Kajsa-Varg.

Alla inlägg den 12 maj 2009

Av Kajsa Varg - 12 maj 2009 23:20

                             

Så fort jag fått iväg barnen till skolan idag,så tyckte jag att jag var väl värd att få dra mej en stund i sängen.För vi var uppe länge igår kväll sen badade Leif Chisa och jag skulle föna henne,menprecis när jag skulle sätta i kontakten så plopp så gick strömmen.Ja det var bara att torka med handduk,gubben stod och blåste på henne medans jag borstade=)) nej då så galna var vi inte utan det var bara att borsta o kamma henne i ljusskenet,sen var det bara att hoppas att det skulle gå bra dagen efter.

Pälsen såg inte så vidare ut men det hade inte blivit några knutar som tur va.

Ja ialla fall så var jag in till en kurator för att prata idag,vare så fruktansvärt nervös inför detta.

Men när vi börgat prata och så,var allt som bortblåst.

Jag fick reda på mycket och varför jag mår som jag gör,Min kropp har sagt ifrån den orkar inte längre,typ utmattning/utbränd sen r jag fått en  depprision i och med detta(kan inte stava men ni förstår nog).Det kändes så skönt faktiskt att prata med henne och jag var inte den enda som hon haft i samtal med detta så kunnig är hon och det känns skönt.Det kan ta ett halvår det kan ta 2mån innan jag kan komma igång sa hon,men det var skönt när hon berättade om det här med  att jag mår som jag gör att det är kroppen som sagt ifrån och att det var att man var utbränd för det har ju läkaren inte pratat något om.Men nu ska jag gå hos henne i Uppsala och ha samtal och hon var väldigt trevlig och snäll.Så ska man ju lära sig att inte ha så mycket måsten,dammet försvinner inte det kan jag ta imorgon.och inte oroa mig för allt och alla det tar så mycket negativ energi.Sen kanske det löser sig på jobbet också så jag hoppas och får tro att allt löser sig.

Ja sen på kvällen var vi till X-el med Chisa för att ta bort tandstenen,och hon har ju som sagt mycket tandsten,hon fick en spruta sen var det morsning good by.Sen tog veterinären in henne och en annan satt kvar i väntrummet och drack gott kaffe med gott fikabröd,och trevligt folk i väntrummet så gubben bara satt och prata.

Tyckte det tog lite lång tid men sen kom han ut och talade om att Chisa höll på att kvickna till,sen är det daglig tandborstning som gäller inte bara nån gång ibland.Sen gick vi därifrån 1000kr. fattigare.Men det är det värt låter man bli så kan det ju bli infektion i tandköttet och sen tandlossning.usch va hemskt.

Så nu ligger hon helt utchasad och trött i mitt knä och sover raringen.

Imorgon bär det av till Mia i Morgongåva för att klippa henne,blir ju en pärs för henne 2 dar i rad men sen ska Chisa få vila ut.

Natti natti alla medmänniskor,ha det gott och sköt om er.


Presentation


Kajsa-Vargs Blogg.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Klockan.

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Här kan du skriva lite mer privat.


Skapa flashcards