Kajsa-Varg.

Alla inlägg den 19 mars 2009

Av Kajsa Varg - 19 mars 2009 15:21

Tänk att solen kom fram till slut, Chisa Agnes och jag gick ut på en  promenad idag blev det en runda i vår lilla by.Matte fotade lite så ni får se hur det ser ut i  Faringe metropolen.

Sen är det kort på affären Thun`s dit åker folk från när o fjärran och shoppar kläder m.m finns massor med olika saker i denna affär,sen finns ju go biten, där kan man koppla av mellan shoppingen och ta sig en kopp kaffe med Lillvors goda faringe bulle Mums eller äta en bit god mat.Sen har vi Faringe stationshus som är återuppbyggt efter en brand på 80-talet nån gång,museiejärnvägen Lennakatten finns ju här,detkörs gamla ånglok på sommaren från Uppsala till faringe populärt både hos gamla o unga.Inte dumt för de gamla att återuppliva det från den tiden man åkte ånglok.Har för mig att det stora ångloket heter Stortysken.Kort på ångloken blir det i sommar,de står inne i tågstallarna nu.

Det var vår lilla runda,sen blev det så gott med kaffe när vi kom hem som Björn hade fixat för det var väldigt kallt o blåsigt ute.

Men efter detta fick jag ta en vilopaus,kändes ganska jobbigt att vara ute och traska när man har sån förkylning.



Av Kajsa Varg - 19 mars 2009 10:42







Ja då var det en ny dag igen,nu har vi helgen framför oss igen.Usch!vad

dagarna går fort.

Har suttit i telefon hela morgonen,fixar lite till min mor,sen ringde mitt barnbarn ska prata med mormorn(som hon säger)i telefon och då ska hon ju visa alla sakerna i sitt rum eller visa vad hon håller på med.Det är inte lätt sen när man inte kan se,man skulle nog ha bildtelefon om det finns ja inte vet jag,men det vore bra.

Det är inte klokt i skrivandets stund det SNÖAR igen nu blir man ju toki.Tyckte dom sa på väderleken att det skulle bli sol idag,men den har jag då rakt inte sett.

Här hemma har vi blitt så förkylda så nu får vi ställa in resan til Östhammar synd.Men det verkar vara en envis förkylning vill inte gärna ge med sig.Det är ju lite typiskt när man skulle hälsa på morsan,har ju inte träffat henne sen i Måndags.hon säger att det är så långtråkigt,det är ju inte lätt hon som

är så van att springa runt och hjälpa till där det behövs,gör hon inte det så virkar stickar eller så broderar hon.Nu kan hon bara sitta uppe korta stunder i en stor typ,rullstol.Det måste kännas hemskt,för inuti är hon ju detsamma.

Nej nu ska jag ut på en promenad med Chisa sen blir det en god kopp kaffe.

Ha det gött hoppas solen skiner på er.










  





Presentation


Kajsa-Vargs Blogg.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Klockan.

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Här kan du skriva lite mer privat.


Ovido - Quiz & Flashcards