Kajsa-Varg.

Alla inlägg den 22 februari 2010

Av Kajsa Varg - 22 februari 2010 23:33

Hallå alla godingar i detta kalla land,hoppas att ni tar det försiktigt med snöskottningen.

Har ju som sagt ingen egen dator nu så det blir som det blir med bloggandet,men får låna datorn av sonen ibland.

Idag har vårt lilla glada busfrö Agnes fyllt 8 år,det blev sång o choklad,med mackor o paket på sängen i morse.

Hon är ju bara så rolig den tjejen ibland,kom hon igårkväll med 4 tjocka mössor på sig,men så där kan du väl inte sova tyckte jag det blir ju för varmt.

Nej då! säger hon måste ju ha mössorna på mig så jag inte hör er om jag vaknar tidigare än er :-)

Fullt med paket fick hon,sdan blev det en sväng till Alunda för att hämta ut min meducin.Men ack det blev ingen det hade varit datahaveri hela dagen,sen handlade vi lite grejer till tårtan fågelmat o hundben.

Sedan blev det kondis med Agnes,wienerbröd o saft ville tjejen ha o kaffe för guben o mig uj va gött.

Sedan handlade jag lite mer garn,ska sticka en till smal halsduk så mjukt o gosigt garn o värmande.

På kvällningen sedan kom farmor o farfar och av dem fick Agnes en kite-kat klocka för nu kan hon ju klockan lite o den var jättesöt.

Sen kom Agnes faster som hon fick målarpenslar o målardukar av.

Idag kom Chisa`s stickade tröja som Cia gjort,den passade bra,var lite orolig att den kanske skulle vara för liten är ju lite svårt att mäta när man inte är van tycker jag.

När jag fått på henne den,så såg det nästan ut som hon kämdes måste jag ha denna sak på mig matte,o det roliga var väl att Hjördis gick fram till henne o nosade o nästan man såg att hon frågade- va har du på dig? :-)

Men efter en liten stund så var det helt ok.så imorgon så ska hon få ha den på sig när vi ska hem till mina föräldrar o hälsa på,för då ska barnen ut o åka skridskor sedan blir det korvgrillning.Ja då kan det vara bra att ha något varmt om sig.


Sedan måste jag få tacka dig så enormt mycket Cia för du ville ställa upp o sticka tröjan till Chisa o sedan tacka så jättemycket för den underbaraste lilla söta bakelse skapelsen så jättesöt.Den har blivit betittat o beundrad i dag ska du veta,o alla har tyckt den varit så söt o fin. 

Ja imorgon så ska jag ta kort på lilla Chisa i sin fina tröja så får ni se.

Ha det nu så gott o önskar er alla en skön morgondag,kramiz på er alla.

  

Här kommer lite bilder från Agnes dag.

    Tårta med blåbär,björnbär o jordgubbar,nailj o grädde,sen dotras fina rosor.Den var så god.fast inte vackert när björnbären började rinna.     



Presentation


Kajsa-Vargs Blogg.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Klockan.

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Här kan du skriva lite mer privat.


Ovido - Quiz & Flashcards