Kajsa-Varg.

Alla inlägg den 13 april 2009

Av Kajsa Varg - 13 april 2009 22:27

                                    


På f.m var gubben ut på en springrunda och Chisa fick följa med,det blev en lång tur och Chisa hon sprang väl säkert det dubbla.Så hon mår bra igen,vilar matte så vilar också min älskling.

Idag  har jag och några i familjen,varit och hälsat på min mor på Östhammars sjukhus.Agnes fick åka till en kompis och leka under tiden vi åkte bort.

Den här gången ville Ellen följa med,hon har ju varit väldigt rädd och orolig för det här med mormor.

Men nu sa hon själv att det var ok att följa med,och det gick jättebra och mormor var ju naturligtvis jätteglad att hon följde med.

Hon blev så glad när vi kom dit, och hon satt vid matbordet så glad och pigg

och utvilad.

Vi hade handlat med blommor gott fikabröd mackor,och pricken över i hon fick ett påskägg fullt med godis.Då blev hon riktigt glad,ja då hinner inte farsan äta upp det tyckte hon.

Hon skulle också testa mina kunskaper i sjukvården tyckte hon,hon ville att jag skulle hjälpa henne på toa.Det är ju inte var dag man hjälper sin mor på toa precis.Visst men det var helt ok för mig, men blev ju lite förvånad att hon frågade,för jag hade frågat en gång förut om jag skulle hjälpa men då tordes hon inte.

Ja det tog ju ett tag att komma på hur jag skulle göra,men det gick faktiskt jättebra fast hon hann ju inte i tid förståss.

Men hon skrattade åt sig själv,ja va tokigt det kan bli tyckte hon.

det tokiga è ju att hon inte vill besvära personalen om hjälp.Hon tycker att de har så fullt upp.Men det tar väl tid att vänja sig att säga till om hjälp,har man gjort allt själv förut och aldrig behövt be om hjälp så är det nog svårt.


Är så otrolig för hon har blivit så annorlunda i och med den här stroken.

Hon är gladare skrattar mer,pratar mer med barnen och vi kan prata mer o bättre tillsammans.

Men hon blir snabbt trött och då fungerar inte talet och tanken att framföra vad hon vill säga så bra.Sen blir talet grötigare.Vänster arm har hon fortfarande ingen känsel i,men däremot när vi kom idag så sparkade hon sig fram i rullstolen.Det har hon inte orkat förut,men hon kör in i väggen och har dålig koll men hon bara garvar att hon è ute och fyllkör.Hon som aldrig druckit en droppe och har varit väldigt sträng och ordentlig och aldrig skämtat om vare sig alkohol eller annat.

Så hade Ellen målat ett kuddlakan åt henne med granna blommor sen en text med SOV SÅ SÖTT.

Måste säga att det varit en glad och givande dag idag.

När vi sen kom hem,så fick gubben åka och hämta Embla hon ska sova hos oss inatt,Emelie måste bara åka och jobba fast hon är så otroligt förkyld.

När jag nattade Embla så  säger hon mormor, Embla mormors tjej och mammas tjej, håll i mig så tar hon tag i min hand.

Är så otrolig på att prata den tjejen.


                                            

Presentation


Kajsa-Vargs Blogg.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Klockan.

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< April 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Här kan du skriva lite mer privat.


Ovido - Quiz & Flashcards