Kajsa-Varg.

Alla inlägg den 30 september 2009

Av Kajsa Varg - 30 september 2009 21:53

Idag var jag till Årsta v.central,sen vidare in till Morgongåva vår lilla Hjördis skulle få träffa en riktì klippare som heter Mia.Vi tog bara nos tassar o rumpa o svans,när vi kommer sedan o ska hämta henne så sitter hon o gråter efter oss hon låter lite speciellt så jag visste att det var hon.

Min/vår lilla skrutta hade varit så duktig för att vara en fyra mån.valp fick jag veta mmmmstolt man blir hihii,men sen är hon ju så snäll o go Mia så Hjördis kände nog att Mia kunde sin sak o ville visa hur duktig hon också kunde vara.

Men så stor hon såg ut med en gång,så söt liten tjej så härligt att få se hennes ögon o lilla näbb som småtjejerna här hemma säger, sen är det ju så att ska vi gå på valpkurs så måste hon ju visa att hon är en vacker pudel o inte en någonting annat.

Tyvärr så har jag inte lyckats fått något bra kort på henne,men det kommer...

På vägen hem åkte vi till ett bad i Morgongåva o släppte lös tjejerna o herrejestanes va de hade kul,de sprang runt o lekte o gav verkligen järnet hela tiden vi var där,så det var helt omöjligt att få ett fint kort på henne.

Sen köpte vi ett nytt schampo som Mia fått in,dyrt men va sjutton,sen blev det ett nytt halsband till Hjördis för vi ska ju börja på valpkurs nu på Fredag och det andra bandet har ju försvunnit.

Dessutom börjar jag känna att nu är jag redo att prova på att klippa nos o tassar så jag köpte en Moser klippare,så nu ska lilla prinsessan i huset få vara första kund hos sin egen matte så får vi se sen vad hon tycker om det.

Nu sitter jag då här med min j.värk förstår inte hur jag ska kunna sova inatt igen,får nog ringa min läkare o höra hur jag ska göra,för så här går det ju inte att ha dygnet runt.

Nu alla bloggisar så kommer lite bilder från stugan.

Hoppas ni alla mår bra och får en skön morgondag. 

 Så tråkigt,när vi kom tillbaka till stugan så hade blåsten tagit flaggstången.

                  



SANDÖBRON.

  

Av Kajsa Varg - 30 september 2009 21:00

Igår ringde min dotra hem och talade om att hon o lilltjejen skulle vara kvar över natten på sjukhuset,men att sockervärdet var bättre.

Sen ville hon att vi skulle ge hennes lille katt mat,vi åkte ner och den lille Nisse ja katten heter så fick mat o sen en massa gos av min minsta tjej.

Men jag då som inte tål katter ja jätteallergisk kan inte ta i dem för då kliar det överallt och ögonen kliar till tusen och nyser och ni skulle se sen hur lattjo man ser ut.Jag gick in till grannen som hon fått katten av och frågade om lille Nisse kunde få vara där till dotra kom hem,och det var ju inga problem.

Men efter en halvtimme så ropar grannens grabb att Dotra o Embla kommer,de hade då sagt på sjukhuset att de skulle få åka hem över natten o vara tillbaka halvåtta nästa morgon.Fasen säger hon jag som har betalat P-avgift till imorgon,men skönt att sova i sin egen säng.

Sen på em.ringde dotra att sockerprovet var bra,Dotra o Embla gick därefter o firade på kina restaurang sen fick Embla välja sak på leksaksaffären och det blev en rosa elgitarr med ett hiskligt ljud.Hon var riktigt duktig hon jamma till tusen en riktig Jimmi Hendrix.

Ja som sagt det var ingen diabetes, och det känndes så skönt när dotra ringde o sa det.Men ska ha det i åtanke om hon dricker eller kissar ovanligt mycket.

Men vad jag förstår så fick hon aldrig reda på varför sockret hade legat så högt 10,2 ,hon drack mycket vatten o kissat ovanligt mycket.Så på kvällen när vi kom dit så hade jag köpt färskt mörkt fiberbröd till fikat o det var så gott o mycket bättre än en go söt bulle.



Presentation


Kajsa-Vargs Blogg.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Klockan.

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Här kan du skriva lite mer privat.


Ovido - Quiz & Flashcards