Kajsa-Varg.

Alla inlägg den 9 juni 2009

Av Kajsa Varg - 9 juni 2009 22:43

                                                  

Inatt vid 04.00 så vaknade jag och min man av ett riktigt tjut,det var var vår 17-årige son Joel som spelade jag må han leva på saxofonen vid sängen.

Min man fyllde ju 50-år idag,guben blev en aning förskräckt o flög upp i sängen.Men han blev jätteglad och Joel spelar ju så bra.

Sen var det så mysigt att ha hela familjen hemma, och på morgonen var vi upp tidigt och gjorde iordning te o smörgåsar.

Sen var alla redo att gå upp och sjunga för guben,vi sjöng för full hals Ja må han leva.

Sen fick han öppna presenter Ellen hade gjort en fin pall i träslöjden,Emelie o Émbla fick han en ställning med hängmatta till som han kan ligga o lata sig i.

Sen kom Leifs far över med en stor blå Hortensia jättefin.

Men Eftersom vi skulle åka bort så kunde vi ju inte ta emot några gratulanter idag.

Vi drog iväg med barnen till Åland och åt smörgåsbord,hua vad jag gruvade mig för det jag är ju bara så trött idag.

Men väl ombord så gick det bra,vi åt på ditvägen,oj vad man åt men jag hade nog velat suttit kvar längre och ätit.

Det fanns ju så mycket att äta, potatisgratängen med oxfilè och champinjonsåsen hade jag fastnat för mums va det var gott.

Lilla Embla hon åt inte så mycket,men sen blev det efterrätter oj vad hon gottade i sig.Sen rätt vad det var ställer hon sig upp på stolen och ropar högt,"oj! nu kissat jag`"ja hennes mor tyckte det var lite pinigt,men alla i restaurangen tittade upp på en gång såg så glada ut och log mot henne.

Sen på vägen hem var det en som somnade i bilen och det var jag huga va trött jag var.Men nu är man pigg,så nu blir det åländskt bröd brie ost o en kaffetår.

Sen på Lördag så ska vi fira Leif tillsammans med kompisar och släkt.Trodde det skulle bli fint väder så man kan sitta ute,men ack nej ska ju bli så himla kallt o bara regn.Så jag hoppas att vi får plats inne allihop.

Nu är det bara att räkna ner,för nu är det snart sommarlov för barnen.

De är de värda alla barn som sliter så pass i skolan,så vi får hoppas att det blir en fin sommar så de får återhämta mer energi.

Ha det så gott alla medmänniskor.


Barnen plockat blommor till far.


Hungrig nybliven 50-åring.


Embla vill sitta hos morfar.Här lassas chokladmousse in,det va gott.


Vår goa son.


Vår äldsta son.

Äldsta dottern.

Fy va kallt,mellandottern.

Minstingen som bara älskar att rita.


Barnbarnet lagar mat.

Anns jättegoda cheescake. Smaklig spis gubben min.

Presentation


Kajsa-Vargs Blogg.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Klockan.

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6 7
8
9 10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Här kan du skriva lite mer privat.


Skapa flashcards