Kajsa-Varg.

Alla inlägg den 19 februari 2009

Av Kajsa Varg - 19 februari 2009 22:34

 Hej på er!Nu är kvällsåkningen i Fjällnora avklarad.Vi var först på plats,värden för kvällen kom och tände facklorna när vi kom dit.Det tänds då facklor längst med plogade banor som man åker på,det är så fint.

Barnen Ellen12 år o Agnes 6 år åkte med gubben en stor bana som var 2km.den åkte dom 2 gånger,sen åkte de lilla banan som är 1km.2 gånger.Alltså 6 km. inte illa alls.Sen blev det varmkorv med lingondricka.

Lilltjejen åker skridskor så duktigt nu,liksom storasyster likaså.De värsta e ju att dom tycker det är så kul så dom vill ju aldrig hem.En annan vill ju bara in i värmen o gotta sig med en god kopp kaffe i fåtöljen,och med lilla Chisa i knät.En underbart rar o go knävärmare.

Ellen har då hållt igång idag,först skogsridninghämtade henne 12.30 sen skjutsade jag henne då var det bad i almungehallen,sen for hon hem till en kompis.3tim.sen var det kvällsåkningen,En rikti heldag för henne.

Nog e dom trötta alltid,de somnade så sött  efter denna motion.

Nu ska Chisa få komma ut en snabbprommis,sen är det sängen,hoppas att man kan somna.För imorgon måste jag upp tidigt,måste in till Uppsala o köpa present.Hanns ju inte med idag.

Natti Natti alla medmänniskor.



Kortet är taget med mobilen därav kvaliten.

Av Kajsa Varg - 19 februari 2009 11:31

     Kan ej se mig mätt på denna söta hund,MIN ÄLSKADE CHISA,därför sätter jag in det här kortet igen.hon e ju så sööööt.Tack Ewa för denna underbara hund.

Av Kajsa Varg - 19 februari 2009 11:03

Ja då får man väl säga godmorgon,alla vänner.I morse blev jag väckt av väckarklockan 8.30 usch vad trött jag var.Jäntan står o ropar du måste komma ner nu,för du måste skjutsa mig till Anna.Jäntan är nämligen medryttare hos Anna på en islänning.Hästen har varit dålig men har nu blivit frisk,och behöver därför börga motionera.De rider då inne i skogen,kan vara lite jobbigt för när hon kommer hem är hon helt slut.

När jag kom hem åt Agnes o jag frukost varm blåbärssoppa med mandelbiskvier och rostade mackor mums.

Sen ska vi försöka oss att göra en tårtbotten,vi har nämligen en liten brutta som fyller hela 7 år på Söndag.

Chisa ska också få sin promenad,men hon verkar så trött idag,så vi får se om vi tummar lite där och ta prommisen lite senare.

Vi var nämligen till Österbybruk igår och va ut på stordammen,gubben åkte långfärdsskridskor Ellen åkte vanliga skridskor .De åkte en upplogad bana upp till Aspobaden,en bra bit.Men jag törs inte åka på grund av att jag får så ont i ryggen,så Anges o jag tog bilen till Aspo o mina föräldrar likaså.Där hade vi upp eld,och Agnes åkte skridskor det var jättekul tyckte hon.Chisa hade otroligt kul hon skenade o sprang ute på isen.

Sen grillade vi korv mums,Chisa fick förståss också korv men den var inte grillad.Så jag förstår hennes trötthet idag.

Ska försöka iväg senare o köpa födelsedagspresenter till Agnes,om jag orkar.fy sjutton är ju så trött.

Till kvällen är det kvällsåkning vid Fjällnora,åker skridskor till ljuset av facklor,sen brukar de stå o sälja kolbullar o varmkorv ute på isen.Brukar va väldigt mysigt.Chisa o jag tar väl kvällspromenaden där o myser.Då får hon säkert träffa många hundar.

Nej nu var det dags för en god kopp kaffe.

Presentation


Kajsa-Vargs Blogg.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Klockan.

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Här kan du skriva lite mer privat.


Skapa flashcards