Kajsa-Varg.

Alla inlägg den 21 mars 2010

Av Kajsa Varg - 21 mars 2010 19:01

                                                  
                                                                          

Ja idag har snön fallit oavbrutet hela dagen o in på kvällen,men nu börjar det avta.Ja när jag skulle släppa ut hundarna i dag så fick vi trycka upp dörren,ja det var bara för guben att ut o skotta igen:-)

Det har varit nästan full storm,snön har yrt så att vi ser inte ut genom våra fönster,alldeles vitt.

Men är det klokt va mè snö,nu blir man riktigt ledsen just när det börjat bli så fint ute med torra vägar vårblommor som tittar fram.

Idag har det inte blivit mycket gjort,men långprommisen som jag inte skulle ta med hundarna den blev íallafall av,tyckte att det var bättre att gå en lång sväng med mina doggar istället för att duscha dem o de hade nog inget emot detta heller.


Idag däremot så har Hjördis blivit helt genomborstad o klippt,tänk vilken snygging det kom fram innan för allt hår hon hade på nos m.m.tyvärr så är kameran inte hemma men ska försöka ta en bild senare.

Skulle ju bara behövt en sax så har jag kunnat fortsätta,men det är väl tur på sätt o vis att jag inte har någon för det skulle nog inte bli bra:-)

Sen så får jag nog vara rädd om det hon har på kroppen o låta Krister ta hand om det istället,är ju lite sugen på att ställa båda i Österby i Maj men då skulle jag nog vilja ha någon som ställer upp för Hjördis o går med henne istället för att jag gör det.

Så vi får se hur det blir med det.

Tonåringen Ellen är i kyrkan o sjunger nu på kvällen,barnen ska sjunga tillsammans med Håkan eller om han hette Erland Hagegård.

Själv stannade jag hemma med lilljäntan o hundarna för annars hade det blitt 300 spänn o det tyckte jag blev lite dyrt o allra hellst när man inga pengar har:-( men guben o Ellens farfar åkte ner för att lyssna .

Guben har kameran med sig för att filma o fota lite,så vi får se om han detta kom i håg.


Men nog kan man bli riktigt FÖRBANNAD när vi kollade i mina papper från försäkringskassan när jag skulle ha ett möte o stämma av hur det varit med jobbet,då får vi se att detta möte skulle redan varit.

Men nog tycker man att jag skulle fått ett papper från sjukkassan om detta för i mina papper som jag fått hur vi lagt upp denna arbetsplan så fanns det ju inga tider eller så utan bara datum.

Sedan så har jag 1 eller om det var 2 dagar till att arbetsträna,o hur fanken ska det gå ihop har ju inte ens fått lära mig de nya rutinerna med mobilerna o hur man gör.Är så jävla trött på hela skiten när inget funkar o har ingen lust igentligen att hålla på att ringa till chef o försäkringskassan om när jag ska ha ett möte igen ,för det är baske inte min sak .

För att få igång denna arbetsträning så är det ju jag som fått ringt hit o dit o tjatat för att få till något.  

Sen blir det väl så att ringer man inte o tar itu med skiten så blir det väl mitt fel i slutändan,skulle inte förvåna mig alls.

Nej att vara borta från jobbet för det inte går att jobba det suger musten ur en totalt,för jag vill ju bara bli jag igen o komma tillbaka till mitt arbete igen.

Sen när det blir så här o allt runtikring att man ska börja arbeta bara blir strul det suger  musten ur en ännu mer.Sen så har jag ju inte lärt mig alla saker som är nya o sen så finns inte ens orken till arbetet,allt skulle behöva gå i slow motion tror jag .

Nej nu skiter vi i att klaga saken blir inte bättre för det o jag blir bara mer irriterad men det kan vara bra att få ut lite iallafall.


Nej nu så ska jag gå o koka mig en god kopp kaffe o bara va,om det nu funkar för i mitt huvud där känns det rörigt.

Var rädd om er alla o önskar en en go kväll kramen på er.

  


Presentation


Kajsa-Vargs Blogg.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Klockan.

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12
13
14
15
16
17 18 19 20 21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Här kan du skriva lite mer privat.


Ovido - Quiz & Flashcards