Kajsa-Varg.

Alla inlägg under april 2009

Av Kajsa Varg - 4 april 2009 01:48

Medans jag sitter i mitt vardagsrum skrivandes på min dator,så trumpetar tranorna utanför huset där vi bor.Ett hiskans trumpetande,sover aldrig dom heller?

Natta Natti.Från mig.

Av Kajsa Varg - 4 april 2009 01:18

Har kikat på en Wallanderfilm tror den hette brandvägg eller nåt.Var en engelsk film men utspelades i sverige.Den var väl så där,nu har gubben tjatat och tjatat du bara sitter vid din dator du.Ska du aldrig gå och lägga dig.Men har det blivit en vana o avkoppling så måste man ju sitta ju.


Imorgon blir det ett besök till min mor i Östhammar,vi ska ut och gå.Sen sätter vi väl oss nånstans och fikar ute.

Ha en underbar helg alla underbara bloggare och medmänniskor.

Av Kajsa Varg - 3 april 2009 20:56

Denna dagen har varit så underbart varm och skön.Gubben ledig idag så han hade plockat fram bord o stolar så vi satt ute i solskenet och drack kaffe.Sen skulle han o grabben iväg en sväng då gick Chisa och jag iväg en sväng .Så skönt att slippa klä på sig massor, en skjorta var allt som behövdes, ja byxorna me förståss.

Vår promenad tog vi i hagen ner mot sjön och jag tror Chisa också kände att det är vår nu,hon sprang som en tok och var jättesprallig o glad.

Rätt som det är ser vi ca:15m ifrån oss ett tran par.De trumpetade riktigt ordentlig och den ene såg ut att smådansa framför den andre tranan.Vi gömde oss bakom en buske o kikade på dem en stund,men sen flög de vidare till nästa åker.På vägen hem så vid vägkanten låg en orm och fräste,en riktigt tjock en troligen en snok men jag såg inga gula fläckar sen ringlade den iväg in i stenarna.

Sen kom stararna o flög i trädgården.Synd att man inte tog med kameran på promenaden idag ,hade kunnat få ett jätte fint vårkort till Lenas tävling .Men det går väl flera tåg.

Sen blev det bullbak idag igen,nu bakade jag till min dotter som arbetar hela helgen.

Men idag gjorde jag världens tabbe,jag glömde bort att hämta min tjej när de kom från Stockholm.Hade förväxlat tiden med gårdagen.Shit stackars jänta,ingen bil hade jag ju heller o när jag kom på detta så skulle jag alltså håmtat henne för 1,5 timme sedan.

Tyckde det var lite konstigt att ingen ringt,så jag ringer till skolan.Då säger fritisfröken,ja vi börgade fundera om det skulle hända något.men hon är ute o leker på gården.Ja vad ska man säga,fick tag i gubben så han fick dra  iväg och hämta,Agnes var så glad att hon fått varit på fritis.Har ingen kontroll i hjärnkontoret längre usch man borde skämmas glömma på detta viset.Men hon hade haft så kul i Stockholm,och rymdbion hade varit jättebra.Skönt. 





Av Kajsa Varg - 3 april 2009 19:26

promenerar runt jorden.....hittade den hos Lisa.

Gör denna kvinna för den goda saken.













Denna kvinna går världen runt,för bröstcancern

Var vänlig och sänd henne vidare så att hon kan nå sin destination

be en bön för alla som har drabbats av denna förfärliga sjukdom.





















Av Kajsa Varg - 3 april 2009 00:50

TACK SNÄLLA SNÄLLA! JANET65 FÖR DENNA FINA AWARD.

DU ÄR EN ÄNGEL.

Av Kajsa Varg - 2 april 2009 22:19


Uj!va har den här dagen tagit vägen?Dagen börgade med att Skjutsa mina tjejer till skolan.Vi tog det lite lugnt på morgonen,för annars åker ju tjejerna buss.Chisa o jag tog sen en kort prommis,sen fixade jag Chisas päls men bara halva kroppen.Sen kom bror min så vi fikade,sen blev det faktiskt en stunds slummer,hon e så go Chisa när vi ska vila då kurar hon ihop sig så nära mig som hon bara kan är så mysigt så.Sen hämtade jag Agnes när hon slutade,hade bråttom hem för att hon skulle fixa iordning sig o vara tillbaka på skolan 1tim.senare.Det var idag som dom skulle ha rymdmaskerad,sen hade hon bakat en kladdkaka som hon skulle ha med sig.Hon fick fullt med korkskruvar i håret,sen målade vi en stor blixt i ansiktet och guldmålade ögon.Glitterkläder och ett diadem med stora fjädrande glitterbollar på.Kladdkakan pudrade vi med florsocker sen blev det ett hjärta i mitten,då säger Agnes som går på förskolan.-Men mamma då kan ju jag vara en prinsessa som kommer från vänlighetens planet,och bjuder på en kärlekskaka.-Va dom kan dom små,helt otroligt men gulligt tycker jag.Festen var 2 timmar så jag han hem o borsta/kamma resten av Chisa.

När gubben kom hem blev det en långpromenad tillsammans.och lite träning med Chisa hon är så duktig.Tog med kameran för att kolla om det kommit några vårtecken men inte då.Men sista biten innan vårt hus,så får jag faktiskt se årets första tussilago underbart.

När vi sen kom in så har Björn dukat fram och fixat iordning  maten.Skönt det var bara att sätta sig ner.

Nej nu måste jag kika runt lite hos er andra och se hur ni har det.Sen ska jag fixa lite till Agnes för imorgon ska hela förskolan åka till Tekniska museèt i stockholm,där de ska se på 3-d.bio om rymden de har ju läst om rymden den här terminen.

Här kommer en stor varm vårkram till er alla,ha det gött.

+15gr.idag.


Presentation


Kajsa-Vargs Blogg.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Klockan.

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< April 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Här kan du skriva lite mer privat.


Ovido - Quiz & Flashcards