Kajsa-Varg.

Direktlänk till inlägg 24 februari 2010

Skridsodagen som uteblev.

Av Kajsa Varg - 24 februari 2010 00:49

Idag var vi då till min mor o far,lilla Embla ville ju naturligtvis följa med oss så vi ringde hennes mamma o bestämde att hon också kunde följa med.

Härligt med stor bil sådana gånger man är många.Sen så orkade min mor med många tyckte hon för hon hade varit upp tidigt på morgonen till vårdcentralen o tagit prover,o sen hunnit sova ett par timmar innan vi kom.

När vi kom fram var vi upp till sjön o kollade isen,men tyvärr så var det ej plogat så vi fick hoppa över åkningen.

Vi åt o fikade senare med massor av fikabröd som jag tatt med,för det var ju meningen att vi skulle fira Agnes o sen fick hon paket av sin mormor o morfar.

Det blev en barbie docka,undrar hur många hon har vid det här laget "MASSOR" är ju hennes favoritdockor.

Sen gick guben o jag ner till herrgården på promenad med hundarna,oj vad mycket lukter.

Sen var jag så duktig så jag kom ihåg bajj påsar,har tröttnat på att se all hundskit endes med vägarna nu börjar bli alldeles för mycket.

Brukar faktiskt ta reda på det efter mina små,men faktiskt inte där vi bor för går ju oftast iskogen med.Men varför inte man kan ju faktiskt ta med den därifrån också.

Nere vid herrgården så släppte vi dem lösa så de fick härja runt lite,sen är de så duktiga på att komma när man kallar in dem tänk vad stolt man känner sig :-)

Medans vi var ute så hjälpte min far Agnes att komma igång med sin tavla,hon fick oljefärger o penslar o dukar i present.

Hon är så duktig på att rita o måla denna tjej,sitter varje dag o ritar skriver egna böcker m.m

Morfar visade henne hur hon skulle börja med motivet o sedan hur hon skulle använda färgerna o sedan målade de tillsammans,men mest Agnes på slutet.

Är inte riktigt klar ännu,men när den är så ska ni naturligtvis få se den.

Imorgon blir det en tur till Fjällnora o grilla korv med barnen,men på morgonen ska Ellen iväg o rida först,men sen bär det av o har vi tur så kanske kanske de plogat upp på sjön så barnen kan åka skridskor.

Nej nu ska ni få se lite kort vi fotade idag.


Tycker vi börjar med att visa lillskruttan i sin varma fina tröja som Cia gjort.

  

Hon spatserade så stolt i den o det syntes på henne att hon gillade den när vi kom ut så den var nog skön att ha.

Har ni sett vad Hjördis blitt stor jämte lilla Chisa.

 

Lite herrgårds bilder.kolla in istapparna,på ett ställe var de flera m.långa

           

kolla in vilka långa istappar.

     

               

Här kommer Cia`s underbara hemgjorda princesstårta,visst är den SÖT.

Ska försöka få tag i ett litet glasfat på fot helst som den kan stå på,eller så får det bli min nya nåldyna.

 

   

      

 
 
Pisan

Pisan

24 februari 2010 07:57

Vilka fina "kläder" dina vovvar har :-) Och vilket fint hus du fotat, det var rejäla istappar. Fick igår lära mig att när det hänger istappar på hus är det för att värmen går ut, alltså "läcker" ut och att man helt enkelt behöver täta huset så man inte eldar för kråkorna.
Vilken söt liten tårta du gjort, jättegullig :-) Önskar dig en fin onsdag! KRAM!

http://pisansblogg.bloggplatsen.se

 
Lena

Lena

24 februari 2010 09:22

Hej Karin.
Så söt hon blev i sin nya tröja lill skruttan då,ja den värmer nog skönt den.Oj vad många istappar du hittat(fina bilder).Har ni sportlov nu eller?nästa vecka har Dogge lov.Grattis till Agnes som fyllt år.Här är så kallt -17,burr.Längtar du lika mycket som mig efter våren Karin?man är måttligt trött på snö och kyla nu.Går det bra på arbetet?lite ovant kan jag förstå.
Många kramar från Lena
Ha det bra!

http://lenaochpudlarnas-blogg.bloggagratis.se

 
Helena

Helena

24 februari 2010 10:41

Hallå i stugan!
Vilka härliga bilder! Och vad hon vuxit, lilla Hjördis ;) ! Blir väl storpudel innan det är klart...
Va' skoj att Agnes delar morfars konstintresse! Ska bli kul att se tavlan se'n!
Ha det gott och pussa svartingarna!
Kramisar från Helena och gänget

http://pudelfnatt.wordpress.com

 
Lisa

Lisa

24 februari 2010 12:25

Åh så fin tröjan blev till Lilla chisa,,och bakelsen eller Tårtan,,Jag gillar dessa både bakelserna och en del virkar ju alla slags kakor också..
vilken storleksskillnad det är på tjejerna kan hon bli mellan tro? söta är dom båda iallafall,,
Jaa du Istappar är det gått om i år,,Man får se till så man inte går för nära och får nån i huvet!
Ha en fortsatt bra dag,,,
kram

http://www.dagslandan.bloggagratis.se

 
marsipanen

marsipanen

25 februari 2010 19:58

Fin tröja! Ludde är mkt bestämd och går inte ut utan att han har sin röda jacka på sig. Tog ett tag innan vi fattade det. Han står vid ytterdörren och vill gå ut. Vi tar på oss och går ut. Ludde stannar vid brevlådan, kissar lite och vill sedan gå in. Vi svär över hunden som jagat ut oss bara för en liten kissning.
Efter en kvart ska han ut igen. Efter några turer fattade vi att det var jackan det handlade om *fniss' Var så naiva och trodde att han inte behövde den när det inte var så jättekallt 'skratt'
Fina bilder och tänk vilka fantastiska konstverk som bildas.
Ha det så bäst!
kramis!

http://marsipan.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kajsa Varg - 7 mars 2012 08:39

Som vanligt så kommer man lite på efterkälken när man inte är inne så ofta,men iallafall så var jag till stallet häromdagen och det var så mysigt. När jag gick ut till hagen för att hämta Ozzy så kom han emot mig på en gång så ut som han väntat på ...

Av Kajsa Varg - 2 mars 2012 15:41


Var med i en utlottning hos Pisan på ett fint halsband som hon gjort,men vad glad jag blev när hon sedan meddelade mig att jag hade vunnit det.När man minst anar det så dyker turen upp. Ska lägga in en bild på det fina halsbandet så fort batteriern...

Av Kajsa Varg - 13 februari 2012 11:27

Ja det blir långt mellan varven,tur att man hittar tillbaka ibland;-) jag har börjat på akupunkturen igen för mina krämpor,lilljäntan är sjuk igen och bidde ju inte bättre så till slut gav jag mig inte så hon fick en dos stark penecillin som hon nu s...

Av Kajsa Varg - 28 januari 2012 16:36

Igår var det på min lott att ta hand om Ozzy,min dotter skulle till Örebro på konsert med sin kompis Ronja och hennes föräldrar. mockat skit,laddat höväskorna och gjort kvällsmat och laddat mat till imorgon.Sen borstat och fixat Ozzy fin ,för att s...

Av Kajsa Varg - 19 januari 2012 16:11

Igår var jag in på bloggen och skrev ett långt inlägg,när jag sedan skulle spara så försvann allt jag hade skrivit co sen var inte sidan tillgänglig. Fasen vad arg jag var,men nu får  vi hoppas att det fungerar idag. Idag har man inte gjort så my...

Presentation


Kajsa-Vargs Blogg.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Klockan.

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Här kan du skriva lite mer privat.


Skapa flashcards