Kajsa-Varg.

Alla inlägg den 13 augusti 2009

Av Kajsa Varg - 13 augusti 2009 20:52

Då har dagen blitt kväller,spöregn o mörkt ute.Chisa o Hjördis har lekt hela dagen så nu ligger de o sussar.

Precis som när barnen var små,man får passa på att göra saker o ting när de sover.

Har varit ut o plockat svartvinbär,de är som små körsbär.har nu saftkitteln på spisen nu blir det saft hos Eklunds.

Ha det så gott alla vänner,ska nu gå o sila saften,sen blir det prommis i regnet=(Kramen på er.

Av Kajsa Varg - 13 augusti 2009 12:34

SOL vad härligt,men jag tycker mig nästan känna att höstdoften börgar närma sig.Svalt o skönt i luften på morgonen,ut med vovvarna en stund.

Sen försökte jag mig på frukost,Agnes hon ville ha makaroner o korv till frukost.Ja det är ju bara att ta chansen när hon vill äta.

När alla hade inmundigats sin frukost,var det min tur kaffe o rostat bröd.

Hundarna har varit ute o lekt under tiden försökte jag rensa lite ogräs,det visade sig vara helt omöjligt.Jag gav upp efter ett litet tag, Hjördis bara skulle dit o leka trodde vi skulle ha dragkamp om ogräset morrande och slitandes o skakandes försökte hon ta ogräset ur min hand.

Nu följer lite bilder från gårdagens bad o lite bilder från i f.m


Ellen badar Hjördis.

Oj!det är jobbigt med bad.

Va bra!nu är vi rena båda 2.

Ren Hjördis,ska stå still.Phu fotat i rätt stund.

Chisa ren o fin,men jag tror svart blivit brunt.

Mammas prinsessa =)

Embla med Hjördis i famn.

Agnes med Hjördis i famn.

Vår lilla Vilda Hilda,sötnos.

Kolla!här kanske man kan komma ut.

Vår lilla botaniker.

En härlig dag i dag,här kom en Brun kärrhök på besök,den lille fläcken på himlen.

Av Kajsa Varg - 13 augusti 2009 01:05

Idag har vi badat pudlar,Ellen o jag.Hjördis gick det bra med i duschen,men sen var det ingen höjdare.

Fönen var rent läskig,så vi blåste bara lite sen fick hon självtorka.Stå stilla på ett bord !Nej det är inte Hjördis melodi.

Tyckte faktiskt det var jätteläskigt att få en sådan behandling av matte,så jag satt med henne sedan.

Hon har så roliga ljud för sig om det är något som inte är bra låter precis som hon är jätteledsen.Sedan somnade hon i mitt knä,lilla skruttan min.

Chisa är ju van nu,men ack vad hon hatar detta med att borstas o torkas,men nu är de gjort och de luktar så gott mina älsklingar.Kort kommer imorgon.

Men jag måste ju bara tala om vilket matvrak jag har fått sedan Hjördis kom till familjen.


Förut åt Chisa snudd på inget,nu vräker hon i sig 2 mål om dagen.

Sedan vandrar hon vidare till Hjördis skål för att se om hon lämnat något ,men det har hon äter ju också bra så där finns inget att hämta.

När vi var hos mor o far så när jag kom in i köket,då står lilla Chisa uppe på köksbordet och har tatt en korv med bröd.Sen hade hon ätit massor med goda chokladrån,rackarns lymmel.Men hon slickade sig gott om munnen=)

Men det ligger väl i generna,har hört talas om att Chisas mor är duktig på detta.


Presentation


Kajsa-Vargs Blogg.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Klockan.

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Här kan du skriva lite mer privat.


Ovido - Quiz & Flashcards