Kajsa-Varg.

Alla inlägg den 2 mars 2010

Av Kajsa Varg - 2 mars 2010 23:43

Just hemkommen från barnakuten,åkte in med lilltjejen idag på eftermiddagen.

Tyckte att det fick vara nog med kräkandet,och sedan har hon tappat flera kilon o är så glåmig ögonen har blivit som 2 insjunkna hål som är så mörka ögonvitorna alldeles röda.

Sen orkar hon ingenting,sjuksköterskan som var in o berättade om proverna de tog o tyckte att hon skulle ha dropp men att det var hennes tycke,och hon tyckte verkligen att hon såg medtagen av det hela.


Men när läkaren kom tyckte hon att 8-år o mata med tesked nej hon kan dricka när magen lugnat sig o hon kan få dricka det hon vill. och vill hon ha mat så ge henne det typ mosad potatis med smör morötter o kokt fisk.

Ja det var bara att åka hem med denne 8-åring som var helt slut och fortsätta pytsa i henne vätska.

Men jag för min del hade väl tyckt att så slut som hon är och inte fått behållt någon vätska o sen när vi åkt in hela vägen med henne o de satt på Emlaplåster på flera ställen på kroppen på henne,för de kanske skulle sätta dropp någonstans att de kunnat ta henne kvar o vätskat upp henne.

För nu när vi åkte hem sa hon att hon var så trött,sen somnade hon o sover fortfarande inte har jag ju hjärta att väcka upp henne när hon nu somnat för en gångs skull o sen är det ju natter.

Men nu sa doktorn att vill det inte ge med sig o hon fortsätter att kräkas när hon dricker så får vi åka in igen.Ja herrejestanes hur det är,sen har man ju knappt sovit i och med att hon kräktes inatt också o idag.

Sen blev det ju väldigt sorgligt med här idag för Agnes marsvin Aila hade blivit dålig,och dog efter några timmar bara från att ha varit pigg o kry,men det har hon inte orkat ta in tror jag.När jag berättade att Aila var dålig,o när hon sedan hörde att jag pratade med de andra barnen i telefon på vägen hem från sjukhuset så sa hon är Aila död nu sen så var det  inget mer.

Får se när jag kan komma in på datan nästa gång o hälsa på hos er andra det blir när tjejen blitt bättre.


Men Ulla jag hör av mig till dig om stl.sen

Tack snälla rara ni för att ni hälsat på hos mig,vi hörs så snart jag hinner. 


Presentation


Kajsa-Vargs Blogg.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Klockan.

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12
13
14
15
16
17 18 19 20 21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Här kan du skriva lite mer privat.


Ovido - Quiz & Flashcards