Kajsa-Varg.

Alla inlägg den 17 september 2009

Av Kajsa Varg - 17 september 2009 19:38

Stackars lilla prinsessan min,som börjar växa igen och inte har matte haft råd att skaffa en sån man rakar små nosar och tassar med.Så på morgonen hos dotra satt jag igång med att klippa Chisa`s nos med en liten sax som jag köpt för att klippa bort snoddarna med.Den var ju jättebra att klippa med så visst jag fick bort mycket men blir nog finare med en sån där proffsigare sak:-) Chisa fick liksom en kortare nos nu än när man rakar.Men ska försöka att beställa tid för båda mina tjejer.Men hon är ju så duktig Chisa hon bara ligger på bordet och njuter när man fixar henne nu och sen ser det faktisk ut som hon somnar,men visst matte är nog duktig trots allt.

Hon är en så underbar dam och så förstående,men sen är hon bara mattes goding:-)är faktiskt bara mattes tjej detta.

Sen har vi den andra lillskruttan det börjar bli en stor och väldigt igenväxt tjej,men denna lilla vilde törs jag inte klippa nosen med sax Hjördis får hålla sig till godo med att matte klipper lite då och då på hennes tassar.Ibland går det bra ibland går det mindre bra,men det ska nog bli en pudel av Hjördis med.

Hon bara vill leka o leka o leka,just nu ligger hon på golvet och leker med en rosa mjukisgris lilla skruttan min som förhoppningsvis ska bli familjens hund.

Men vi får se,hon är ju så glad i mina männskotjejer,blir så otroligt glad när de kommer hem med skolbussen då blir det fart.

Av Kajsa Varg - 17 september 2009 19:24

Nästa vecka åker vi upp till stugan i norrland ska vara där nästan 1 vecka,och barnen har ju ledigt nästa vecka i 2 dagar så då passar vi på.Ska ju ta upp vattnet och stänga för vintern.

Ska bli så underbart att få komma up dit och andas norrlands luften o njuta av utsikten över sjön o lyssna på lommarna som skriker så det hörs över hela sjön är något visst över deras läten.(kan nog inte kalla det för sång)

Här kommer lite härliga bilder från stugan.


dimman lättar   dimman lättar   dimma kl.5 på morgonen   tulpaner o sjön   vy över sjön   stugan   vy över sjön   chisa med boll   VY FRÅN STUGAN   Ellen o Chisa i bilen.  

Av Kajsa Varg - 17 september 2009 18:27

  

Igår var vi ju till Uppsala uträttade lite ärenden här och där.Handlade på Willys och in på Ikea en sväng,köpte lite glas åt äldsta jäntan och sen små mjukisdjur 1 rosa liten flodhäst och en ljusblå elefant till Daniel och Karins bebis   som hon/han kommer att få.Bebben kommer till världen nån gång nu i september.Just !vi tittade på bil också,men fy va dyrt det är så vi får se vad det blir o när den vi vill ha dyker upp.    Fast vill ha en RÖD.

Innan vi åkte hem  sedan så blev det pizzaslice och cola och en god mjukglass i Ikeas nya mjukglass maskin jättegott.

Sen ringde dotra att hon skulle bjuda på mat,så det var bara att skynda sig hem o käka mer:-)

Hon hade då gjort Tunisisk mat som hon hade knåpat ihop själv av kryddor o olika saker hon köpt i Tunisien.

Alla tyckde det var jätte gott,men det var starkt och jag har väldigt svårt att äta stark mat men jag fick i mig lite iallafall o gott var det om man klarar starkt.

Sen blev det efterrätt vaniljglass med nå crispiga flingor i och varm kolasås och en kopp kaffe till,så gott.

Hon e duktig att få ihop det,men så jobbar hon som kocka på en restaurang också.

Embla satt i soffan med mig och rätt som det va tittade hon på mig och sa mormor sen tar hon sin goa lilla hand och smeker mig på kinden,hon è rar den ungen.


Idag tidigt på morgonen kom dotra o hämtade mig,skulle vara hos henne idag för de har tvättstuga där hon bor o en stoor maskin så vi skulle passa på att tvätta mattor.Allt har bara gått trögt idag ingen ork alls så jag blev inte till så mycket hjälp.

Men Lite blev det iallafall,sen blev det kaffe uj va gött de va!

Gosade mycket med Embla hon var så momma sjuk skulle bara gosa och sitta bredvid mig och prata,jättemysig pratstund hade vi.

Sen på e.m somnade lilltösen lite otur för dotra skulle ju skjutsa hem mig,men sen började jag må så dåligt blev så yr och riktigt snurrade till från o till var själv tvungen att gå och lägga mig så jag somnade också.Sen kom guben och skulle hämta mig,då hade jag redan vaknat,men jag säger bara det skönt att man har eget hus o kan ha så mycket värme man vill så man inte fryser fy ända in i attan va kallt stackarn har i sin lägenhet  och golven är kalla.Hur i hela friden ska det bli i vinter brrrr.                              


Presentation


Kajsa-Vargs Blogg.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Klockan.

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Här kan du skriva lite mer privat.


Ovido - Quiz & Flashcards