Kajsa-Varg.

Alla inlägg under maj 2009

Av Kajsa Varg - 1 maj 2009 20:52

Hej alla glada bloggare ! hur mås det i solen o värmen ?

Igår var  ja g med  minsta barnen o gubben till fågeltornet,sen hade vi fika korgen med oss o kikarna.

Var så mycket skönare att vara där, än att vara i Uppsala på forsränningen och trängas med en massa folk.

Sen fick ju Chisa också en härlig dag,hon fick ju se kanada gässen och hjälp vad hon sprang efter dem.Såg ut ungefär som hon blev skjuten ur en kanon,"vilken fart hon hade" bilder följer nedan från dagen.

Brasa blev det ingen för mig,stannade hemma med Chisa,vi lagade mat till idag.Min mor skulle få komma hem över dagen.


Vi skulle äta hemma vid 2-tiden,det blev sill och potatis, fyra sorters matpajer och en sallad.

Som efterrätt blev det äppelpaj vaniljsås och kaffe.

Mor min var väldigt orolig om hur hon skulle orka,men det är ju klart hon har ju legat på sjukhuset länge nu och haft det lugnt o tryggt.

Första gången nu idag som hon fick komma hem,sen är ju inget handikapps anpassat alls.Men det gick ju bra ändå,och min far som inte har hjälpt till alls i hushållet eller med oss barn när vi var små.Han var så duktig,det var han som hjälpte henne på mobila toan och skjutsade henne i stolen men det var ju svårt att köra rullstolen i gruset,men far han tar sats och springer fram med henne i stolen.Jag höll på att få spader,tänk om det tagit stopp

då har ju mor min flygit ur stolen.Sa att det är nog bättre att du drar stolen bakåt det brukar gå mycket bättre men envisa gubbar gör som de tycker är bäst.Blir väl bättre om de lägger sten plattor på gången.

Måste säga att det blev en lyckad dag och far min tyckte att det blev så lyckat alltihop.Men såg på mor att hon var väldigt trött,men hon ville absolut inte lägga sig o vila.

Nu ska jag försöka få lilla Embla isäng hon ska sova över till i morrn e.m ,mamma Emelie ska jobba.




Jag i fågeltornet,spanar efter familjen.

Presentation


Kajsa-Vargs Blogg.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Klockan.

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Här kan du skriva lite mer privat.


Ovido - Quiz & Flashcards