Kajsa-Varg.

Alla inlägg den 11 januari 2010

Av Kajsa Varg - 11 januari 2010 23:30

Nu har vi varit hos dotra o dansat ut granen,de satt ju då och åt när vi kom och då blev det lite linsgryta först innan dansen uj va gott det var tillsammans med pan rich detta måste jag göra nån gång.

När detta var klart så blev det dans,mormor o Embla drog förståss igång dansen,det blev en hel del jullåtar och Embla var så duktig och sjöng med i låtarna som hon kunde klockrent.Men efter ett tag så var mormorn så trött så då var det morfars tur att dansa medans jag försökte lugna ner flåset,usch vad ska det bli när man inte orkar mer.

Ja nog var det skönt att sitta o pusta o titta på barnen när de dansade runt,sen så fick de godis som jag tagit med och medans barnen smaskade så drack de vuxna kaffe.Gubens syster kom precis när vi skulle dricka kaffe så det blev ett litet gäng som fikade,sen fick vi ju chansen att gratulera henne till förlovningen.

Det blev inga dansbilder,däremot blev det lite granbilder för dotra`s gran är ganska ovanlig tycker vi.Det är bonden hemma hos oss som plockat den till henne och kraftig är den.

Har försökt vänt korten rätt men inte lyckats något vidare,men den dan kommer väl:-) Dotra har börgat städa bort julen idag därav finn det inga gardiner.

   

Ser ut som indiandansen eller kanske värme/tödansen.

   

Embla har varit på tandkrämstuben,både ätit o kletat ner sig men gott var det tyckte hon.

      

Min vilda Agnes så glad,undrar hur hon ska kunna hålla tyst och sitta stilla i skolan imorgon.

Sen kom Hjördis med på ett hörn hon älskar ju att försöka ta dessa julkulor o leka med

Måste ju bara ta med Chisa o hennes leksak.

      .

Av Kajsa Varg - 11 januari 2010 15:42

Idag har vi varit på en kort promenad,jag och min son tog hundarna med oss och följde med tjejerna till ett par kompisar.Sen gick jag och min son hem,jag sprang ute i trädgården o fotade och hundarna sprang runt o lekte,det märktes på dem att de hade kul och brydde sig inte mycket om kylan.

Det var 15 grader kallt ute på midaggen,men solen värmde skönt,t.om så där solen låg på ordentligt så droppade det.

Sedan var det in och dricka en kopp kaffe med den obligatoriska bullen mmmmmmmså gott det smakade.

Sen fick jag för mig att,ja det är så här att jag har ju köpt en klippmaskin för att kunna klippa hundarnas nos o tassar,men jag är så osäker o rädd att göra dem illa o vet ju inte riktigt hur jag ska göra.

Men nu j""klar så åkte maskinen fram,och jag klippte båda hundarnas nosar med min son Joels hjälp.

LÄSKIGT men det blev inte så mycket klippt vid ögonen men lite o på vissa ställen tog det mer o vissa mindre.

Men nu är de klippta och tittar man inte för noga så mjaa riktigt bra faktiskt,jag känner mig riktigt stolt faktiskt att nu har jag gjort det.


Snart blir det mat och sen ska vi ner till Embla o dotern o dansa ut granen,hon vill så gärna kasta ut den men Embla har bestämt att vi ska ner o dansa runt granen,och då kan man ju inte låta bli.

Nu ska ni få se näsorna på mina ÄLSKLINGAR.


Chisa.

     

        

Här kommer lilla/stora Hjördis.

   

Här kommer båda tillsammans,men det är inte lätt att fånga båda tillsammans,och Hjördis har som sagt väldigt svårt att sitta stilla. Chisa till vä. och Hjördis till hö.

     Chisa till Vä. Hjördis till Hö.  

Här kommer lite utebilder,snön hängde ner från gungställningen.

    




                                 

Väggen på vårt magasin.

 

Hus på vår gård.  

I detta hus bor vi,hu va rörigt  det ser ut.

    

Dörren på huset,kransarna är i år oäkta och köpta på IKEA.

   

Tänk det var 15- och det droppade från gungställningen och på droppar med frost på.

 

Inte lätt att fota,pudlisarna vill ju vara nära jämt:-) En tik i varsit hörn.

     

   

         

Den här bilden har min 13 åriga tjej gjort i går,måste säga att den var riktigt tjusig den är i blyerts och färgp.

     

Hjördis med sin lilla rådis.

     

Presentation


Kajsa-Vargs Blogg.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Klockan.

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Här kan du skriva lite mer privat.


Ovido - Quiz & Flashcards