Kajsa-Varg.

Alla inlägg den 26 januari 2010

Av Kajsa Varg - 26 januari 2010 00:29

Idag kom min mor o far och hälsade på,vi skulle till Thun`s en sväng för mor min behövde lite kläder.

Dotra o Embla skulle komma efter,hon hittade det hon ville ha,byxor o en vit tröja,sen lite andra prylar.

Ja kunde ju inte heller låta bli att handla såklart,men det blev bara strumpor o svart hårfärgning.

Blev så slut när jag hjälpt min mor att prova kläderna,så jag köper byxor i Uppsala på Fredag istället.Tycker att hon har ingen ork ingen vilja säger man åt henne försöka blir hon ledsen.....ja det är inte lätt men imorgon ska jag ringa kommunen och säga åt dem hur bedrövligt det är.

I somras var och såg hon piggare ut än nu, hon kunde flytta sitt lama ben som hon har dålig känsel och rörelseförmåga på.

Nu kan hon inte orkar inte flytta sitt ben står inte rakt,har blivit väldigt krum i ryggen,ser så gammal och slut ut och så fort man säger något så blir hon ledsen.

Ja det känns som hon nästan givit upp på nåt vis,tänk att de inte ens kan få en förlägning på kranen så morsan på morgonen kan ta vatten o brygga kaffe själv för hon vill ju kunna brygga lite kaffe åt far ibland .Nej det får de betala själva och det var ju jätedyrt vad jag förstår.

Att det ska va så jäkla olika hjälp i olika kommuner,är bedrövligt,tycker att man ska få samma hjälp var du än bor

i Sverige.

 Sen blev det kaffe med dopp när vi kom hem,senare blev det risgrynsgröt som jag blandat ner vispgrädde i på slutet och attans vad god gröten blir då.

Satt ett tag och pratade stickning eftersom Cia ska sticka en tröja åt Chisa och jag hade bestämt garn,men tyvärr passade inte garnet något vidare.

Men däremot köpte jag ju ett regnbågsgarn till en mössa åt Embla,ska fota det sedan så får ni se kommer nog bli en toppen mössa....får jag hoppas.


  


Nej nu får det bli god natter alla bloggers sussi gott på er dröm sött.

  


Presentation


Kajsa-Vargs Blogg.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Klockan.

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Här kan du skriva lite mer privat.


Skapa flashcards