Kajsa-Varg.

Alla inlägg den 25 februari 2010

Av Kajsa Varg - 25 februari 2010 23:39

Tyvärr så blev det ingen kvällsåkning för oss det här året,barnen var en aning trötta sen hade guben varit o hämtat våra vänner på Arlanda som kommit hem från Indien o då ville ju minstingen leka.

Sedan på kvällningen så tog vi en fika när tonårsdotra kom hem från stallet,vilka muffins det var man blev så mätt efter en enda.

          


Senare så spelade vi o barnen Monster Buzz tillsammans,konstigt att mamma kom sist:-)

Tröck o tröck på knapparna som en galning inte lätt att fatta sig på såna där spel.

Här kommer lite kort på gårdagen i Fjällnora.

Fick se den nya förskolan på väg i Uppsala kommunn,den måste ju förevigas.2st.stora bussar var det.

 

  Lilltjejen är duktig hon mè.Är man envis o vill göra allt som moster Agnes gör,då går allt.      

Sen blev det korv o machmallowsgrillning i brasan som mormor fixat.

             

Lite bilder runt i kring.Här finn 2 stora indiantält,höghöjdsklätterbaba.m.m.   Serveringen o uthyrning av långfärdsskridskor. Upp plogad Bana,långa o korta banor runt sjön. 

Nu bär det av hemåt,var en aning kallt ute,men friskt o skönt.

    

Av Kajsa Varg - 25 februari 2010 15:40

Ja,inte blev det mycket sova idag inte!när killarna åkte hemifrån o tjejerna var själva hemma så var det så mycket de ville fråga om.

Trettonåringen skulle se efter sin lillasyster idag o de skulle baka cup-cake`s varav stora syster hade mycket frågor hur hon skulle gå till väga,sen så körde ju storasyster med sin syster att hon skulle plocka ur diskmaskinen o plocka iden.

Men till slut så ledsnade hon o kom till mig mamma vet du vaaad hon säger att jag ska göra det o det o det,måste jag göra allt<:-)

Sen efter ett tag kom de in igen nu är det klart vi har kokat kaffe o dukat.

Ja vad säger man:-)ser glad ut uj vad gott med kaffe o jättestora muffins,fast det blev de som var misslyckade som vi åt ,senare ikväll när vi träffas alla så ska vi äta av de fina cup-Caksen.(konstig stavning men men)

Men jag fick iallafalll sova 3 tim.i sträck alltid något.Man kan ju inte bli arg på dem heller när de fixat så gott,tack mina sötnosar så fina muffins det blev o goda väldigt goda.


Av Kajsa Varg - 25 februari 2010 05:56

   Ja då var man hemkommen från arbetet,känner att jag inte alls har samma fart som förut.

Känns ungefär som man försöker jobba på sparlåga,mycket att lära sig men det är bara att försöka.Synd bara att farten o minnet o orken inte alls är den samma.Så vad ni än gör ta´t lugnt var rädda omer o stressa o bobba inte ihjäl er för har ni brännt ut er en gång så kommer man aldrig igen som samma person.

Det är vad jag känner inom mig,men det behöver inte vara lika för alla.


Ikväll blir det kvällsåkning på skridskor för barnen o kanske guben i Fjällnora vid facklornas sken ssen blir det nog varmkorv kan jag tänka.Så det kommer att bli lite bilder från Onsdagen o Torsdagen i  Fjällnora.

TAck för era inlägg här hos mig, ni är guld värda mina vänner,hörs senare.

                       

Nu blir det en macka sen ska jag sussa med mina älskade hundar bredvid mig,de viker aldrig från mattes sida.

                                                  

   NATTI NATTI.

                                    

                                            

Presentation


Kajsa-Vargs Blogg.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Klockan.

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Här kan du skriva lite mer privat.


Ovido - Quiz & Flashcards