Kajsa-Varg.

Alla inlägg den 26 mars 2009

Av Kajsa Varg - 26 mars 2009 19:09

Innan promenaden idag, så gick jag igenom Chisas päls.Sen har vi ju inte kommit iväg med henne till Mia ännu,Så jag tog och klippte hennes tassar med sax det gick faktiskt bra.Men hon har verkligen fått mycket päls på tassar o nos nu,man får nog lära sig och klippa pälsen själv på henne.När vi sen kom iväg på den sedvanliga promenaden,när vi kom till hälften av streckan var det så geggit och lerigt.

Vi tog då en annan avstickare över åkrarna,där låg all snö kvar.skönt

När vi kom ut på åkrarna så fick Chisa springa lös,vilken fart det blev,sen tränade vi stanna fot och hitoch gå före.Riktigt duktig måste jag säga fick till o med en hund efter oss ett tag,provade då att gå fot stanna sitt med störningmoment bakom oss.Blev riktigt imponerad gick jättebra.

Inga vårtecken men såg en tofsvipa komma flygande,sen när jag kom hem cirklade det 2 ormvråkar  skrikande till varandra.Finns faktiskt inte så mycket fint att fota här där vi bor mer än min lilla Chisa då förståss.

Tänk vilken härlig tid vi har att gå tillmötes nu.Får hoppas solen håller sig kvar ett tag framöver nu,det kan vi alla behöva nu.

När jag sen kom hem hade min grabb fixat kaffe gott gott,Efter det blev jag så trött.Gick och la mig en stund och somnade,vaknade när Agnes kom hem från skolan.Det var första gången på många år som jag tog en tupplur på sängen.

I morgon är det Fredag igen,uj va fort det går.

Imorgon blir det en tur till min kära jobbarkompis har inte setts på länge fast vi bor så nära varandra.

Men vi ska ta en promenad med hundarna,sen blir det väl en kopp kaffe efteråt i solskenet får man hoppas.

Av Kajsa Varg - 26 mars 2009 09:13





God morgon,på er alla medmänniskor.Idag har man vaknat till ännu en solig dag,och underbart skönt ute.

Alla barnen iväg till skolan idag,så nu  sitter man här vid köksbordet i lugnet.Med en god tallrik hälsofil o flingor,sen blir det en kopp kaffe som man bara måste ha för att klara av dagen.

Sen blir det långpromenaden med Chisa som vanligt,måste se till att få med mig kameran brukar va bra på att glömma den.Kan ju dyka upp något vårtecken som man kan fånga till Lenas vårfoto tävling.

Ha det skönt nu ute i vårsolen.

Presentation


Kajsa-Vargs Blogg.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Klockan.

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Här kan du skriva lite mer privat.


Skapa flashcards