Kajsa-Varg.

Direktlänk till inlägg 26 november 2009

En ny söt liten dam.

Av Kajsa Varg - 26 november 2009 20:34

Då har man varit och lämnat Hjördis hos Christers trim,medans så åkte guben och jag med Chisa till skogen.

Vi gick en gammal skogsväg,till ett ställe där vi satt och vaktade mot borrstopp mot SKB en gång för ca:23 år sedan vi gick ca.5-6 km jag var så slut ont över allt men skam den som ger sig och Chisa tyckte nog det var lite skönt att va ensam med oss,sen tränade vi hit och sen turades guben och jag om att gömma oss i skogen så hon fick leta efter oss.Sen hade de skövlat skogen där så vi passade på att ta hem tallris till juldekorationer.

På vägen hem så var det fullt pådrag en kvinna som voltat av vägen och rakt ner i ett brant dike,hon åkte helikopter til sjukhuset men som tur hon var lindrigt skadad.

Sen var vi en snabbis till gubens f.d jobbarkompis som byggt en liten finsk liten villa själv,och det var så snyggt där,sen så var det iväg och hämta Hjördis.

Vilken donna som kommer emot mig,en stor vuxen söt toppen pudel,så nu har jag 2 nästan lika vuxna tjejer sååå söööt.

Ja sen var det bara att dra iväg till skolan på utvecklingssamtal med Agnes som sitter med fröken och väntar på oss,som då naturligtvis är 5 minuter försenade,fasen tiden räcker aldrig till ¨så det går ihop.

Allt var iallafall bra med Agnes i skolan så gött.Sen bar det av hem och käka lite,guben drar iväg til staden för att uträtta lite ärenden och skjutsa iväg Agnes till SBU,jag skulle dricka en kopp kaffe i lugn o ro och sedan fixa in bilderna på min computer men istället somnade jag och sov ett antal timmar.Ja undrar hur det går,får väl sitta vid datorn inatt :-)

Önskar er en skön kväll och tänk snart är det Fredag igen,och snart får vi tända första ljuset gu va härligt. 

 

Här står jag vid den resta stenen,ett minne efter borrstoppet av SKB som vi protesterade mot. 

 

Min nyklippta HJördis.FÖRE

    

EFTER.

            


 
 
Ingen bild

Jaana

26 november 2009 22:41

Hej på er;) så fin hon blev Chisa ! Önska jag vore en liten del av din pyssliga sida som med din bakning, juldekorationer mm av den husliga biten ;)) Visst är det skönt är skolbiten fungerar.
Otäckt med bilolyckan men sån tur att det inte var något allvarligt med personen ifråga.
Hoppas du har en trevlig och lugn stund i natt vid datorn...antar att du sitter uppe då ;)// Ha dé gott

 
Lena

Lena

26 november 2009 23:06

Hej Karin!
Fullt upp ser jag!Vad fin Hjördis blev.Såg ni olyckan?va hemskt!
Ha det bäst kramar Lena&Alina.

http://lenaochpudlarnas-blogg.bloggagratis.se

 
Kerstin

Kerstin

27 november 2009 07:48

Så fin hjördis blev!
Idag ska vi åka till frissan med Hero ska bli spännande att se hur han kommer att se ut efteråt *Ler*
Ha en trevlig helg!
Kerstin o vovvarna

http://trekillarsblogg.bloggplatsen.se

 
Lena

Lena

27 november 2009 08:03

Hej Karin!
Det ska verkligen bli spännade och se vad det blir av detta.Eftersom han har aprikosa anlag så tror jag att det blir svart & aprikost.Man kan ju aldrig veta,det visar sig.Jag tror iaf att det blir väldigt fina bebbar.Jag gillar verkligen den här hanen.Tänd många ljus och ha en mysig helg!
Kram och må gott!

http://lenaochpudlarnas-blogg.bloggagratis.se

 
Sussi

Sussi

27 november 2009 08:37

Det är verkligen full rulle kanelbulle för dig ;-)

Vilken tur att det inte gick värre för hon som voltade. Det är så läskigt det där..

Vad fin Chisa är

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Pisan

Pisan

27 november 2009 11:35

Hej! Ja, jätteskönt att den där jobbiga huvudvärken är borta. Lyktan på bilden har min äldsta dotter gjort på fritids när hon gick där för några år sedan. Och den tovade tomten kan jag tyvärr inte lägga ut på bloggen för då ser den jag ska ge den till den :-) Det är en "platt" tomte med magneter på baksidan som man kan sätta på kylskåpet. Men jag skall göra fler sen och då lägger jag in en bild här på dem :-) Tack för din kommentar! Vad fin hon är din lilla vovve :-) KRAM!

http://pisansblogg.bloggplatsen.se

 
wiper

wiper

27 november 2009 14:34

Tack för dina fina ord ;) dom värmde.

Vad kul att gå i skogen och hitta lite historiska grejer. Vad fin du är på bilden och du har samma hårfärg och frisyr som jag hade innan jag klippte och blonderade mig. Det är som att se sig själv när man var lite yngre.

Vad fin Hjördis blev ;) Härliga bilder.

Hoppas du får en toppenfredag
kram

http://wiper.bloggplatsen.se

 
primaporskans-dagar

primaporskans-dagar

27 november 2009 18:04

Hej på er.
Så fin hon blev Hjördis, nu har du två fina tjejer.
Här rullar allt på, har nu ledig helg skönt.
Hoppas du får en fin helg med dina.
Kram Ewa och rödtopparna

http://primaporskans-dagar

 
Pottipotti & TwixA

Pottipotti & TwixA

27 november 2009 19:03

Är du säker på att det är samma hund :D Vilken skillnad och vilken vacker Hjördis du har... En primadonna.

Trevlig fredag kväll och helg önskar vi er! Kram kram

http://pottipotti.wordpress.com

 
Helena

Helena

28 november 2009 09:46

Åååhhh,
vilken liten stjärna...... Fast det visste väl du och jag hela tiden ;) ??? Hon blidde jättefin, "korven" Hjördis!!! Pussa henne massor från "gammelmatte" och ha en jättebra helg!!!
Kramisar från Karlholm

http://pudelfnatt.wordpress.com

 
Lisa

Lisa

29 november 2009 00:20

Hej karin!
Åhh säger jag med sååå fin hon blev Hjördis..så hade man önskat att Dino också blivit,,Men nu har ju som sagt Jaana fixat till honom så nu e han ju fin igen..
Javisst ska eller brukar det ta ca 3timmar att få en pudel i ordning,,Jag kommer ALDRIG sätta min fot där igen,,

Läskigt med olyckan! Men tur att det gick ganska så bra ändå..Roligt att få se dej på bild..

Ha nu en skön o trevlig advent du o de dina..
Kram på dej vännen!

http://dagslandan.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kajsa Varg - 7 mars 2012 08:39

Som vanligt så kommer man lite på efterkälken när man inte är inne så ofta,men iallafall så var jag till stallet häromdagen och det var så mysigt. När jag gick ut till hagen för att hämta Ozzy så kom han emot mig på en gång så ut som han väntat på ...

Av Kajsa Varg - 2 mars 2012 15:41


Var med i en utlottning hos Pisan på ett fint halsband som hon gjort,men vad glad jag blev när hon sedan meddelade mig att jag hade vunnit det.När man minst anar det så dyker turen upp. Ska lägga in en bild på det fina halsbandet så fort batteriern...

Av Kajsa Varg - 13 februari 2012 11:27

Ja det blir långt mellan varven,tur att man hittar tillbaka ibland;-) jag har börjat på akupunkturen igen för mina krämpor,lilljäntan är sjuk igen och bidde ju inte bättre så till slut gav jag mig inte så hon fick en dos stark penecillin som hon nu s...

Av Kajsa Varg - 28 januari 2012 16:36

Igår var det på min lott att ta hand om Ozzy,min dotter skulle till Örebro på konsert med sin kompis Ronja och hennes föräldrar. mockat skit,laddat höväskorna och gjort kvällsmat och laddat mat till imorgon.Sen borstat och fixat Ozzy fin ,för att s...

Av Kajsa Varg - 19 januari 2012 16:11

Igår var jag in på bloggen och skrev ett långt inlägg,när jag sedan skulle spara så försvann allt jag hade skrivit co sen var inte sidan tillgänglig. Fasen vad arg jag var,men nu får  vi hoppas att det fungerar idag. Idag har man inte gjort så my...

Presentation


Kajsa-Vargs Blogg.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Klockan.

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< November 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Här kan du skriva lite mer privat.


Ovido - Quiz & Flashcards