Kajsa-Varg.

Alla inlägg den 27 augusti 2009

Av Kajsa Varg - 27 augusti 2009 09:15

Ja då har man skickat barnen till skolan 2 till Uppsala o 1 til Almunge skola.

Lilltjejen som börgat 1:a klass var så arg det var fel kofta som hon fick ta,men jag gav mig inte för det är så att koftan är så fin.Men det finns ett pyttelitet märke på den och det är för det hon inte vill ha den.Men ta den så sätter vi över ett märke när du kommer hem.På grund av detta höll hon på att missa bussen,men grannen stod o väntade så hon sa till chauffören att det kommer ett barn till.Agnes sprang ut o då trodde Hjördis,Aha hon vill leka med mig varpå hon också springer ut o sen kom Chisa i full rulle och efter kommer jag o skenar.Blir nervis att de ska springa ut till bussen springer så jag ut efter dem hinner ej sätta på mig skorna,o gastar på dem att de ska komma.Vadå ska vi behöva lyssna på detta vi vill ju leka,och sen springer de efter grannen när barnen gått på bussen.PHU`talar om för grannen att så här gör de inte annars o vise värsa.

Ingen fara säger hon o skrattar o sen gosar hon o lilltjejen med de olydiga pudlarna.

En skön ilstart på morgonen.Sen har vi antingen en räv eller grävling som huserar på tomten nattetid,fullt med s-k-i-t lite här o var som hundarna är så intresserade av.Hjördis drar ju sig inte alls för att göra nåt så hon slänger sig i skiten o rullar när man minst anar.

Så tidigt i morse när vi var ut så gick jag först,hade blivit förvarnad av Ellen att det ligger en stor hög nedanför trappen."Huga "var bara att sanera o skölja med vatten.

Sen när vovvarna fått sitt,var det bara att pusta en stund.

Nu var det dags för frukost o den obligatoriskt goda koppen kaffe.

Sen blir det att dammsuge o sen ska hundarna få komma ut en sväng.

En äppelkaka till kvällskaffet ska också göras,för i går e.m gjorde Agnes o jag 2 kladdkakor med chokladbitar i .Men mitt minne sviktar väldigt dessa kakor ska ju inte vara länge i ugnen,men glömdes alldeles bort mig 2 tim fick de stå inne i ugnen inte mycket att ha till kvällfikat där inte.F-A-N va sur jag var.Då var det dags för datorn att krångla igen då,kanske dags att charma guben så jag får en ny bärbar=)

Ha det gott  och en bra dag önskar jag er alla där ute i vårt vackra regniga sverige.  Hittade ett gammalt kort på våran Clayton som blev 13 år,visst är han fin.                                      


                                                  
        

Presentation


Kajsa-Vargs Blogg.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Klockan.

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Här kan du skriva lite mer privat.


Ovido - Quiz & Flashcards