Kajsa-Varg.

Alla inlägg under oktober 2009

Av Kajsa Varg - 8 oktober 2009 09:01

fågelslinga  

Uppe med tuppen idag,men fy så trött jag är.Denna förkylning jag har har nog bosatt sig i min kropp för alltid tror jag,så nu har man druckit ett stort glas med nypressad apelsinjos och igår frossade jag i rå vitlök.

Nu har jag ätit en god frukost o nu väntar kaffet åååååå det luktar ju så gott,sen vila o sedan promenaden med mina älsklingar.

Är ju så synd att man inte har någon bil,då skulle jag åkt iväg med dem och ut i skogen.


Ha det nu så gott alla bloggers ni som kan ut o ta en skön prommis i solen är ju så gött o andas in dofterna av hösten,ja vill säga om inte bonn lurken har haft ut flytgödseln på åkrarna då förståss.

  


Av Kajsa Varg - 7 oktober 2009 19:14

Det blev en lååång promenad iallafall,men tänk att man nästan måste tvinga sig själv för att komma ut.

Hade faktiskt Hjördis med mig,oj vad de hade kul.

Det var ju så här att guben stack tidigare från jobbet för lilltjejen måste till läkaren o kolla upp sina handleder,men läkaren skulle vi inte till utan blev hänvisade till distriktsköterskan o fick en tid.

Det visade sig att hon fått eksem,det konstiga är ju att det kommit så fort.De sa att det troligtvis kom av något hon inte tål.

Men då kom jag o tänka på att vi köpte en ny vindtät jacka åt henne förra veckan har jag för mig.

Kan tänkas att det är den,så vi får väl ta något gammalt så länge o se om det försvinner.

Men det var bara mjukgörande salva så länge,ingen annan salva.

Är ju så hemskt för stackarn när hon är i skolan,för där spritar de ju händerna nu för det här med grisinfluensan.

Så nu får hon sprita mindre ytor,för de ska ju tvätta sig på ett visst sätt också så de kommer åt överallt.

Till saken Skrattandejag fick gubben med på promenad,var väl därför det gick lättare kan jag tänka.

Då fick ju guben hjälpa mig o bära Hjördis ibland, för valpar ska ju inte ha så långa promenader.

Här kommer det bilder från vår promenad.

      


Det är inte det lättaste att fånga hjördis på kort,sen med mattes syn som just nu är under all kritik.

  

Har ni sett,inte stor skillnad på höjd eller stl. här inte.Hjördis till hö.Chisa till vä.

  

Kolla in klippningen!ja vad ska man säga,tager så gott en kan o mer ska det bli.

  

Sånt här är inte vad man gillar som pudel/hundägare men finns mycket när man bor på landet långt från betongen.

Men ni skulle sett,mina brudar gillade inte dessa ä-kliga pölar o gegga de trippade snyggt på sidan om.

  

Mmmmmm doftar så gott har alla känt doften när man går i skog o mark på hösten o det ser ut så här.Jag bara älskar dofter.

  

En bit av promenadstråket.

  

Vassrugg vid ån som vi passerar på våra promenader.

  

Tror ni det blir en kall vinter med mycket snö.

      

Huvva!Inte roligt med sig själv på bild,men kolla in min gosiga Hjördis vilken pärla.

  

Min mans bild på ko backen ,skönt nu är vi strax hemma.

Av Kajsa Varg - 7 oktober 2009 12:53

Man blir så trött o slut på dessa förkylningar som aldrig vill släppa taget om en,vitlök apelsiner allt försöker man sig på men icke.Är det så att åldern gör sitt så imunförsvaret blir försvagat,och allt denna skit/otur som händer lite då o då?fast oftare av någon anledning.

Känns som man blitt riktigt otursförföljd,nej nu ska jag peppa mig ordentligt o ta en tur med hundarna.

Det är ju tur sen att man gått upp i vikt ordentligt,för här är det rena stormen så då håller man sig kvar på marken iallafall.Fast SOLEN o klarblå himmel finns.

Ha en fortsatt skön dag,sätt er i lä o njut av solen tror säkert den har hittat till er me.

     

  

Här kommer en bild på den vackra rosen,en buske som inte ger upp i första hand utan bara blommar o blommar.Har fler knoppar som kommer så vi får se om de hinner slå ut.

sista doftande rosen  


Av Kajsa Varg - 6 oktober 2009 23:27

Skulle lägga ut lite bilder från prommisen idag,men som vanligt strular det.

Lånade sonens kamera idag för att prova,blir det fina bilder så ska mor köpa den av honom.Tog med den o jag började fota sen efter några bilder plingelingeling,tjitt minneskortet fullt.Sen när vi skulle ladda upp den i datorn var det nåt annat minnes kort eller nåt så det gick inte att ladda upp nu.Min vanliga otur alltid ä det nåt som ska strula,men korten kommer.


Hittade istället gamla kort på min älskade Berner dessa kort är från 1986 sån snäll vovve helt underbar.Han blev 13-år gammal höftleds fri i höfter o armbågar.var det bästa som kunde hända en Berner ägare.

    

Här är största flickan med.

  

Här är ett kort när jag är ute med min kompis hund o min de stormtrivdes ihop,men så pola de stadigt också.

   

Storfotografen själv,men på den tiden körde jag inte med digitalk.

   

Min äldsta son.

   

Vacker ros.

    

Nu önskar jag er alla medmänniskor en skön sömn,natti natti dröm sött.

                                                  
  

Av Kajsa Varg - 6 oktober 2009 18:08

   

Nu har Ulla en tävling inne hos sig,kika gärna in hos henne o var med.Temat på vinsten är till oss kvinnorFlörtSPÄNNANDE.Ulla hittar ni här http://ladyinblue.bloggplatsen.se

Kopiera texten,

Skriv en kommentar och länka med bild till Eran blogg. Har Ni inte blogg så skriv Eran E-mailadress.

Tävlingen startar nu och pågår t o m den 25 oktober 2009

Av Kajsa Varg - 6 oktober 2009 16:28

                                                        

 JULMÄSSA PÅ ÖSTERBYBRUK.


Är ni sugna att åka och titta på julmässa,då ska ni passa på att åka till Österbybruk där är det jul i Österby bruk f.om Torsdagen den 8/10 kl.12

Där finns mycket att titta på o köpa naturligtvis,sen kan man provsmaka "mums"förra året hade de varmrökt lax sååå himla god.Mycket handarbeten m.m

Det är väl värt ett besök,tänker själv åka dit,o handla lite Herrgårds glögg o Lax till jul. GÅ GÄRNA IN PÅ DENNA LÄNK OCH TITTA.

http://www.svenska-slottsmassor.se/info.asp/id/201510

Hade så gött,nu är det matdags här serveras tortillas och taccos och mycke mycke gott till.

brukskontoret   Herrgården   smedjan   Klockstapeln  

Av Kajsa Varg - 6 oktober 2009 11:34

Ännu en dag,soligt o vackert och två nybadade hundar så härligt.Igår passade jag också på att köra lite med trimmen jag köpte,tog lite på hals o nos på Chisa,men hu va läskigt.Ja är ju så rädd att jag ska göra henne illa,sen är det nog bäst att först titta på när någon annan gör det.Men vi kottar lite då o då,så får vi se vad som blir kvarSkrattande

Men nu kryper graderna nedåt,fy så kallt det är om mornarna nu.Hundarna kikar ut genom dörren sen går de o lägger sig,ha va de bedrog sig då kommer matte eller husse o lyfter ned dem i gräset.

Sen måste jag ju bara tala om att lilla Hjördis hatar att bli blöt om tassarna,vi får lyfta ut henne till o med nu när det är frost ute.Sen inte nog med det så gör hon inte sina behov ute när det regnar o vi är ute på promenad.Snacka om att va fin i kanten,då gå hon in efter promenaden utan toa resultat ,sen när lusten faller på så kan man sen hitta en liten hög.

Tur att man inte har irländsk varghund,där bidde det stort Skrattande.

Nu är det dags för f.m kaffet sen blir det promenad,få se om man får till något snyggt höst kort till Lenàs höst tävling.kaffe                                                

Förresten gå in på hennes sida o var mè ni också.http://lenaochpudlarnas-blogg.bloggagratis.se/2009/10/01/2039522-host-tavlingen-ta-med-kameran-ut-och-fotanu-ar-det-dags-for-host-tavlingenlena-svartlockhotmailcom/

Ha en skön höstdag nu mè mycket friskluft.

%3

Av Kajsa Varg - 5 oktober 2009 15:12

   Då vaknar man till ett underbart väder,men hu va kallt,guben gick ut md hundarna i morse vilken smäll.

Benen far iväg han landar på arslet o till sist slog han i huvudet,och lila Hjördis for iväg med en himlans fart uj va hon blev rädd stackarn.Båda klarade sig utan men och sjukhusbesök,så skönt.

Nu har man borstat hundar och nu är det dags för dusch den som är först ut är Chisa,sen blir det frisering och tjusiga tofsar för min lilla goding mmmmhärligt.Finns ju inget som är så härligt som när hundarna är nybadade o fina sen bara gosa o dofta på dem.

Är i funderingar om jag ska tordas ställa lilla Hjördis,hon är ju inte så medgörlig på detta område än.

Finns det något som hon hatar, så är det när man vill att svansen ska upp ja då sätter hon sig direkt komma här o komma nej usch.

Men vi jobbar på det,skulle ju vara kul o höra/se en domar bedömning på henne.

Ha nu en fortsatt skön o underbar dag i solen mina vänner.

  

Ska försöka att också beställa hem rosa rosetter/berlocker ska försöka göra ett halsband och skänka till ett lotteri för cancerfonden rosa bandet.

  


Presentation


Kajsa-Vargs Blogg.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Klockan.

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17
18
19 20 21 22 23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Här kan du skriva lite mer privat.


Skapa flashcards