det var vackert och även kul att dottern är med i kören.

Ha en fin kväll
kram

http://wiper.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kajsa Varg - 7 mars 2012 08:39

Som vanligt så kommer man lite på efterkälken när man inte är inne så ofta,men iallafall så var jag till stallet häromdagen och det var så mysigt. När jag gick ut till hagen för att hämta Ozzy så kom han emot mig på en gång så ut som han väntat på ...

Av Kajsa Varg - 2 mars 2012 15:41


Var med i en utlottning hos Pisan på ett fint halsband som hon gjort,men vad glad jag blev när hon sedan meddelade mig att jag hade vunnit det.När man minst anar det så dyker turen upp. Ska lägga in en bild på det fina halsbandet så fort batteriern...

Av Kajsa Varg - 13 februari 2012 11:27

Ja det blir långt mellan varven,tur att man hittar tillbaka ibland;-) jag har börjat på akupunkturen igen för mina krämpor,lilljäntan är sjuk igen och bidde ju inte bättre så till slut gav jag mig inte så hon fick en dos stark penecillin som hon nu s...

Av Kajsa Varg - 28 januari 2012 16:36

Igår var det på min lott att ta hand om Ozzy,min dotter skulle till Örebro på konsert med sin kompis Ronja och hennes föräldrar. mockat skit,laddat höväskorna och gjort kvällsmat och laddat mat till imorgon.Sen borstat och fixat Ozzy fin ,för att s...

Av Kajsa Varg - 19 januari 2012 16:11

Igår var jag in på bloggen och skrev ett långt inlägg,när jag sedan skulle spara så försvann allt jag hade skrivit co sen var inte sidan tillgänglig. Fasen vad arg jag var,men nu får  vi hoppas att det fungerar idag. Idag har man inte gjort så my...

Presentation


Kajsa-Vargs Blogg.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Klockan.

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12
13
14
15
16
17 18 19 20 21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Här kan du skriva lite mer privat.


Skapa flashcards