Kajsa-Varg.

Alla inlägg den 28 april 2009

Av Kajsa Varg - 28 april 2009 21:28

                                                    

Hallå alla kära vänner,nu gör jag ett försök till att skriva en liten snutt.

Har faktiskt varit så trött att jag inte ens saknat datorn,utan jag har sovit MYCKET och varit en riktigt latis.Jag har med andra ord inte varit mig alls lik,för jag är en människa som håller igång hela tiden hemma och älskar mitt jobb.

Igår satt jag på akuten på Akademiska sjukhuset ytliga proppar från låret och ner till vaden,jäkligt ont.Men blev ordinerad 3st Voltaren Hirouid salva till att smörja och Zon eller Voltaren salva för att lindra det värsta.Men vet ni vad överläkaren sa åt mig,det var inte dumt om jag gick ner i vikt för mina bens skull de fick bära runt en tung kropp.Och mina vener hängde och då blev det svårt med cirkulationen och jag samlade på mig vätska.Helst skulle jag ha ett par stödstrumpbyxor på mig,det är vidrigt inget skönt alls.Men jag har i allafall stödstrumpor på mig.Men det är konstigt varför man då inte får operera sina åderbrock.Inte lätt med sjukvården.

                                             

Tjejerna som går i Almunge skola hade idag öppet hus,obligatoriskt för alla barn att gå i skolan från 17.00-20.00

Ellen som går i 6:an hade vårsoarè i gympahallen med sång o dansnummer.

Ellen var med och dansade och de var jätte duktiga barnen.Sen var vi i klassrummet där det hade talangjakt 2009 där var Ellen med och dansade,sen skulle alla föräldrar ha matte prov och sen skulle vi redovisa svaren på tavlan.Det var ju inte igår man gjorde sånt,och lätt var det inte heller,men vi hade alla rätt.


Agnes går i förskolan och de hade satt ihop rulltårtor på ett långt specialbord ca:40-50 m lång rulltårta ute på skolgården,så det börgade med rulltårtsmingel Mums.Sen var det dags för att gå in,för där skulle alla barnen spela upp pjäser,alla var uppdelade i 3 grupper,så de spelade 3 pjäser om pelle svanslös.Dessa 3 handlade om avundsjuka vänskap ochnågot annat viktigt som jag tyvärr glömt.Det var  ett värdegrundsarbete,dramatisering utifrån Pelle Svanslös.

Sen var det om Albert målare,eleverna målar bilder inspirerade av målaren Albertus Pictor.Han var en man som målade i kyrkorna och han har blandannat målat i Almunge kyrka.

Sen serverades grillad hamburgare på skolgården, mums va det var gott.

Ska försöka se om jag får in lite bilder sedan.


 Sen måste jag tacka alla goa bloggarvänner, som skrivit under tiden jag varit datafri med en go och solig vårkram.kan nästan säga att jag varit på data avgiftning :)).

Lev väl alla medmänniskor, vi hörs igen.

                                                  
                                           

                                                  
                                       


Presentation


Kajsa-Vargs Blogg.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Klockan.

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< April 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Här kan du skriva lite mer privat.


Ovido - Quiz & Flashcards