Kajsa-Varg.

Direktlänk till inlägg 28 november 2009

Stjärnor och ljusstakar.

Av Kajsa Varg - 28 november 2009 13:20

Igår fick vi storbesök,mor och far kom över,de skulle ner till Thun`s och handla.Mor behövde varmare byxor m.m så jag hjälpte henne att prova ut och det gick jättebra för de hade en  lite större provhytt som rymde rullstolen också.Sen handlade man ju till en massa annat också då,som kanske var lite onödigt men som man ville ha för att pynta med m.m

Sen bar det iväg hem till oss,vi fikade och pratade en massa,sen var far min hungrig på pannkakor så då lagade jag pannkakor till så vi käkade tillsammans.

Sen plockade jag ihop alla kakor och bullar som jag bakat till dem,sen tog vi en kopp kaffe till innan de åkte hem.

Det gick jättebra med moran för det var så lugnt  här hemma,är det stoj och en massa folk som pratar samtidigt så blir hon så fruktansvärt fort trött o slut.

De var iallafall jätteglada för allt bröd det blev bullar och 4-sorters kakor.


Trodde ju att det skulle bli ordning nån gång på övre hallen och tjejernas sovrum,men ike sa nicke.Är man inte trött oh slut så ska man hit eller dit,men nu är det fönsterna som ska fixas och stjärnor och ljusstakar ska upp sen blir det ett ryck med snabeldraken,och sen efter det när guben kommer hem så blir det tjejernas rum.

Behöver lite draghjälp där så man kommer nån vart.

jamen visst sedan ska ju hundarna till skogs och springa lite och en annan så man får andas lite frisk luft.

Sen gjorde jag pepparkaksdeg igår så tjejerna ska få baka pepparkakor idag.

1.advent har jag förut alltid stått nere vid Thun`s på julmarknaden och sålt julbröd smycken godis oh en massa andra handarbeten,men i år orkar jag inte.

I år får vi titta istället,kanske går vi ner till Thun`s o kikar eller så åker vi en sväng till Steninge slott vi får se vad vi orkar.

Dessa småtomtar köpte jag oh de ska stå vid hörnspishyllan.

  

Lite fler bilder på Hjördis.

      

Sen ett kort på Chisa.

  

 
 
Kerstin

Kerstin

29 november 2009 08:43

Så fina kort på dina tjejer...ja när de är klippta så är det inga småttingar längre...
Här fixar vi första advent idag...var så trött igår att vi somnade framför tv:n...
Det är bara kul att du länkar för jag har ju gjort så till dig...håller med svårt att komma ihåg att ha koll annars. Det är så kul att läsa om hur ni har det!
nu ska vi åka till skogs och spåra men sen ska vi på stan o kolla in om det går att spendera några kronor...hahaha som att det skulle vara svårt!
Ha nu en skön adventssöndag!
Kerstin o Hero

http://trekillarsblogg.bloggplatsen.se

 
Lena

Lena

29 november 2009 09:05

Oj vad du är duktig och vilken energi.Du har alltid så mycket på gång Karin.Så glad din mamma blev för julbullar och kakor.Vad söta tomtarna var på svamparna.Och den svarta skönheten på bordet ser så vacker ut,och även Chisa såklart.
Ha en bra 1 advent med pepparkaks bak,så gott det kommer att lukta i ditt kök idag.Tänk om jag kunde vara lika alert som dig,men näe jag är för lat,hihi!
Kramen vännen!
Lena&Alina

http://lenaochpudlarnas-blogg.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kajsa Varg - 7 mars 2012 08:39

Som vanligt så kommer man lite på efterkälken när man inte är inne så ofta,men iallafall så var jag till stallet häromdagen och det var så mysigt. När jag gick ut till hagen för att hämta Ozzy så kom han emot mig på en gång så ut som han väntat på ...

Av Kajsa Varg - 2 mars 2012 15:41


Var med i en utlottning hos Pisan på ett fint halsband som hon gjort,men vad glad jag blev när hon sedan meddelade mig att jag hade vunnit det.När man minst anar det så dyker turen upp. Ska lägga in en bild på det fina halsbandet så fort batteriern...

Av Kajsa Varg - 13 februari 2012 11:27

Ja det blir långt mellan varven,tur att man hittar tillbaka ibland;-) jag har börjat på akupunkturen igen för mina krämpor,lilljäntan är sjuk igen och bidde ju inte bättre så till slut gav jag mig inte så hon fick en dos stark penecillin som hon nu s...

Av Kajsa Varg - 28 januari 2012 16:36

Igår var det på min lott att ta hand om Ozzy,min dotter skulle till Örebro på konsert med sin kompis Ronja och hennes föräldrar. mockat skit,laddat höväskorna och gjort kvällsmat och laddat mat till imorgon.Sen borstat och fixat Ozzy fin ,för att s...

Av Kajsa Varg - 19 januari 2012 16:11

Igår var jag in på bloggen och skrev ett långt inlägg,när jag sedan skulle spara så försvann allt jag hade skrivit co sen var inte sidan tillgänglig. Fasen vad arg jag var,men nu får  vi hoppas att det fungerar idag. Idag har man inte gjort så my...

Presentation


Kajsa-Vargs Blogg.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Klockan.

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< November 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Här kan du skriva lite mer privat.


Ovido - Quiz & Flashcards